Αρχική | Επιχειρήσεις | Κόσμος | Facebook: Δεν μπορείς να φτάσεις τους 500 εκατ. φίλους χωρίς να έχεις ούτε έναν εχθρό

Facebook: Δεν μπορείς να φτάσεις τους 500 εκατ. φίλους χωρίς να έχεις ούτε έναν εχθρό

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Το όνομα Μαρκ Ζούκερμπεργκ μπορεί να μη σας λέει και πολλά, ωστόσο σίγουρα γνωρίζετε το δημιούργημά του: το site κοινωνικής δικτύωσης που μετράει εκατομμύρια χρήστες σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ο λόγος για το Facebook, που ο ίδιος ο Ζούκερμπεργκ εμπνεύστηκε όταν ακόμα ή- ταν φοιτητής και εξαιτίας του έμελλε να γίνει ένας από τους πιο διάσημους και πλούσιους ανθρώπους στον κόσμο.

Αυτή την περίοδο προβάλλεται στις ΗΠΑ η ταινία «The social network», που βασίζεται στη ζωή και την επαγγελματική πορεία του Ζούκερμπεργκ. Το φιλμ παρουσιάζει τον ιδρυτή του Facebook ως μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, αφήνοντας αιχμές πως με διάφορους ελιγμούς του ο Ζούκερμπεργκ πήρε όλη τη δόξα για τη δημιουργία του δημοφιλούς site, παραγκωνίζοντας πρώην συμφοιτητές του που τον είχαν βοηθήσει.

Αν, όμως, η ταινία δεν παρουσίαζε τις ίντριγκες και τους εχθρούς του Ζούκερ- μπεργκ, το πιο πιθανό είναι πως δεν θα έφτα- νε στην κορυφή του box office από την πρώτη εβδομάδα προβολής της. Ιδιοφυΐα Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ γεννήθηκε στις 14 Μαΐου του 1984 στη Νέα Υόρκη.

Η μητέρα του είναι ψυχίατρος και ο πατέρας του οδοντίατρος. Αν και Εβραίοι στο θρήσκευμα οι δύο γονείς, ο Μαρκ δήλωνε από τα 17 του χρόνια πως είναι άθεος. Η επαφή του με τους υπολογιστές ξεκίνησε σε πολύ μικρή ηλικία και, φυσικά, το ταλέντο του ήταν εμφανές σε όλους. Ο Μαρκ εξελισσόταν σε ιδιοφυΐα, αφού κατάφερε να δημιουργήσει το πρώτο του πρόγραμμα για υπολογιστές όταν ήταν μόλις στο δημοτικό.

Ο ίδιος έφτιαξε το γνωστό μουσικό πρόγραμμα Synapse Media Player, που χρησιμοποιούσε τεχνητή νοημοσύνη προκειμένου να μάθει την αγαπημένη μουσική του χρήστη και κατόπιν να του προτείνει ανάλογα κομμάτια.

Εκείνη την περίοδο η Microsoft και η AOL φημολογείται ότι θέλησαν να αγορά- σουν τα δικαιώματα του μουσικού προγράμματος και να εντάξουν τον Ζούκερμπεργκ στο δυναμικό τους, ωστόσο ο ίδιος προτίμησε να εγγραφεί στο Χάρβαρντ για να σπουδάσει.

Η αρχή του Facebook Στις 4 Φεβρουαρίου του 2004 ο Ζούκερμπεργκ πραγματοποίησε μια μικρή ιδέα του που έ- μελλε να πάρει εντέλει τεράστιες διαστάσεις. Ο ίδιος ήθελε να δημιουργήσει έναν κοινό διαδικτυακό τόπο για τους φοιτητές του Χάρ- βαρντ ο οποίος θα παρείχε πολλές δυνατότη- τες στους χρήστες του.

Με τη βοήθεια του συμφοιτητή του Ντάστιν Μόσκοβιτς και του φίλου του Κρις Χιου έθεσαν τα θεμέλια του Facebook, όπως τουλάχιστον ισχυρίζεται ο ίδιος. Το εγχείρημα πέτυχε και ο Ζούκερμπεργκ αποφάσισε να το εφαρμόσει και σε άλλα πανεπιστήμια, μεταξύ αυτών το Στάνφορντ, το Ντάρμουθ, το Κολούμπια, το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, το Κορνέλ, το Μπράουν και το Γέιλ. Το πρόγραμμα έγινε ανάρπαστο και ο Ζούκερμπεργκ δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη. Μετακόμισε με τον Μόσκοβιτς και μερικούς άλλους φίλους στην Καλιφόρνια, όπου και άνοιξε την εταιρεία του.

Εκεί γνώρισε τον Πίτερ Θίελ, ο οποίος βοήθησε οικονομικά τον Ζούκερμπεργκ στο ξεκίνημά του. Αν και σκόπευε να επιστρέψει στο Χάρβαρντ, δεν το έπραξε ποτέ. Αφοσιώθηκε στην τελειοποίηση του Facebook και από το 2006 είχε δεχτεί πολλές προσφορές για την εξαγορά του, τις οποίες απέρριψε.

«Το σημαντικότερο πράγμα για εμένα και τους συναδέλφους μου είναι η δημιουργία ενός διαύλου επικοινωνίας που θα είναι ανοιχτός και δωρεάν για όλους. Το να βάλουμε ιδιωτικές εταιρείες σε αυτόν δεν μας φαίνεται καλή ιδέα» είχε δηλώσει ο Ζούκερ- μπεργκ στο παρελθόν.

Στις 21 Ιουλίου του 2010 ο ίδιος ανέφερε πως το Facebook απαριθμεί 500 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και τουλάχιστον 1 στους 14 ανθρώπους έχει δικό του λογαριασμό στο site, ενώ η αξία του υπολογίζεται στα 6,9 δι- σεκατομμύρια δολάρια.

«Εχθροί προ των πυλών»

«Δεν μπορείς να φτάσεις τους 500 εκατομμύρια φίλους χωρίς να έχεις ούτε έναν εχθρό» αναφέρει το μότο της ταινίας «The social network» και, αν μη τι άλλο, ο Ζούκερ- μπεργκ μετράει πολλούς. Από το 2004 βρί- σκεται σε δικαστική διαμάχη με τους πρώην συμφοιτητές του Κάμερον και Τάιλερ Γουίνκλβος και Ντιβία Ναρέντρα. Οι τρεις τους δη- λώνουν εξαπατημένοι από τον Ζούκερμπεργκ, θεωρώντας ότι ο ιδρυτής του Facebook τους έκλεψε τη δική τους ιδέα.

Το καλοκαίρι του 2010 ο Πιλ Σέγκλια, ιδιοκτήτης μιας εταιρείας στη Νέα Υόρκη, κατέθεσε μήνυση κατά του Ζούκερμπεργκ ζητώντας το 84% του Facebook, τονίζοντας ότι ο ίδιος είχε βοηθήσει τον Ζούκερμπεργκ στην ίδρυσή του. Δριμεία κριτική έχουν εξαπολύσει πολλές χώ- ρες, εταιρείες και ιδιώτες κατά του Facebook, επισημαίνοντας ότι δεν σέβεται τα προσωπικά δεδομένα του χρήστη, ενώ πίσω από το site υπάρχουν κρυφά συμφέροντα και μια επιθυμία από κάποιους για έλεγχο όλου του κόσμου.

Παρά τις θεωρίες συνωμοσίας, τις αντιδράσεις και τις μηνύσεις, η πλειονότητα του κόσμου χρησιμοποιεί το Facebook ως εργαλείο επικοινωνίας, διασκέδασης, διαφήμισης και είναι αδιαμφισβήτητα ίσως έ- να από τα πιο ισχυρά διαδικτυακά μέσα που υπάρχουν. Αυτή ακριβώς είναι και η μεγάλη επιτυχία του Ζούκερμπεργκ, που κατάφερε να δώσει τεράστιες διαστάσεις στο Facebook, να το διατηρήσει δωρεάν για τους χρήστες και να δημιουργήσει ίσως τη μεγα- λύτερη παγκόσμια κοινότητα που έγινε ποτέ.

«The social network»

Τις προσεχείς εβδομάδες θα κάνει πρεμιέρα στη χώρα μας η ταινία που απεικονίζει τη ζωή του Ζούκερμπεργκ με ένα μάλλον όχι και τόσο θετικό τρόπο. «Θα προτιμούσα να μην έκανε κανείς ταινία για εμένα όσο ζω» δήλωσε ο ιδρυτής του Facebook για το φιλμ, που έχει καταφέρει να συγκεντρώσει 46 εκατ. δο- λάρια μέσα σε δύο εβδομάδες προβολής στις ΗΠΑ. Ο ηθοποιός Τζέσε Άισενμπεργκ υποδύεται τον αμφιλεγόμενο κατά πολλούς Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ενώ στην ταινία πρωτα- γωνιστεί και ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ.

Τελευταία ο Ζούκερμπεργκ επιχειρεί με φιλανθρωπικές του κινήσεις να απωθήσει τα αρνητικά στοι- χεία από το επικοινωνιακό του προφίλ. Δώρισε πρόσφατα 100 εκατ. δολάρια στο Νιου Τζέρσι για να βελτιώσει το εκπαιδευτικό του σύστημα. Παρ’ όλα αυτά, η προσωπικότητά του θα έχει πάντα κρυφές πτυχές και οι εχθροί του ολοένα και θα αυξάνονται όσο θα μεγαλώνει η επιτυχία του. Ο βασικός σκοπός, πάντως, του Ζούκερμπεργκ δεν αλλάζει: «Το μόνο που με νοιάζει είναι η αποστολή μου, να κάνω τον κόσμο περισσότερο ανοικτό».









Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |


Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0


Jetway Aviation : Ναυλώσεις αεροσκαφών, ελικοπτέρων, πτήσεις charter, Business Jet, Air Taxi. www.jetway.gr

Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, site, NewsPortals, e-shops, Ειδικές εφαρμογές, διαφήμιση και προβολή στο διαδίκτυο. www.greeninteractive.gr


Οδηγός Επιχειρήσεων

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text



Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr