Οι ξένοι έχονται με αεροπλάνο σε ποσοστό 85%-90%
Άρθρο από το Hellenic Business (www.hbnews.gr)
Οι ενδείξεις από την πρώτη μεγάλη τουριστική έκθεση της χρονιάς (Λονδίνο, World Travel Market) αφήνουν περιθώρια συγκρατημένης αισιοδοξίας, αφού η ζήτηση για διακοπές στη χώρα μας είναι δεδομένη.
Εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση των προκρατήσεων περί το 2%, αλλά τα στοιχεία δεν θεωρούνται ασφαλή, καθώς αφορούν μόλις το 10% της αγοράς προκρατήσεων.
Ξενοδοχειακές πηγές, από την άλλη πλευρά, επισημαίνουν ότι σημαντικοί τουρ οπερέιτορ εμφανίζουν μείωση προκρατήσεων για τη χώρα μας, αν και εκτιμούν ότι η εικόνα θα αντιστραφεί -όπως έγινε φέτος- με μπαράζ κρατήσεων της τελευταίας στιγμής.
Ολα θα κριθούν, ωστόσο, από την τιμή, καθώς η οικονομική κρίση οδηγεί τους πάντες να επιλέγουν τον προορισμό των ταξιδιών τους με πρώτο κριτήριο το κόστος.
Οι ενδείξεις διεθνώς είναι ενθαρρυντικές, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, η τουριστική κίνηση επέστρεψε τον περασμένο Αύγουστο στα επίπεδα που βρισκόταν πριν από την κρίση.
Ετσι, ο τζίρος των διακοπών παραμένει υψηλός, με αποτέλεσμα κυβερνήσεις, τουρ οπερέιτορ, αεροπορικές εταιρείες και ξενοδόχοι να δημιουργούν ευκαιριακές ή μόνιμες «συμμαχίες» ώστε να αποσπάσουν όσο γίνεται μεγαλύτερο μέρος της «πίτας».
Για τουριστικούς προορισμούς όπως η Ελλάδα, όπου οι ξένοι επισκέπτες φθάνουν με αεροπλάνο σε ποσοστό 85%-90%, «κλειδί» θεωρείται η πύκνωση των αεροπορικών συνδέσεων ώστε οι ευρωπαίοι τουρίστες -που αποτελούν τη μεγάλη πλειονότητα της πελατείας της χώρα μας- να έχουν πολλές επιλογές πτήσεων προς την Ελλάδα.
Σ' αυτό ακριβώς το σημείο αρχίζουν να συγκροτούνται οι «συμμαχίες» αλλά και τα αντίπαλα «στρατόπεδα» μεταξύ κυβερνήσεων και επιχειρηματικών ομίλων. Χωρίς στρατηγική για τον τουρισμό της επί χρόνια, η Ελλάδα έχασε πολύτιμο έδαφος στη διεθνή σκακιέρα, ενώ δεν καλλιέργησε συστηματικά τις σχέσεις της με κρίσιμα «πιόνια» της αγοράς, όπως οι τουρ οπερέιτορ και οι αεροπορικές εταιρείες.
Το αποτέλεσμα είναι, σήμερα που η Ελλάδα «καίγεται» να αυξήσει τα έσοδά της από τον τουρισμό, να δυσκολεύεται να το πετύχει επειδή της λείπουν τα «εργαλεία».
Η κυβέρνηση επιδιώκει τώρα, εσπευσμένα, να διοχετεύσει περισσότερο «οξυγόνο» στις τουριστικές περιοχές και τις επιχειρήσεις του κλάδου, ενθαρρύνοντας πολλούς μικρούς, εξειδικευμένους, τουρ οπερέιτορ να στείλουν πελάτες τους στην Ελλάδα. Αυτό έκανε την περασμένη εβδομάδα στο Λονδίνο ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Γ. Νικητιάδης, ο οποίος συναντήθηκε με εκπροσώπους τέτοιων μικρών «παικτών» της βρετανικής αγοράς.
Μεταξύ αυτών ήταν οι Sunvill Holidays, Planet Holidays, Seaferer Holidays, Ionian & Aegean Islands, Saga Holidays, CV Travel και η Rumblers.
Για να στείλουν, όμως, πελάτες στην Ελλάδα τέτοιοι μικροί, εξειδικευμένοι πράκτορες, χρειάζονται αεροπορικές θέσεις. Θέσεις, όμως, διαθέτουν μόνο οι μεγάλοι τουρ οπερέιτορ, οι οποίοι είτε δεν τους τις δίνουν ή τις χρεώνουν πανάκριβα, με αποτέλεσμα να είναι ασύμφορες.
Εναλλακτικά, έπρεπε να υπάρχουν πολλά δρομολόγια αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, ώστε οι μικροί «παίκτες» της αγοράς αλλά και οι μεμονωμένοι τουρίστες να μην είναι υποχρεωμένοι να απευθυνθούν στους μεγάλους τουρ οπερέιτορ.
Μόλις τώρα, όμως, ξεκίνησε συστηματική προσπάθεια να ενθαρρυνθούν να πετάξουν προς τα ελληνικά νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου πολλές διαφορετικές εταιρείες χαμηλού κόστους.
E-Net
Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, site, NewsPortals, e-shops, Ειδικές εφαρμογές, διαφήμιση και προβολή στο διαδίκτυο. www.greeninteractive.gr
- Το βίντεο της ημέρας - Φωτιά
- Ένταση και πάλι στην Πάτρα
- Νέα μπλόκα από τους αγρότες
- Αυτόφωρο για μη καταβολή δώρου Χριστουγέννων
- Αν θέλετε να κάνετε κοριτσάκι αποφύγετε το αλάτι και τις μπανάνες
- H Winona Ryder "καρφώνει" τον Mel Gibson
- Έρευνα του ΟΗΕ για τη χολέρα στην Αϊτή
- Μέχρι Εθνική Άμυνα το μετρό στις 17 και 18/12
- Ληστείες στην Αθήνα σε super market
- Γκαρσία: «Το βραβείο ανήκει στην ομάδα»
- Προώθηση του τουρισμού με το «visitgreece.gr»
- Καταδύσεις: Πρόσκληση στα 3,5 εκατ. αυτοδυτών
- Μειώθηκαν οι τιμές των ξενοδοχείων της Αθήνας
- Πρώτη η Ελλάδα στην προτίμηση των Κυπρίων τουριστών
- Ανακούφηση στον κλάδο του Τουρισμού
- Οι ξένοι έχονται με αεροπλάνο σε ποσοστό 85%-90%
- Οι τουριστικές αφίξεις το δεκάμηνο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου 2010
Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |