Κερδίζει έδαφος το ηλεκτρονικό εµπόριο στην Ελλάδα
Άρθρο από το Hellenic Business (www.hbnews.gr)
Κερδίζει έδαφος το ηλεκτρονικό εµπόριο στη χώρα µας. Οι online καταναλωτές θα ξοδέψουν φέτος 1.500 ευρώ, κατά µέσο όρο, για αγορές µέσω Ιντερνετ ανεβάζοντας τον τζίρο του ηλεκτρονικού εµπορίου σε 1,4 δισ. ευρώ, έναντι 800 εκατ. ευρώ πέρυσι (αύξηση 75%).
Η αγορά χαρακτηρίζεται ως ώριµη, καθώς το 51% των online καταναλωτών αγόρασε ηλεκτρονικά πάνω από πέντε φορές στο πρώτο εξάµηνο του 2010. Το συµπέρασµα περιλαµβάνεται στην ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εµπορίου του Οικονοµικού Πανεπιστηµίου Αθηνών για το ηλεκτρονικό εµπόριο στην Ελλάδα.
Σύµφωνα µε την έρευνα, οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του ∆ιαδικτύου για τους online καταναλωτές είναι η αποστολή email (96%) και η αναζήτηση ειδήσεων (95%), ενώ ακολουθούν οι αγορές προϊόντων και υπηρεσιών (94%). Μάλιστα, ένας στους έξι χρησιµοποιεί πολύ το Ιντερνετ για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι χρήσεις των µέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως facebook (42%), ανάρτηση - ανάγνωση blogs (31%), chat - instant messaging (21%), online συζητήσεις - forums (23%).
Τι αγοράζουν περισσότερο
Οι top κατηγορίες όπου οι online καταναλωτές αγοράζουν συχνά µέσω ∆ιαδικτύου, κυριαρχούν και φέτος: hardware και software (63%), ηλεκτρονικά είδη (50%), εισιτήρια ταξιδιών (42%), κρατήσεις ξενοδοχείων (32%), βιβλία (32%). Αναδεικνύονται όµως και νέες κατηγορίες: τα είδη σπιτιού και οι ηλεκτρικές συσκευές (26%), η ένδυση και η υπόδηση (21%), τα καλλυντικά (10%).
Ο online καταναλωτής χαρακτηρίζεται ώριµος, αφού το 50% διαχειρίζεται online τους λογαριασµούς του, ενώ το 42% αναζητά συχνά πληροφορίες για ηµερήσιες προσφορές (µια πολύ σηµαντική ανερχόµενη τάση), ενώ δεν είναι αµελητέα η συχνή εµπλοκή του µε online δηµοπρασίες (16%) και real-estate (16%). Ο τυπικός έλληνας online καταναλωτής είναι «βαρύς» χρήστης του Ιντερνετ, αφού το 37% το χρησιµοποιεί πάνω από 30 ώρες την εβδοµάδα.
Γιατί προτιµούν το Ιντερνετ
Οι σηµαντικότεροι παράγοντες για να αγοράσει ένας καταναλωτής από ηλεκτρονικό κατάστηµα, είναι ευχρηστία (76%), πολλοί και ασφαλείς τρόποι πληρωµής (69%) και µεγάλη γκάµα προϊόντων (65%). Πάντως, το 38% θα αγόραζε σίγουρα από ένα ηλεκτρονικό κατάστηµα αν είχε καλές τιµές και προσφορές.
Για τους χρήστες του Ιντερνετ που δεν κάνουν online αγορές, οι κύριοι λόγοι είναι: εµπιστοσύνη (85%), συνήθεια (56%) και πιστωτική κάρτα (30%). Παρ’ όλα αυτά, το 12% αναµένεται ότι θα αρχίσει online αγορές τον επόµενο χρόνο.
Το e-gambling (στοίχηµα, πόκερ, καζίνο µέσω Ιντερνετ) αποτελεί µικρή αλλά ανερχόµενη αγορά. Το 31% των Ελλήνων που κάνουν online συναλλαγές έχει συµµετάσχει το πρώτο εξάµηνο του 2010 ενεργά έστω και µία φορά σε παιχνίδι e-gambling (το 12% συχνά) µε τη συνολική αγορά να ανέρχεται το 2010 στα 300 εκατ. ευρώ.
Τα Νέα
Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, site, NewsPortals, e-shops, Ειδικές εφαρμογές, διαφήμιση και προβολή στο διαδίκτυο. www.greeninteractive.gr
- Δράστης και αυτόχειρας με δύο πυροβολισμούς ταυτόχρονα
- Φόρτωσαν το αμάξι κι έφυγαν σαν κύριοι
- Ανέκδοτο : Πόσα;;;
- Λορέν Γκμπάγκμπο: Κατηγορεί ΗΠΑ-Γαλλία για συνομωσία
- “Θα παραμείνει στη φυλακή ο άνδρας μου”
- Διάρρηξη “show” στην Καρδίτσα
- Η διαφθορά στο μεγαλείο της στην ουκρανική κυβέρνηση Τιμοσένκο
- Νεαρός άνδρας κατέληξε μετά την πτώση του σε διαχωριστικές μπάρες
- Ο ποδηλάτης - τσαντάκιας πιάστηκε στη φάκα!
- Το βίντεο της ημέρας-Απίστευτα κόλπα στο μπιλιάρδο!
- Tα πάνω-κάτω σε τουλάχιστον 350 επαγγέλματα
- Τα ισχυρά συμφέροντα που κρατούν κλειστά τα επαγγέλματα
- Αποχωρεί από την Ελλάδα ανταγωνιστής της ΔΕΗ, Verbund
- Εξαγορά του Ερρίκος Ντυνάν από το Ιατρικό Αθηνών
- Μείωση 13% της πελατείας το 2009 στα εστιατόρια και bar
- Προσαρμογή μισθών των στελεχών εισηγμένων στο ΧΑ
- ΔΕΗ: Ευκολίες πληρωμής σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |