Αρχική | Τουρισμός | Στα χαρτιά μόνο η άρση του Καμποτάζ στη κρουαζιέρα

Στα χαρτιά μόνο η άρση του Καμποτάζ στη κρουαζιέρα

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Στα χαρτιά μόνο η άρση του Καμποτάζ στη κρουαζιέρα

Χάνονται δισεκατομμύρια ευρώ για την Ελλάδα από την κρουαζιέρα. Λόγω του δυσκίνητου κρατικού μηχανισμού. Η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να προλάβει το …2012 στην προσέλκυση εταιρειών αφού το 2011 θεωρείται χαμένη χρονιά. Γιατί ενώ έχει ψηφισθεί ο νόμος για την άρση του cabotage δεν έχουν εκδοθεί ακόμη υπουργικές αποφάσεις για τη σύναψη συμβάσεων με τις εταιρείες και την κυβέρνηση.

Ειδικότερα, η συνολική συμβολή της κρουαζιέρας στην Ευρωπαϊκή Οικονομία συνεχίζει να είναι αυξητική και σήμερα υπολογίζεται στα 34 δισεκατομμύρια ετησίως αυξημένα κατά δύο δισ. σε σύγκριση με το 2008.

Η Ελλάδα εισέπραξε μόλις 598 εκ.ευρώ.

Το πρόβλημα εστιάζεται στο ότι η Ελλάδα δεν είναι home porting, δηλαδή οι εταιρείες δεν την επιλέγουν για να ξεκινάνε οι κρουαζιέρες τους από ελληνικά λιμάνια γεγονός που έχει τραγική επίπτωση στα έσοδα της χώρας από την διαφυγόντα κέρδη. Σε αντίθεση με τα όσα υποστήριζε η Ελληνική Κυβέρνηση στην Βουλή κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για την άρση του , η Ισπανία δεν θέτει κανένα όρο για το homeporting κανενός κρουαζιερόπλοίου και για αυτό το λιμάνι της Βαρκελώνης βίωσε μία τεράστια ανάπτυξη σε ένα σχετικά μικρό διάστημα.

Tα αίτια

Οι εταιρείες κρουαζιέρας παραμένουν διστακτικές να έρθουν στην Ελλάδα και να ξεκινούν από ελληνικά λιμάνια τις κρουαζιέρες γιατί ο νόμος έχει ασάφειες. Ειδικότερα:

" ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ: Ο νομοθέτης δεν έλαβε υπ' όψιν του ρεαλιστικά τον ανταγωνισμό, παρ' όλο που παρουσίασε τον νέο νόμο ως "βαθύτατα αναπτυξιακό". Αυτό μάλλον οφείλεται στην αδικαιολόγητη σύγχυση που προκάλεσε η συγκριτική μελέτη άλλων χωρών, όπου ελήφθησαν υπ' όψιν κανονισμοί που διέπουν την εγχώρια ακτοπλοϊα, αντί του τι ισχύει στην κάθε περίπτωση για την κρουαζιέρα, (βλ. Ισπανία, Ιταλία, κλπ). Στην πραγματικότητα, όλες οι άλλες χώρες διαφοροποιούν την κρουαζιέρα εντελώς από την εγχώρια ακτοπλοϊα τους και την αντιμετωπίζουν ως καθαρή μορφή εισαγόμενου τουρισμού και για αυτό εξακολουθούν να έχουν ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι της Ελλάδος. Δηλαδή, το γεγονός ότι ακόμη τίθενται όροι για το Ελληνικό homeporting κάνει πιο δελεαστική την εναλλακτική διέξοδο που προσφέρουν τα άλλα κράτη..

" Η ΕΠΟΧΙΑΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ: Το homeporting στην κατηγορία κρουαζιεροπλοίων σημαιών τρίτων χωρών - αλλά και Κοινοτικών ως επί το πλείστον - είναι κυρίως εποχιακό, πράγμα που επίσης δεν λαμβάνει υπ' όψιν του καθόλου το σκεπτικό του νόμου και επομένως, προβληματίζει αρνητικά το κύριο σώμα της αληθινής τρέχουσας ζήτησης. Ειδικά οι εταιρείες με σημαίες τρίτων χωρών δεν ενδιαφέρονται καθόλου για μία μακροχρόνια δέσμευση πλοίων τους σε οιοδήποτε συγκεκριμένο homeport, γιατί βασικά έρχονται για να κάνουν μια σεζόν στην Ευρώπη και μετά φεύγουν και πάνε σε άλλες περιοχές του κόσμου. Για ποιό λόγο λοπόν να μπλέξει μια Αμερικάνικη εταιρεία με όλη αυτή την φασαρία που ζητούμε, μόνο και μόνο για να κάνει 5 ή 6 κυκλικές κρουαζιέρες το χρόνο από Ελληνικό λιμάνι; Η προαπαίτηση σύμβασης σαν αυτή που επιτάσσει ο νέος νόμος και ειδικά για ένα εποχιακό χρήστη, είναι από μη ανταγωνιστική έως καθαρά απωθητική.

" Η ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΝΑ ΕΠΙΒΑΤΗ: Δρα προσθετικά με τους υπόλοιπους όρους που τίθενται - αλλά και με τά άλλα υποχρεωτικά τέλη που ήδη επιβάλλονται - και σίγουρα δεν είναι κάτι ελκυστικό, ειδικά όταν το ύψος του ποσού δεν αποσαφηνίζεται..

" ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ: Ο νόμος δεν αναφέρεται καθαρά σε κάποια προαπαιτούμενη ποσόστωση ή σε άλλες λεπτομέρειες, όμως υπονοεί κάποια απροσδιόριστη υποχρέωση που θα αποσαφηνιστεί με την εκάστοτε σύμβαση. Αυτό όμως διακινδυνεύει το να εξελιχθεί σε καθοριστικό παράγοντα της όποιας διαπραγμάτευσης ή κατά περίπτωση ικανοποίηση των σωματείων, πράγμα που οι ξένες εταιρείες το αντιλαμβάνονται ως καθαρή απειλή. Ούτως ή άλλως, η απαίτηση αυτή της Ελλάδος είναι απωθητική και ακόμη περισσότερο όταν αφορά άτομα τα οποία υστερούν σε κατάρτιση, αλλά υπερτερούν σε αποδοχές, όπως είναι η περίπτωση στις ξενοδοχειακές ειδικότητες. Όσο για τους αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής, εκεί δεν υπάρχει πρόβλημα ανταγωνιστικότητας και η διεθνής κρουαζιέρα απασχολεί αρκετούς από αυτούς αξιοκρατικά και αυτοβούλως.

axiaplus








Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |


Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0


Jetway Aviation : Ναυλώσεις αεροσκαφών, ελικοπτέρων, πτήσεις charter, Business Jet, Air Taxi. www.jetway.gr

Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, site, NewsPortals, e-shops, Ειδικές εφαρμογές, διαφήμιση και προβολή στο διαδίκτυο. www.greeninteractive.gr


Οδηγός Επιχειρήσεων

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text



Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr