Αρχική | Επιχειρήσεις | Κόσμος | Το facebook deals αλλάζει τα δεδομένα της κατανάλωσης

Το facebook deals αλλάζει τα δεδομένα της κατανάλωσης

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Το facebook deals αλλάζει τα δεδομένα της κατανάλωσης

Σχεδόν όπου κι αν πάει ο συνιδρυτής του facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ ή Ζακ, όπως τον αποκαλούν οι φίλοι του, δείχνει ότι είναι 26 ετών. Φοράει ένα Τ-shirt με το σήμα της ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης, μπλε τζιν και παπούτσια του τένις και με άνετο στυλ δείχνει νέες τεχνολογίες σε υπαλλήλους του, σε συνεργάτες ή σε ανθρώπους του Τύπου.

Αυτό έκανε και στις αρχές του μήνα στην καφετέρια της εταιρείας στο Πάλο Αλτο της Καλιφόρνιας. «Είναι καλή μέρα για να παρουσιάσουμε μερικά πράγματα», είπε σύμφωνα με τους «Financial Τimes» παρουσιάζοντας το facebook deals: μια νέα υπηρεσία που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίζουν τους καταναλωτές καθώς οι τελευταίοι περπατούν στον δρόμο.

Με το deals οι χρήστες έξυπνων κινητών τηλεφώνων που «κατεβάζουν» την εφαρμογή του facebook έχουν τη δυνατότητα να «επισκεφτούν» μια τοποθεσία, όπως για παράδειγμα το τοπικό τους καφέ, και να λάβουν μια μικρή ανταμοιβή γι΄ αυτό. Αν θέλει το καφέ, μπορεί να δημιουργήσει μια προσφορά για τους καταναλωτές αυτούς- για παράδειγμα να προσφέρει έκπτωση 50%-, ένα κίνητρο για να τους κάνει να περάσουν τις πόρτες του.

Δύο μέρες μετά την παρουσίαση από τον Ζάκερμπεργκ, μάλιστα, τα «Gap» εκμεταλλεύτηκαν το deals, αφού η αμερικανική αλυσίδα ένδυσης χάρισε τζιν στους πρώτους 10.000 καταναλωτές που επισκέφτηκαν τα καταστήματα. «Μόλις άλλαξε το τοπικό εμπόριο για πάντα», δήλωσε στους «Financial Τimes» αμέσως μετά την παρουσίαση του facebook deals.

«Να τα κάνουμε όλα κοινωνικά»
Στόχος είναι «να τα κάνουμε όλα κοινωνικά (social)», λέει Ζάκερμπεργκ, ο οποίος αποκαλύπτει το απώτερο σχέδιό του. Φιλοδοξία του δεν είναι απλά να κάνει το facebook μια πετυχημένη τεχνολογική εταιρεία, αλλά την πιο σημαντική εταιρεία στον κόσμο.

«Μπορείς να ενσωματώσεις τους (διαδικτυακούς) φίλους ενός ατόμου σχεδόν στα πάντα και να κάνεις (την εμπειρία αυτή) πιο ενδιαφέρουσα. Νοιάζεται κανείς τόσο πολύ για τους φίλους του. Τα ανθρώπινα όντα ενδιαφέρονται τι κάνουν γύρω τους οι άνθρωποι», λέει στους «Financial Τimes». Ο Ζάκερμπεργκ χρησιμοποιεί τη λέξη «κοινωνικός» (την αγγλική λέξη «social») πολύ, αλλά δεν είναι πάντα ξεκάθαρο το τι εννοεί.

Δεν εννοεί ότι «κοινωνικός» είναι κάποιος που απλά λέει στους φίλους του τι έφαγε για πρωινό με μια ανανέωση στο στάτους του στο facebook. Για εκείνον, ένας πιο κοινωνικός κόσμος είναι ο κόσμος όπου ο χρήστης επηρεάζεται για τα πάντα από το τι κάνουν οι φίλοι του και από το ποιες είναι οι προτιμήσεις τους για πολλά πράγματα.

Για παράδειγμα, με την κοινωνικοποίησή του με τους φίλους του αυτούς επιλέγει τις σελίδες που θα επισκεφτεί στο Διαδίκτυο, ποια προγράμματα θα δει στην τηλεόραση και σε ποια εστιατόρια θα πάει για να φάει. Ο «κοινωνικός» κόσμος είναι επίσης ο κόσμος που επιτρέπει στους χρήστες του Διαδικτύου να επικοινωνούν και να μοιράζονται περιεχόμενο με κόσμο που γνωρίζουν.
Πώς επεκτάθηκε το facebook

Από τη στιγμή που κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να επικοινωνεί και να κάνει άλλους «φίλους» από την Αυστραλία έως της Βενεζουέλα- αυτό ονομάζεται «κοινωνικό γράφημα» («social graph»)-, το facebook γίνεται ταυτόχρονα το δίπλωμα οδήγησης, τα κλειδιά του σπιτιού και το διαβατήριο όσων ταξιδεύουν στον κόσμο μέσω του Διαδικτύου.
Περισσότερες από δύο εκατομμύρια ιστοσελίδες συνεργάζονται σήμερα με το facebook - βάζοντας «συνδέσμους» (links) για να επισκέπτονται οι χρήστες τις σελίδες του. Στις ιστοσελίδες αυτές περιλαμβάνεται και το 90% των 1.000 μεγαλύτερων ιστοτόπων του Ιντερνετ. Ο αριθμός αυτός μάλιστα αυξάνεται με ρυθμό 10.000 περίπου την ημέρα. Σχεδόν το ένα τρίτο των 500 εκατομμυρίων χρηστών του facebook αλληλεπιδρά μέσω αυτού με άλλες ιστοσελίδες κάθε μήνα.

Με το να προσφέρει το facebook πρόσβαση στους χρήστες του σε ιστοσελίδες όπως οι «Τάιμς» της Ινδίας και το ΤVGuide. com, γράφουν οι «Financial Τimes», επιτρέπει στις εταιρείες αυτές να αυξάνουν την επισκεψιμότητά τους στο Διαδίκτυο και τελικά να εγγράφουν νέα μέλη. Βέβαια και το ίδιο το facebook ωφελείται, αφού εδραιώνεται ακόμη περισσότερο στο Διαδίκτυο. Επίσης το facebook έχει επεκταθεί και στα παιχνίδια που μπορεί να παίξει ένα χρήστης από τις σελίδες του, προσφέροντας πρόσβαση στις άλλες εταιρείες που κατασκευάζουν τα παιχνίδια αυτά.

Τον περασμένο μήνα ο Ζάκερμπεργκ έκανε ένα ακόμη βήμα παραπέρα. Ανακοίνωσε ότι θα δημιουργήσει λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη νέα διεύθυνση @facebook. com, υπογραμμίζοντας ότι οι χρήστες του στέλνουν καθημερινά περίπου 4 δισ. μηνύματα μέσω του κλασικού συστήματος (facebook messages). Επίσης οι χρήστες του facebook μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ιστοσελίδες αυτές για να μοιράζονται φωτογραφίες με τους φίλους τους, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο την επισκεψιμότητα.
Πρόσωπο της χρονιάς από το «Τime»

ΜΑΡΚ ΖΑΚΕΡΜΠΕΡΓΚ Ο συνιδρυτής του facebook, ο οποίος παρουσίασε μια νέα υπηρεσία που φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίζουν τους καταναλωτές, φιγουράρει στο εξώφυλλο του περιοδικού «Τime»
Πρόσωπο της χρονιάς είναι, σύμφωνα με το περιοδικό «Τime», ο δημιουργός του facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ. Ο Ζακ, όπως τον φωνάζουν οι φίλοι του, κέρδισε τον τίτλο επειδή «φέρνει σε επαφή περισσότερους από μισό δισεκατομμύριο ανθρώπους χαρτογραφώντας τις κοινωνικές τους σχέσεις».
Βασικό κριτήριο για την επιλογή του Ζάκερμπεργκ είναι, σύμφωνα με το «Τime», ότι «δημιούργησε ένα νέο σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών που άλλαξε τον τρόπο ζωής».

Ο Ζάκερμπεργκ μάλιστα κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο από ένα πρόσωπο που έχει βρεθεί στο επίκεντρο της δημοσιότητας, τον δημιουργό του Wikileaks Ζ. Ασάνζ. Ο Ζάκερμπεργκ γεννήθηκε το 1984, τη χρονιά που κυκλοφόρησε ο πρώτος υπολογιστής Μacintosh από την Αpple, και δημιούργησε την ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης facebook, η οποία αριθμεί περισσότερα από 500 εκατ. μέλη σε ολόκληρο τον κόσμο. Αν το facebook ήταν χώρα, με αυτό τον «πληθυσμό» θα ήταν η τρίτη μεγαλύτερη σε ολόκληρο τον κόσμο.









Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |


Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0


Jetway Aviation : Ναυλώσεις αεροσκαφών, ελικοπτέρων, πτήσεις charter, Business Jet, Air Taxi. www.jetway.gr

Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, site, NewsPortals, e-shops, Ειδικές εφαρμογές, διαφήμιση και προβολή στο διαδίκτυο. www.greeninteractive.gr


Οδηγός Επιχειρήσεων

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text



Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr