Αρχική | Οικονομία | Τι ζήτησε η τρόικα από τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου

Τι ζήτησε η τρόικα από τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Τι ζήτησε η τρόικα από τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου

«Ή μειώνεται κατά 1/3 το τεράστιο δημόσιο τομέα και απολύεται δημοσίους υπαλλήλους ή αλλιώς θα σας καταπιούν τα χρέη…»
Οι εκπρόσωποι του κλιμακίου της ΕΕ, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του ΔΝΤ -  οι οποίοι στην αυριανή συνέντευξη Τύπου αναμένεται να παρουσιάσουν τους στόχους του αναθεωρημένου Μνημονίου - συνέστησαν στον  Γιώργο Παπακωνσταντίνου τα εξής:

« Από την στιγμή που δεν μπορείτε να πιάσετε τους στόχους στα έσοδα και να αυξήσετε τις φορολογικές εισπράξεις  τουλάχιστον κάντε κάτι με τις δαπάνες».

Ζήτησαν επίσης από την κυβέρνηση δεσμευτικές προθεσμίες  μέσα στις  οποίες θα πρέπει να έχουν υλοποιηθούν οι μεταρρυθμίσεις, ενώ αν κριθεί σκόπιμο κατά την αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας τον Ιανουάριο να ληφθεί ένα συμπληρωματικό πακέτο μέτρων.

Όπως τονίζει ανώτερη κυβερνητική πηγή οι «δανειστές της χώρας μας δεν αρκούνται πλέον στον λόγο της κυβέρνησης ή των υπουργών της  αλλά ζητούν προσωπικές δεσμεύσεις από κάθε ένα υπουργό ξεχωριστά. Τις ζητάνε μάλιστα σε χαρτί σαν ένα προσωπικό Μνημόνιο».

Οι αξιωματούχοι της Τρόικας αιφνιδιάστηκαν από τα στοιχεία που τους προσκόμισε  ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου για τις 11 πιο ζημιογόνες ΔΕΚΟ και τα οποία έδειχναν :

•         Νέα αύξηση ζημιών κατά 31% το 2009 στα 1,71 δις. ευρώ από 1,68 δις. το 2008 και 1,32 δις. το 2007.
•         Υποχώρηση εσόδων κατά 6,8% στο 1,5 δις. ευρώ έναντι των 1,61 δις. ευρώ του 2008 και 1,6 δις. του 2007.
•         Το κόστος μισθοδοσίας (αμοιβές, εργοδοτικές εισφορές και λοιπές παροχές) φθάνει στα 1,2 δις. ευρώ και αντιστοιχεί στο 78% των εσόδων των ΔΕΚΟ.
•         Το  μεγαλύτερο μισθολογικό κόστος 249 εκατ. ευρώ παρουσιάζει η ΕΘΕΛ και το χαμηλότερο 8 εκατ. ευρώ ο ΟΣΕ (εταιρεία).
•         Στα 40.772 ευρώ ετησίως ανέρχεται ο μέσος μισθός ανά εργαζόμενο, χωρίς εργοδοτικές εισφορές, και είναι αυξημένος 6,5% σε σχέση με το 2008 που ήταν 38.287 ευρώ και 8% από το 2007 που ήταν 37.750 ευρώ.
•         Ο  μέσος μισθός είναι διπλάσιος (99,1%) του ιδιωτικού τομέα και αυξημένος κατά 44,1% έναντι του δημοσίου.
•         Τον  υψηλότερο μέσο μισθό 56.554 ευρώ εμφανίζει ο ΗΣΑΠ και το χαμηλότερο 28.609 ευρώ η ΤΕΟ.
•          ΕΘΕΛ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΗΣΑΠ, ΕΑΣ και ΗΛΠΑΠ είναι οι 5 ΔΕΚΟ που έχουν μισθολογικό κόστος μεγαλύτερο από τα έσοδα τους, ενώ σε 2 ΔΕΚΟ η μισθοδοσία καλύπτει το 90% των εσόδων τους.
•         Στους 21.627 ανέρχονται οι εργαζόμενοι των 11 ΔΕΚΟ, αριθμός μειωμένος 4,5% σε σχέση με πέρυσι που ήταν 22.656, ενώ το 2007 ήταν 22.950 εργαζόμενοι.
•         Παρότι ο αριθμός των εργαζομένων έχει μειωθεί παρατηρείται αύξηση του κόστους μισθοδοσίας, με το δείκτη μισθολογικού κόστους προς έσοδα να αυξάνει κατά 16% και από 67% το 2007 να φθάνει 71,6% το 2008 και 77,9% το 2009.
•         Ο καθαρός δανεισμός (μακροπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα δάνεια πλην ταμειακά διαθέσιμα) φθάνει στα 11,98 δις. ευρώ και είναι οκταπλάσιος των ετήσιων εσόδων τους. Αυξήθηκε δε 25% από το 2007 που ήταν 9.589 εκατ. ευρώ, ενώ το 2008 ήταν 10.874 εκατ. ευρώ.   Οι τόκοι φθάνουν στα 574 εκατ. ευρώ και είναι αυξημένοι 18,8% σε σχέση με το 2007 που είχαν διαμορφωθεί σε 483 εκατ. ευρώ (557 εκατ. ήταν το 2008), καλύπτουν δε το 38% των εσόδων τους.
•         Τέσσερις ΔΕΚΟ: ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΕΑΣ και ΕΑΒ πήραν δάνεια 1,32 δις. ευρώ με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου το 2009.
•         Οι  καταπτώσεις εγγυήσεων έφθασαν στα 632 εκατ. πέρυσι και αφορούν σε ΟΣΕ, ΟΑΣΑ, ΕΑΒ και ΟΔΙΕ.
•         Και οι 11 ΔΕΚΟ επιχορηγήθηκαν με 125,73 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 122,94 εκατ. είναι από τον τακτικό προϋπολογισμό.

Εκτός, από τις ΔΕΚΟ επιτακτικές θεωρούνται από τους εκπροσώπους της Τρόικας και οι αλλαγές στον χώρο της Υγεία και στις εργασιακές σχέσεις.

Για το τελευταίο των εργασιακών σχέσεων,  η Λούκα Κατσέλη διαφωνεί  με την  «συνταγή» της τρόικας, όπως προκύπτει  από άρθρο - φωτιά  της υπουργού που δημοσιεύτηκε στον Κυριακάτικο Τύπο.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται αύριο η τοποθέτηση της Τρόικας για το θέμα των εργασιακών σχέσεων καθώς και για τους νέους στόχους που θέτει  το επικαιροποιημένο Μνημόνιο που θα κρίνει την εκταμίευση των υπόλοιπων δόσεων για την χώρα μας.









Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |


Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0


Jetway Aviation : Ναυλώσεις αεροσκαφών, ελικοπτέρων, πτήσεις charter, Business Jet, Air Taxi. www.jetway.gr

Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, site, NewsPortals, e-shops, Ειδικές εφαρμογές, διαφήμιση και προβολή στο διαδίκτυο. www.greeninteractive.gr


Οδηγός Επιχειρήσεων

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text



Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr