Οι εταιρείες cargo και logistics βάζουν «λουκέτο»
Άρθρο από το Hellenic Business (www.hbnews.gr)
«Χειρόφρενο» αναγκάζονται να τραβήξουν ολοένα και περισσότερες από τις εγχώριες και ξένες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των διεθνών μεταφορών εμπορευμάτων cargo και logistics, εξαιτίας των επιπτώσεων που έχει επιφέρει στην ελληνική αγορά η οικονομική κρίση.
Ήδη, η μείωση του όγκου των εργασιών είναι σημαντική, φθάνοντας σε ποσοστό το 20%, κατά μέσο όρο, για το 2010 και συνεπεία της εξέλιξης αυτής πολλές μικρές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν βάλει «λουκέτο».
Το βαρύ κλίμα επιβαρύνει περαιτέρω η εκτίμηση ότι και στο 2011 η τάση θα είναι αρνητική, με τη μείωση να κυμαίνεται στο 15%. Αποτέλεσμα; Ο προβληματισμός να είναι έκδηλος μεταξύ των εμπλεκομένων για μια πιθανή εκδήλωση φαινομένων τύπου ντόμινο, που δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε οικονομικό αδιέξοδο και κάποιες από τις φαινομενικά άτρωτες εταιρείες, αυξάνοντας, έτσι, ακόμη περισσότερο την ανεργία.
«Υπάρχουν φόβοι ότι μέσα στο 2011 θα υποχρεωθούν να αναστείλουν τη λειτουργία τους ακόμη και μεγάλοι παίκτες της αγοράς», παραδέχθηκε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Goldair, προσθέτοντας πως κατά την εκτίμησή του το νέο έτος θα είναι πολύ δύσκολη χρονιά.
Με την εμπειρία που έχει αποκομίσει ως επικεφαλής ενός ομίλου με τρεις θυγατρικές στο χώρο των μεταφορών cargo (σ. σ. ο όμιλος βρίσκεται στη λίστα με τις 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου στην Ελλάδα, με ένα στόχο 300 οχημάτων και εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, αλλά και έξι άλλες χώρες της Ευρώπης) ο κ. Κ. Καλλίνικος υποστήριξε πως η εγχώρια αγορά είναι της τάξης των 1 δισ. ευρώ και πως την καρπώνονται περίπου 500 επιχειρήσεις, οι οποίες διατηρούν στόλο με σχεδόν 10.000 οχήματα.
«Τόσες επιχειρήσεις δεν έχει ούτε η Γερμανία», είπε χαρακτηριστικά και αφού σημείωσε πως «η μεγαλύτερη έχει μερίδιο περίπου 6%», έσπευσε να διευκρινίσει ότι «από τις δέκα μεγαλύτερες, που κατέχουν κάτι παρά πάνω από το 20% της αγοράς, μόνο οι τρεις είναι κερδοφόρες».
Γιατί συμβαίνει αυτό; «Από τις σχεδόν 4.000 πελάτες – επιχειρήσεις που έχουμε, το σύνολο έχει προβλήματα ρευστότητας, διότι οι τράπεζες δεν έχουν ανοίξει τις χρηματοδοτήσεις», επισήμανε ο κ. Καλλίνικος για να συμπληρώσει αμέσως μετά πως αυτό έχει ως συνέπεια κάποιοι είτε να μη μπορούν να πληρώσουν, είτε να ζητούν παράταση της πίστωσης.
Ήδη για τον όμιλο της Goldair η πίστωση από τις 85 ημέρες, μέσο όρο, πλέον έχει φθάσει στις 140 – 145 ημέρες, ενώ για τον κλάδο γενικότερα εικάζεται πως φθάνει τουλάχιστον τους έξι (6) μήνες, τη στιγμή που οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν τα χρήματά τους σε μόλις 23 ημέρες από την παράδοση του εμπορεύματος.
Επίσης, ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που έχει οδηγήσει στη σημερινή κατάσταση στον κλάδο είναι οι τιμές κάτω του κόστους που προσφέρουν ορισμένες επιχειρήσεις προκειμένου να πάρουν έναν πελάτη. Μόνο που μακροπρόθεσμα αυτή η πρακτική δεν οδηγεί πουθενά, παρά μόνο στο λουκέτο.
voria
Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, site, NewsPortals, e-shops, Ειδικές εφαρμογές, διαφήμιση και προβολή στο διαδίκτυο. www.greeninteractive.gr
- Φουτουριστική μοτό
- Ακτή του Ελεφαντοστού - Ο πρόεδρος Γκμπάγκμπο δηλώνει ότι ο Κόσμος μπορεί να επανεξετάσει τα αποτελέσματα των εκλογών.
- Ανέκδοτο : Ο βλάχος κι η φουστανέλα του
- Οι ληστές “μαζεύουν” το Χριστουγεννιάτικο δώρο τους από τα ταμεία
- Το βίντεο της ημέρας - Χριστουγεννιάτικο μίσος
- Ο Down Jones χτύπησε “ταβάνι”
- Υψηλό διετίας στη Wall Street
- Εκατέρωθεν απελάσεις διπλωμάτων λόγω κατασκοπείας
- Σε κρίση και το ΔΝΤ
- ΗΠΑ - Το ΔΝΤ ολοκλήρωσε την πώληση 403,3 τόννων χρυσού για να ενισχύσει τα οικονομικά του.
- Οι εταιρείες cargo και logistics βάζουν «λουκέτο»
- Διακόπτονται οι πτήσεις από Βρυξέλλες ως την Τετάρτη
- Το Κατάρ "μπαίνει" στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
- Νέες δυσκολίες στη συγχώνευση Aegean Airlines και Olympic Air
- Άγονος ο διαγωνισμός για τα τέσσερα Airbus Α340 της Ολυμπιακής
- Θα ματαιωθούν όλες οι πτήσεις. Δεμένα τα πλοία
- 1100 απολύσεις θα κάνει η ιταλική αεροπορική εταιρεία «Alitalia»
Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |