Σύγκριση και τιμές στα πακέτα της κινητής τηλεφωνίας
Άρθρο από το Hellenic Business (www.hbnews.gr)
Η επιλογή ενός συμβολαίου κινητής τηλεφωνίας ήταν πάντα μια διαδικασία που θύμιζε «σπαζοκεφαλιά». Ο λόγος είναι απλός και αφορά τη δυσκολία του χρήστη να συγκρίνει τα «πακέτα» που προσφέρουν οι τρεις πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας με κριτήριο την αναλογία τιμή προς προσφερόμενες υπηρεσίες.
Δηλαδή, τι παραπάνω ή τι λιγότερο έπαιρνε από κάποια εταιρεία, με βάση το σταθερό χρηματικό ποσό που σκόπευε να ξοδέψει κάθε μήνα; Σήμερα τα πράγματα είναι λίγο πιο απλά, καθώς οι τελευταίες εξελίξεις στο «μέτωπο» του ανταγωνισμού εδώ και μερικούς μήνες, με τη μορφή προσφορών νέων οικονομικών πακέτων με απεριόριστες κλήσεις και SΜS προς συνδρομητές του ιδίου δικτύου, έχουν διαμορφώσει μια κατά κάποιον τρόπο κοινή πλατφόρμα σύγκρισης τιμών και υπηρεσιών.
Και οι τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας παρέχουν πλέον στους συνδρομητές συμβολαίου απεριόριστο χρόνο ομιλίας και αποστολής SΜS προς το ίδιο δίκτυο, ενώ παράλληλα η «ψαλίδα» των μηνιαίων χρεώσεων που αντιστοιχούν στα προγράμματα έχει πλέον κλείσει και το «παιχνίδι» παίζεται στα... «σημεία». Δηλαδή, το κάτι παραπάνω που μπορεί να κερδίσει ο χρήστης είτε με τη μορφή επιδότησης για συσκευή, είτε με μορφή δωρεάν SΜS και προς άλλα δίκτυα κτλ.
Κατ΄ αρχάς θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι και οι τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας όταν αναφέρονται στον όρο «απεριόριστα» ή «unlimited» δεν εννοούν... στο άπειρο, αλλά εφαρμόζουν την πολιτική ορθής χρήσης, η οποία σημαίνει ως 1.500 λεπτά ή 1.500 SΜS προς συνδρομητές του ιδίου δικτύου. Αριθμός βέβαια καθόλου ευκαταφρόνητος, καθώς αντιστοιχεί σε 25 ώρες ομιλίας μηνιαίως ή 50 λεπτά ημερησίως. Αντίστοιχα, τα 1.500 SΜS αντιστοιχούν σε 50 SΜS ημερησίως.
Οπως προαναφέρθηκε, η παροχή αυτή είναι κοινή για τους συνδρομητές συμβολαίου όλων των εταιρειών, οπότε η σύγκριση πλέον οδηγεί προς την τιμή του πακέτου και τις υπόλοιπες υπηρεσίες.
Δωρεάν
Ενα άλλο σημείο που χρήζει διευκρίνισης είναι και αυτό της σχέσης τιμής πακέτου προς δωρεάν ώρες ομιλίας. Και στα τρία δίκτυα είναι δεδομένο ότι όσο αυξάνονται τα δωρεάν λεπτά ομιλίας και συνεπώς το μηνιαίο κόστος του πακέτου, τόσο ο χρόνος ομιλίας έρχεται πιο φθηνά.
Για παράδειγμα, στην περίπτωση της Cosmote τα 270 λεπτά δωρεάν ομιλίας προς άλλα δίκτυα κοστίζουν 46,51 ευρώ σε σχέση με 103,36 ευρώ που κοστίζουν τα 700 λεπτά. Δηλαδή, με βάση την παραπάνω αναλογία το λεπτό ομιλίας στο «ακριβότερο» πακέτο είναι φθηνότερο κατά 2,5 λεπτά. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση της Vodafone, όπου τα 51,68 ευρώ αντιστοιχούν σε 300 λεπτά ομιλίας προς άλλα δίκτυα και τα 103,36 ευρώ σε 700 λεπτά. Και στην περίπτωση αυτή η χρέωση ανά λεπτό του «ακριβού» πακέτου είναι η ίδια, δηλαδή κατά 2,5 λεπτά φθηνότερη. Στην περίπτωση της Wind, αν και τα «πακέτα» ομιλίας είναι διαφοροποιημένα παρατηρείται η ίδια λογική επιβράβευσης των... πολυλογάδων, καθώς τα 46,52 ευρώ αντιστοιχούν σε 250 λεπτά ομιλίας, ενώ τα 93,02 ευρώ σε 600 λεπτά ομιλίας, δηλαδή το λεπτό ομιλίας στο «ακριβό» πακέτο είναι κατά 3,1 λεπτά φθηνότερο.
Βέβαια οι υποψήφιοι αγοραστές «πακέτου» θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι από τον Μάιο η ελάχιστη χρέωση για μια κλήση δεν θα είναι πλέον 30 δευτερόλεπτα, αλλά 45. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για κλήσεις κάτω του μισού λεπτού ο συνδρομητής «χάνει» επιπλέον 15 δευτερόλεπτα από τον συνολικό χρόνο ομιλίας του. Αν υποθέσουμε λοιπόν ότι κάποιος χρήστης κάνει περίπου 4 ως 5 πολύ σύντομες κλήσεις μέσα στην ημέρα, για κάποιες γρήγορες συνεννοήσεις, τότε χάνει περίπου ένα λεπτό από τον συνολικό χρόνο ομιλίας του. Αν αυτό γίνεται κάθε μέρα, μπορεί να «χάσει» ως και 30 λεπτά «αερόχρονου». Συνεπώς δεν πρέπει κάποιος να γίνεται «τσιγκούνης» στην ομιλία του αλλά να μη διστάζει να φθάσει το λεπτό, ώστε να αξιοποιεί τον χρόνο ομιλίας του και να μην τον χάνει.
Συγκρίσεις
Φθάνοντας στη σύγκριση των πακέτων θα πρέπει να χωρίσουμε τους χρήστες ή τους υποψήφιους χρήστες σε τρεις βασικές κατηγορίες. Σε αυτούς που θέλουν το κινητό τους τηλέφωνο για να μιλούν από καθόλου ως ελάχιστα, να δέχονται κλήσεις και να μη θέλουν να μπουν στη διαδικασία της ανανέωσης χρόνου του καρτοκινητού. Φυσικά για τους χρήστες αυτούς υπάρχουν και άλλες λύσεις, όπως το καρτοσυμβόλαιο της Cosmote ή το Καρτοπρόγραμμα της Vodafone και η Καρτοσύνδεση της Wind. Ομως θα αναφερθούμε σε αυτούς που προτιμούν τη λύση του συμβολαίου.
Η δεύτερη κατηγορία αφορά αυτούς που μιλούν 2 ως 3 ώρες μηνιαίως και η τρίτη κατηγορία αφορά την περίπτωση των «ακριβών» πακέτων με χρόνο ομιλίας από 1.000 λεπτά και πάνω. Η κατηγορία του προγράμματος αυτού αποτελούσε και αποτελεί ένα σημαντικό target group, καθώς πρόκειται για πελάτες με κάποια οικονομική άνεση που αφήνουν αρκετά χρήματα στις εταιρείες, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι και οι άλλες κατηγορίες χρηστών δεν ενδιαφέρουν τους marketeers των εταιρειών, ειδικά σε μια περίοδο που τα μερίδια αγοράς παρουσιάζουν πτωτικές τάσεις.
Πακέτα «flat»
Ξεκινώντας με την κατηγορία «flat» θα δούμε ότι οι Cosmote και Vodafone ακολουθούν μια κοινή στρατηγική, καθώς και οι δύο, με 15,5 ευρώ, προσφέρουν ένα «πακέτο» με 1.500 λεπτά δωρεάν ομιλίας και 1.500 SΜS προς το ίδιο δίκτυο. Η Cosmote διαφοροποιείται λίγο, καθώς προσφέρει στο συγκεκριμένο πακέτο 100 SΜS δωρεάν προς άλλα δίκτυα. Αν ληφθεί υπόψη ότι το SΜS κοστίζει 12 λεπτά και ότι σε οριακή περίπτωση ο χρήστης θα εξαντλήσει αυτή την προσφορά, τότε συζητάμε για μια επιπλέον υπηρεσία που μπορεί να εξοικονομήσει ως 12 ευρώ μηνιαίως. Το αντίστοιχο πακέτο της Wind στην προκειμένη περίπτωση το Wind ΧS με 20,68 ευρώ μηνιαίως και παρέχει, ακόμη, δωρεάν, 20 λεπτά ομιλίας, 20 SΜS, 20 ΜΜS και 20 λεπτά βιντεοκλήσεων προς όλα τα δίκτυα.
Στην κατηγορία των 2 ως 3 ωρών ομιλίας τον μήνα ο ανταγωνισμός μεταξύ Cosmote και Vodafone διαφοροποιείται λίγο περισσότερο, ενώ η Wind ακολουθεί παρόμοια πολιτική. Ετσι, με μηνιαίο κόστος 36,18 ευρώ η Cosmote προσφέρει 1.500 λεπτά ομιλίας προς το ίδιο δίκτυο και 120 ευρώ προς τα υπόλοιπα δίκτυα. Ακόμη προσφέρει 1.500 δωρεάν SΜS προς το ίδιο δίκτυο και 120 προς άλλα δίκτυα. Η Vodafone με το ίδιο ακριβώς κόστος, 36,17 ευρώ, δίνει περισσότερο βάρος στην ομιλία, καθώς προσφέρει 1.500
λεπτά δωρεάν ομιλίας και 1.500 SΜS προς το ίδιο δίκτυο και 150 λεπτά ομιλίας προς τα λοιπά δίκτυα. Η Wind με 31,01 ευρώ προσφέρει 1.500 δωρεάν λεπτά ομιλίας και SΜS προς το ίδιο δίκτυο, 100 λεπτά ομιλίας προς τα υπόλοιπα δίκτυα, 100 δωρεάν SΜS, 100 δωρεάν ΜΜS και 100 λεπτά δωρεάν βιντεοκλήσεων προς όλα τα δίκτυα.
Το Βήμα
Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, site, NewsPortals, e-shops, Ειδικές εφαρμογές, διαφήμιση και προβολή στο διαδίκτυο. www.greeninteractive.gr
- Εκατέρωθεν απελάσεις διπλωμάτων λόγω κατασκοπείας
- "Ντράπηκε" η Microsoft για το Kinect
- Σε δύο φάσεις το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων
- Σκότωσε και έφαγε τρεις ιερόδουλες!
- Ποιος ''καταδιώκει'' τη Lindsay Lohan? (vid)
- Και επίσημα χωρισμένοι Μενεγάκη - Λάτσιος!
- Διεγράφη ο Παναγόπουλος από την ΕΣΗΕΑ
- Ουγγαρία: Η κυβέρνηση ελέγχει τα ΜΜΕ με νέο νόμο
- Πόρισμα - φωτιά για τον τομέα καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων
- Η Ιλιάδα με πρωταγωνιστές μαθητές από το Χάρλεμ
- Internet: 5η σε ανάπτυξη η Ελλάδα, 25η σε κατάταξη
- Πρόστιμο μαμούθ 5 εκατ ευρώ στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας
- Αλλαγές στην παγκόσμια κατάταξη των κινητών
- ΙΟΒΕ: Μελέτη για τα οφέλη από την ενσωμάτωση εφαρμογών κινητής επικοινωνίας
- Μελέτη για τη πορεία της κινητής τηλεφωνίας
- Μίσθωση συχνοτήτων για κινητά με καινοτόμες εφαρμογές
- Σύγκριση και τιμές στα πακέτα της κινητής τηλεφωνίας
Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |