Αρχική | Τράπεζες | Διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό για την ΑΤΕ και το ΤΤ

Διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό για την ΑΤΕ και το ΤΤ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό για την ΑΤΕ και το ΤΤ

 Οι 3 σύμβουλοι του δημοσίου η Lazard, η HSBC και η Deutsche Bank σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται να εισηγούνται την διενέργεια διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για την ΑΤΕ και το ΤΤ. Στον αντίποδα η διοίκηση της ΑΤΕ υπό τον Θ Πανταλάκη πιέζει  να δημιουργηθεί ένας κρατικός πυλώνας.

Ωστόσο η πρόταση των συμβούλων είναι ότι θα πρέπει να υπάρξει ευελιξία και οι υποψήφιοι να μπορούν να υποβάλλουν προσφορές είτε συνδυαστικά είτε μεμονωμένα.
Δηλαδή ως παράδειγμα η Πειραιώς που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ΑΤΕ και το ΤΤ θα υποβάλλει την οικονομική της προσφορά που συνδυάζει πρόταση εξαγοράς της ΑΤΕ και του ΤΤ και η Εθνική θα μπορεί να υποβάλλει οικονομική προσφορά μόνο για το ΤΤ.
Με βάση πληροφορίες ή στο τέλος της εβδομάδας ή αρχές της επόμενης οι τρεις σύμβουλοι θα υποβάλλουν τις προτάσεις τους στην κυβέρνηση για την ΑΤΕ και το ΤΤ.

Οι προτάσεις αυτές θα παρουσιάζονται με βάση την αποτελεσματικότητα ή τα δυνητικά οφέλη ή επιπλοκές μπορεί να προκαλέσουν.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι προτάσεις των συμβούλων δεν θα περιορίζονται μόνο στον πλειοδοτικό διαγωνισμό το οποίο φαίνεται να προκρίνουν αλλά όλα τα πιθανά σενάρια.
Δηλαδή της ιδιωτικοποίησης, της δημιουργίας κρατικού πυλώνα, της πώλησης από κοινού ή ξεχωριστά ή ακόμη και της διατήρησης της υφιστάμενης κατάστασης.

Στις προτάσεις τους θα περιλαμβάνονται τα υπέρ και τα κατά της κάθε εναλλακτικής πρότασης καθώς και η εισήγηση του κάθε συμβούλου ως προς την βέλτιστη λύση.
Πέραν από τις προτάσεις για το μέλλον της ΑΤΕ και του ΤΤ οι σύμβουλοι θα αποτιμήσουν τις δύο τράπεζες.
Αν ληφθεί υπόψη η υφιστάμενη δομή της καθαρής θέσης της ΑΤΕ που ουσιαστικά αν αφαιρεθούν οι προνομιούχες μετοχές δεν έχει κεφάλαια και με δεδομένο ότι το ΤΤ διαθέτει με βάση το α΄ 6μηνο 853 εκατ ευρώ κεφάλαια τα οποία μειώνονται λόγω των υποαξιών ομολόγων το νέο σχήμα αν αποφασιζόταν συγχώνευση κρατικών τραπεζών θα χρειαζόταν τουλάχιστον 1,5 δις ευρώ κεφάλαια ώστε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά όλα τα ανοικτά  ζητήματα.
Το ΤΤ διαθέτει ουσιαστικά μόνο ένα βασικό πλεονέκτημα την πλεονάζουσα ρευστότητα 4,7 δις ευρώ από καταθέσεις.

Τα δάνεια διαμορφώνονται στα 8 δις ευρώ και οι καταθέσεις στα 12,7 δις ευρώ.
Στην ΑΤΕ οι καταθέσεις διαμορφώνονται στα 19,8 με 19,9 δις ευρώ με βάση τα τρέχοντα στοιχεία.
Ποιο είναι το συμπέρασμα ότι μια συγχώνευση ΑΤΕ με ΤΤ σε καμία περίπτωση δεν είναι βέβαιο ότι θα βοηθήσει την ΑΤΕ ενώ ελλοχεύει πολύ σοβαρός κίνδυνος το ΤΤ να παρασυρθεί σε επικίνδυνα μονοπάτια και ο εκτροχιασμός και οι αποκλίσεις από την ορθή πορεία να είναι συχνό φαινόμενο.
Η κρατικοποίηση ή η δημιουργία κρατικού πυλώνα δεν μπορεί να εγγυηθεί την βιωσιμότητα δεν μπορεί να εγγυηθεί την ανάπτυξη και το κυριότερο θέτει σε κίνδυνο την δομή της ΑΤΕ και του ΤΤ.

Η αποτίμηση

Το βασικό ερώτημα είναι πόσο μπορεί να αποτιμάται η ΑΤΕ και το ΤΤ; Αρχικά αξιολογώντας τις χρηματιστηριακές παραμέτρους .
Η ΑΤΕ εμφανίζει τρέχουσα  κεφαλαιοποίηση περίπου 1 δις ευρώ περίπου άρα το 77% αντιστοιχεί σε 770 εκατ ευρώ.
Το ΤΤ εμφανίζει κεφαλαιοποίηση 1,3 δις ευρώ άρα το 34% αποτιμάται σε 445 εκατ ευρώ.
Παραμένοντας στις χρηματιστηριακές παραμέτρους θα ληφθεί υπόψη ο μέσος όρος των τελευταίων 6 μηνών.
Η ΑΤΕ εμφάνισε μέση τιμή στους τελευταίους 6 μήνες 1,41 ευρώ ή συνολικά 1,27 δις ευρώ.
Το ΤΤ εμφάνισε μέση τιμή τους τελευταίους 6 μήνες 3,52 ευρώ ή συνολικά 1 δις ευρώ κεφαλαιοποίηση.

Για την ΑΤΕ το υψηλό της μετοχής ήταν 2,04 ευρώ και το χαμηλό 0,96 ευρώ.
Για το ΤΤ υψηλό της μετοχής ήταν 4,8 ευρώ και χαμηλό 2,34 ευρώ.
Την τρέχουσα περίοδο η χρηματιστηριακή αξία του ΤΤ στο ΧΑ είναι στα 4,8 ευρώ και της ΑΤΕ στα 1,09 ευρώ.
Με βάση αυτές τις παραμέτρους η ΑΤΕ για το 77% αποτιμάται 977 εκατ ευρώ και το ΤΤ περίπου 340 εκατ ευρώ.
Δηλαδή οι δύο τράπεζες αποτιμώνται με χρηματιστηριακούς όρους 1,3 δις ευρώ.
Αυτό φαίνεται ότι είναι η πάνω κλίμακα της αποτίμησης τους όπως και στο παρελθόν είχαμε αναφέρει.
Με χρηματιστηριακούς όρους περίπου αυτά είναι τα δεδομένα.

Ο ρόλος της καθαρής θέσης

Από  τα κεφάλαια της ΑΤΕ και του ΤΤ θα πρέπει να αφαιρεθούν οι προνομιούχες μετοχές.
Η ΑΤΕ διαθέτει καθαρή θέση 998 εκατ  ευρώ άρα το 77% αντιστοιχεί σε 768  εκατ ευρώ και το ΤΤ διαθέτει 853  εκατ ευρώ άρα 290 εκατ ευρώ για το 34%. 
Θεωρητικά λοιπόν με 1,058 δις ευρώ θα μπορούσε να αποτιμηθεί το 77% της ΑΤΕ και το 34% του ΤΤ.

Όμως δεν είναι έτσι τα πράγματα καθώς η ΑΤΕ και το ΤΤ στα κεφάλαια τους περιλαμβάνουν προνομιούχες μετοχές οι οποίες θα πρέπει να αποπληρωθούν.
Πρακτικά η ΑΤΕ διαθέτει 998 εκατ  ευρώ κεφάλαια μείον τις προνομιούχες 675 εκατ ευρώ άρα 323 εκατ ευρώ καθαρό κεφάλαιο.

Το ΤΤ διαθέτει 853 εκατ  ευρώ μείον τις προνομιούχες μετοχές 225 εκατ ευρώ άρα καθαρό κεφάλαιο 628 εκατ ευρώ.
Με βάση το καθαρό κεφάλαιο η ΑΤΕ αποτιμάται για το 77% 250 εκατ ευρώ και το ΤΤ 213 εκατ ευρώ άρα συνολικά 463 εκατ ευρώ.
Όμως ειδικά στην περίπτωση του ΤΤ στα τρία  τελευταία 3μηνα υπήρξε απομείωση κεφαλαίων 600 εκατ ευρώ λόγω των υποαξιών από τα ομόλογα. Μελλοντικά μπορεί να αλλάξουν τα δεδομένα. Αυτή η παράμετρος αξιολογείται.

Όμως ακόμη και με αυτή την διαδικασία δεν έχει προκύψει η πραγματική καθαρή αξία των δύο τραπεζών.
Οι κεφαλαιοποιήσεις έδειξαν αξία 1,3 δις ευρώ και τα κεφάλαια τα καθαρά μετά τις προνομιούχες μετοχές 463  εκατ ευρώ.

Προφανώς στις αποτιμήσεις αξιολογούνται τα περιουσιακά στοιχεία του ενεργητικού, η ακίνητη περιουσία π.χ. η εμπορική αξία των ακινήτων της ΑΤΕ βρίσκεται στα 800 εκατ με 1 δις ευρώ,  το δίκτυο καταστημάτων και με υποσημείωση ότι το 40% στην ΑΤΕ είναι ιδιόκτητο, η δομή των καταθέσεων, τα προβληματικά δάνεια και βεβαίως η υφιστάμενη και εκτιμώμενη κερδοφορία ή ζημίες των δύο τραπεζών.

Με βάση συγκλίνουσες εκτιμήσεις φαίνεται ότι το fair value του 77% της ΑΤΕ και του 34% του ΤΤ αποτιμάται σε ένα εύρος μεταξύ 850 και 1,1 δις ευρώ.

bankingnews








Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |


Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0


Jetway Aviation : Ναυλώσεις αεροσκαφών, ελικοπτέρων, πτήσεις charter, Business Jet, Air Taxi. www.jetway.gr

Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, site, NewsPortals, e-shops, Ειδικές εφαρμογές, διαφήμιση και προβολή στο διαδίκτυο. www.greeninteractive.gr


Οδηγός Επιχειρήσεων

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text



Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr