U2 360° Tour: Πως έγινε η υπερπαραγωγή της Αθήνας
Άρθρο από το Hellenic Business (www.hbnews.gr)
Η U2 360º είναι η 10η παραγωγή του σχεδιαστή Willie Williams για τους U2. Ο Mark Fisher, ο αρχιτέκτονας της παραγωγής, συνεργάζεται για 6η φορά με τους U2. Ο σχεδιασμός της σκηνής περιλαμβάνει μία πρωτοποριακή κυλινδρική LED οθόνη. Το συγκρότημα και ο Williams συζητούσαν για αρκετά χρόνια ιδέες, για την παραγωγή ενός show που θα είναι ορατό από όλα τα σημεία ενός μεγάλου σταδίου (360º). Kατά τη διάρκεια της περιοδείας Vertigo Tour του 2006, την ώρα του δείπνου, δημιουργήθηκε το πρώτο «μοντέλο» για την σκηνή, τα πιρούνια του φαγητού χρησιμοποιήθηκαν ως πόδια-στηρίγματα της σκηνής.
Η σκηνή είναι κατασκευασμένη από τη Βελγική εταιρεία, Stageco. Για την κατασκευή της απαιτείται η χρήση πρωτοποριακών υδραυλικών συστημάτων υψηλής πίεσης. Η ατσάλινη κατασκευή έχει ύψος 90 πόδια (27,43 μέτρα) ενώ ο κεντρικός πυλώνας φτάνει στα 150 πόδια (45, 72 μέτρα). Η κατασκευή μπορεί να υποστηρίξει βάρος μέχρι και 180 τόνων. Ο ατσάλινος σκελετός είναι σκεπασμένος με ύφασμα, που αρχικά είχε σχεδιαστεί για αγώνες ταχύτητας Φόρμουλα 1. Φαίνεται πράσινο στο φως της ημέρας, ενώ τη νύχτα αντανακλά οποιοδήποτε χρώμα με το οποίο θα φωτιστεί. Η κυλινδρική LED οθόνη ζυγίζει 54 τόνους. Όταν είναι κλειστή, η οθόνη φτάνει 4.300 τετραγωνικά πόδια (1310.64 μέτρα) και όταν ανοίξει εκτείνεται στα 14.000 τετραγωνικά πόδια (4267.20 μέτρα) και αποτελείται από 1 εκατομμύριο κομμάτια (500.000 pixels, 320.000 συνδετικά κομμάτια, 30.000 καλώδια, 150.000 μηχανικά κομμάτια). Τέλος χωρίζεται σε τμήματα συνδεδεμένα μεταξύ τους με ένα πολλαπλό σύστημα παντογράφου, που επιτρέπει κατά τη διάρκεια της συναυλίας η οθόνη να «ανοίγει»/ξεδιπλώνεται ή να διαχωρίζεται καθέτως, σαν εφέ.
Οι U2 είναι οι πρώτοι που εισήγαγαν τις LED οθόνες μεγάλης κλίμακας κατά τη διάρκεια της περιοδείας Zoo TV Tour το 1992. Ολόκληρη η κατασκευή χρειάζεται 4 ημέρες για να στηθεί. Απαιτούνται επίσης 12 ώρες για να ανεβεί ο εξοπλισμός των LED οθονών, των ηχείων και των φωτιστικών. Η παραγωγή χρειάζεται 6 ώρες για να αποσυναρμολογηθεί και επιπλέον 48 ώρες για να τοποθετηθεί στα φορτηγά και να ξεκινήσει τη διαδρομή για την επόμενη συναυλία. Η U2 360° Tour εισάγει την “κυκλική” διαμόρφωση της σκηνής σε συναυλίες μεγάλων ανοιχτών σταδίων – οι U2, ήδη από την περιοδεία "The Unforgettable Fire Tour" το 1984 έως σήμερα, έδιναν συναυλίες 360 μοιρών σε κλειστούς χώρους.
Απαιτήθηκαν αρκετά χρόνια προκειμένου να σχεδιαστεί η καινοτόμος παραγωγή για την περιοδεία U2, 360° TOUR. Αυτό που το συγκρότημα ήθελε να γνωρίζει ήταν εάν μπορεί να παρουσιαστεί ένα show σε ανοιχτά στάδια “κυκλικά” και να είναι ορατό από όλες τις πλευρές. Ο - εδώ και πολύ καιρό - σκηνοθέτης των συναυλιών που δίνουν οι U2, Willie Wlliams, διηγείται την ιστορία:
«Ότι επιδιώκουμε κατά το σχεδιασμό ενός show είναι να βρίσκουμε νέους και ενδιαφέροντες τρόπους να παρουσιάσουμε τη μουσική στο κοινό. Πρέπει να μπεις μέσα στο μυαλό και την σκέψη των μουσικών και αυτό είναι ευκολότερο για μένα επειδή δουλεύω με τους U2 εδώ και 26 χρόνια. Μπορούμε σχεδόν να ολοκληρώσουμε ο ένας την πρόταση του άλλου.
Η περιοδεία Pop Mart το 1997 πραγματοποιήθηκε εξ ολοκλήρου σε ανοιχτούς χώρους κι έτσι η αλλαγή του σκηνικού στην περιοδεία Elevation, το 2001, που έλαβε χώρα εξ ολοκλήρου σε κλειστούς χώρους, ήταν σαν ένα δώρο. Είχε περάσει πολύς καιρός από τότε που οιU2 είχαν εμφανιστεί σε κλειστό χώρο και ήταν μια τόσο δυνατή εμπειρία, που μας έκανε να σκεφτούμε ιδέες, χωρίς τη χρησιμοποίηση βίντεο, που θα επέτρεπαν την αμοιβαία ανταλλαγή καθαρής ενέργειας ανάμεσα στο συγκρότημα και στο κοινό.
Η εικόνα είναι πάντα η δυνατότερη φωνή σε ένα χώρο. Αν βρεθείς σε μια παμπ όπου μια τηλεόραση είναι ανοιχτή, ακόμα και αν θέλεις να μιλήσεις στο άτομο με το οποίο είσαι μαζί, πάλι καταλήγεις να κοιτάς την οθόνη. Έτσι, αποφασίσαμε να ξανασκεφτούμε να παίξουμε σε στάδια, χωρίς όμως να δίνουμε έμφαση στην εικόνα. Συζητώντας με το συγκρότημα, έγινε ξεκάθαρο ότι ήθελαν να ανεβάσουν τον πήχη και να κάνουν μια μεγάλη αλλαγή, ισοδύναμη με το άλμα που έκαναν ανάμεσα στις δύο περιοδείες The Joshua Tree Tour και Zoo TV.
Στο rock‘n’roll το να είσαι πρώτος είναι το 90% του στόχου κι έτσι, στην περιοδεία Zoo TV όπου παρουσιάσαμε για πρώτη φορά τις γιγαντοοθόνες σε στάδιο, το γεγονός ότι κάτι παρόμοιο δεν είχε ξαναγίνει, αποτέλεσε μεγάλο μέρος της επιτυχίας της. Θα μπορούσες να κατατάξεις στα κορυφαία shows τις περιοδείες Zoo TV ή την Pop Mart και ακόμα και σήμερα, θα ήταν καλύτερες από οτιδήποτε άλλο συμβαίνει στο χώρο των συναυλιών. Αλλά δεν θα είχε νόημα για τους U2, επειδή κάθε show που υπάρχει αυτή τη στιγμή μοιάζει με μια μείξη αυτών των δύο.
Έχουν υπάρξει αξέχαστες στιγμές κατά τη ανάπτυξη των rock shows, παραγωγές που άλλαξαν τα δεδομένα. Το ‘Stop Making Sense’, η περιοδεία των Talking Heads, μου έρχεται πρώτη στο μυαλό. Το ‘United States Live’ της Laurie Anderson, ήταν το πρώτο show βασισμένο σε multi-media από την αρχή μέχρι το τέλος. Ο Bono συχνά αναφέρει το ‘Lotus Flower’ των Rolling Stones και φυσικά το ‘The Wall’ των Pink Floyd που ήταν η επιτομή των live shows αυτής της κατηγορίας. Με τη Zoo TV κάναμε τη μουσική βιομηχανία να μείνει με το στόμα ανοιχτό κι έτσι ξεκίνησαν να χρησιμοποιούνται οι γιγαντοοθόνες. Η μεγαλύτερη επιβράβευση είναι το να δημιουργείς ένα υπέροχο show που παράλληλα πάει μπροστά, εξελίσσει την κατηγορία των live shows.
Την εποχή της περιοδείας The Unforgettable Fire το 1984, παίζαμε σε σκηνή παρόμοια διαμορφωμένη όπως αυτή στη U2 360°. Η σκηνή βρισκόταν στη μία άκρη, υπήρχαν θέσεις πίσω από τη σκηνή, το στήσιμο ήταν κυκλικό αλλά το συγκρότημα δεν έπαιζε στη μέση της σκηνής. Αλλά αυτό λάμβανε χώρα σε κλειστούς συναυλιακούς χώρους. Στους εξωτερικούς χώρους δεν υπάρχει οροφή να συγκρατήσει το βάρος που απαιτείται για τέτοιου είδους κατασκευή σκηνής. Όσες φορές συγκροτήματα έχουν δοκιμάσει να παίξουν «κυκλικά» σε εξωτερικούς χώρους, τα σκηνικά πάντα έμοιαζαν μάλλον «φτωχά», σαν υπαίθριες εξέδρες ή υπόστεγα του τραμ.
Στη Vertigo Tour λόγω της αναβολής ορισμένων συναυλιών, μας δόθηκε ο χρόνος να σκεφτούμε την επόμενη περιοδεία και τότε συνειδητοποιήσαμε ότι για το κοινό των U2, ένα μόνο πράγμα θα ήταν πιο ισχυρό σκηνικό από μια απλή γιγαντοοθόνη, το να έχεις ως σκηνικό το ίδιο το κοινό. Ήταν το Θεματικό Κτίριο στο LAX, το Διεθνές Αεροδρόμιο του Los Angeles, που μου έδωσε την έμπνευση. Είναι ένα κτίριο πολύ «προχωρημένο», διαστημικής εποχής, με τέσσερα πόδια και λείες καμπύλες και όταν το φαντάστηκα να στέκεται σε ένα γήπεδο, ήξερα ότι είχα φτάσει κάπου.
Το πρόβλημα ήταν τα πόδια να κρατάνε τη σκηνή όρθια ψηλά. Το να τα έχεις τόσο κοντά στη σκηνή περιόριζε την ορατότητα. Έτσι, αντί να σκεφτώ, «πώς να κάνω αυτό να μην επεμβαίνει τόσο στο χώρο;» συνειδητοποίησα ότι έπρεπε να το κάνουμε τόσο μεγάλο και τόσο παρεμβατικό, που στην ουσία να ενσωματώνεται στην κάθε εγκατάσταση. Έδειξα στο συγκρότημα τα αρχικά σχέδια, τα ενέκριναν και μου έδωσαν το πράσινο φως, οπότε ήρθα σε επαφή με τον Mark Fisher.
Ο Mark Fisher είναι ο σιαμαίος δίδυμος αδερφός μου στο σχεδιασμό, πίσω από τις παραγωγές των U2, από την Pop Mart περιοδεία και μετά. Είναι ένας αρχιτέκτονας με ασυναγώνιστη εμπειρία σε ότι αφορά σε κατασκευές rock shows, γι’ αυτό και η άποψή του για το αν κάτι θα πάει καλά είναι σημαντική. Μου έστειλε κάποια αρχικά σχέδια του Θεματικού Κτιρίου στο LAX, τοποθετημένα κατά μήκος ενός γηπέδου ποδοσφαίρου. Όταν το δεις, ξέρεις ότι δεν υπάρχει γυρισμός! Είναι ένα απόλυτα εξαίσιο, εξαίσιο θέαμα.
Πήραμε το πράσινο φως από το συγκρότημα στις αρχές του προηγούμενου χρόνου και η δουλειά άρχισε να μετατρέπει τα σχέδια σε πραγματικότητα. Τον Απρίλιο, όταν τελικά είδα αυτό που είχα μέσα στο κεφάλι μου να υψώνεται πάνω από τη βελγική πόλη Werchter, ένιωσα ταυτόχρονα παράξενα και ταπεινά. Μπορεί να υπάρχει κι άλλο συγκρότημα με τη φαντασία, τη φιλοδοξία και το θάρρος να κάνει κάτι σαν κι αυτό… αλλά δε μπορώ να σκεφτώ ποιο θα ήταν αυτό».
Λίγα λόγια για τους συντελεστές του υπερθεάματος
Paul McGuinness
Ο Paul McGuinness γεννήθηκε στη Γερμανία το 1951 και σπούδασε στο Clongowes Wood College και στο Trinity College τουΔουβλίνου. Είναι ο ιδρυτής της Principle Management ενώ είναι ευρέως γνωστός στη μουσική και στην κινηματογραφική βιομηχανία, με μακρόχρονη καριέρα στη βιομηχανία του θεάματος.
Ο McGuiness είναι διευθυντής των Ardmore Film Studios στην Ιρλανδία. Είναι μέλος της BAFTA ενώ διετέλεσε μέλος του Συμβουλίου Τεχνών της Ιρλανδίας για 12 χρόνια. Το 2000 προσελήφθη στο Board of Digital Media Development Ltd. από την Ιρλανδική κυβέρνηση.
Ίδρυσε την Principal Management το 1982 και είναι manager των U2 από την αρχή της καριέρας τους. Οι U2 έχουν καταφέρει να κερδίσουν 22 βραβεία Grammy και έχουν πουλήσει πάνω από 160 εκατομμύρια δίσκους παγκοσμίως. η Principle Management είναι μία από τις ηγετικές εταιρίες στο management καλλιτεχνών παγκοσμίως, με γραφεία στο Δουβλίνο και τη Νέα Υόρκη που εκπροσωπεί, μεταξύ άλλων, την επίσης νικήτρια του βραβείου Mercury - PJ Harvey και τους The Rapture.
O Paul McGuiness έχει κερδίσει πολλά βραβεία συμπεριλαμβανομένου του βραβείου της "Ελευθερίας της Πόλης του Δουβλίνου" που μοιράστηκε με τους U2 (1999), το Τιμητικό Διδακτορικό Νομικής από το University College του Δουβλίνου (2000). Επίσης ανακηρύχτηκε "Προσωπικός Manager της Χρονιάς" των βραβείων Pollstar Music Awards (2003), τιμήθηκε για την "Εξαιρετική Συνεισφορά στη Βρετανική Μουσική" στα Βραβεία Μουσικής Εβδομάδας στο Λονδίνο (2006) και χαρακτηρίστηκε από το Billboard "Manager της Χρονιάς" (2005).
Μαζί με τους U2, τιμήθηκε με τον τίτλο του Πρευσβευτή Συνείδησης της Διεθνούς Αμνηστίας, στη Χιλή το 2006.
Είναι παντρεμένος, έχει δύο παιδιά και ζει στο Δουβλίνο.
Willie Williams - Σχεδιαστής Show & Σκηνοθέτης
Ο Willie πρωτοσυνεργάστηκε με τους U2 στην περιοδεία War Tour to 1983. Παραμένει ο show designer των U2 από τότε, έχοντας σχεδιάσει τις περιοδείες Unforgettable Fire (1984-85), Joshua Tree (1987), Love Town (1989-90), Zoo TV (1992-93), Pop Mart (1997-98), Elevation (2001) και Vertigo (2005-06).
Ο Williams συνεργάζεται στενά με τους U2 πάνω στις ιδέες σύλληψης και σχεδιασμού ενώ η δουλεία του - με το φωτισμό, τα οπτικά μέσα και την πρωτοποριακή τεχνολογία - γεννά πολυάριθμα καινοτόμα σχέδια. Η Zoo TV ήταν η μεγαλύτερη multi-media rock παραγωγή που έχει γίνει ποτέ και για την Pop Mart αργότερα, ο Williams και ο αρχιτέκτονας Mark Fisher δημιούργησαν τη μεγαλύτερη οθόνη βίντεο μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Ως σκηνοθέτης βίντεο, σχεδιαστής φωτισμού και σκηνικών για συναυλίες, θεατρικά και multimedia projects, ο Williams, έχει αναγνωρισθεί ως ένας από τους ηγετικούς καλλιτέχνες στον τομέα του αλλά είναι περισσότερο γνωστός για τη ριζοσπαστική δουλεία του με τους U2 καθώς επίσης και με τους R.E.M., τον David Bowie, τους Rolling Stones, τον Darren Hayes και τον George Michael.
O Williams έχει επίσης σχεδιάσει για τη θρυλική εταιρία χορού La La La Human Steps που έχει έδρα το Μόντρεαλ. Έχει συνεργαστεί με την Laurie Anderson, τη Marianne Faithgull και τους Kronos Quartet (κυρίως στο Sun Rings, μία περίπλοκη προσπάθεια της ΝΑΣΑ που συνδύαζε τη μουσική του κουαρτέτου με οπτικό και ακουστικό υλικό που έστελναν τα διαστημικά αεροσκάφη Voyager 1 και Voyager 2).
Στα θεατρικά shows στα οποία ο Williams έχει εργαστεί περιλαμβάνονται τα We Will Rock You, Little Britain Live, French and Saunders Still Alive, Steve Coogan is Alan Patridge and Othe Less Successful Characters, The Fast Show Live, Barbarella και Pam Ann.
Jake Berry - Σκηνοθέτης Παραγωγής
Ο Jake Berry είναι νικητής βραβείων Σκηνοθεσίας Παραγωγής με καριέρα που εκτείνεται πάνω από 30 χρόνια. Ως σκηνοθέτης παραγωγής, είναι υπεύθυνος για όλες τις λειτουργικές όψεις μιας παραγωγής, από τον ήχο και το φωτισμό ως την παγκόσμια στρατηγική και μεταφορά. Έχει δουλέψει με τους U2 στις περιοδείες Elevation (2001), Vertigo (2005-06) και 360º.
Ο Jake έχει δουλεψει σε κάποιες από τις μεγαλύτερες και πιο επιτυχημένες περιοδείες events παγκοσμίως. Προέρχεται από το Ντέβον της Αγγλίας και η καριέρα του ξεκίνησε ως παίκτης ντραμς και τεχνικός κρουστών. Εργάστηκε ως κύριος παραγωγός heavy metal παραγωγών κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980, συμμετέχοντας σε ποικίλες διεθνείς περιοδείες με καλλιτέχνες όπως οι Frankie Goes To Hollywood, Tina Turner, Cher, The Rolling Stones και Metallica.
Είναι φανατικός οπαδός αθλημάτων motorsports, υποστηρίζει μάλιστα νέους οδηγούς αγώνων ταχύτητας σε διάφορες κατηγορίες από Φόρμουλα 1 έως και NASCAR, βοηθώντας στο management και την εξέλιξη της καριέρας τους.
Ο Jake Berry είναι ο ιδρυτής και CEO της Fader Higher, μιας εταιρείας management παραγωγής περιοδειών. Με διαφοροποιημένες δυνατότητες, η Fader Higher συνεχίζει να είναι η κύρια εταιρεία παραγωγής στον κόσμο προσφέροντας υπηρεσίες στον τουρισμό, στον αθλητισμό και στα μεγάλα ιδιωτικά events.
Joe O’ Herlihy – Σχεδιαστής Ήχου
Ο Joe δουλεύει με τους U2 από τα τέλη της δεκαετίας του ‘70. Πρωτογνώρισε το συγκρότημα το Σεπτέμβρη του 1978 όταν παρείχε τον εξοπλισμό ήχου για μια συναυλία στο Arcadia Ballroom στο Cork. Από τότε, αναλαμβάνει τον ήχο των ζωντανών συναυλιών για τους U2, προήχθη από την Ηχοληψία για τον τρέχοντα ρόλο του ως Διευθυντής Ήχου / FOH Μηχανικός Μίξης.
Ο O’ Herlihy έχει δουλέψει σε περιοδείες των U2 συμπεριλαμβανομένων των Boy (1980-81), October (1981-82), War (1982-83),Unforgettable Fire (1984-85), Joshua Tree (1987), Love town (1989-90), Zoo TV (1992-93), PopMart (1997 98), Elevation (2001) and Vertigo(2005-06). Επίσης, μεταξύ άλλων, έχει εργαστεί και για την παρουσίαση performances των U2 στα βραβεία Grammy Awards, στο NFLSuperbowl και στην Τελετή Ενάρξεως των Special Olympics.
Για την 360° Tour, ο O’ Herlihy αντιμετώπισε τη μεγαλύτερή του πρόκληση μέχρι σήμερα. Κατάφερε να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, που ενσωματώνει τις τελευταίες εξελίξεις στην ακουστική τεχνολογία προκειμένου να πετύχει τον τέλειο ήχο που αρμόζει στο ριζοσπαστικό αυτό σκηνικό.
Έχει επίσης δουλέψει με τους REM, The Cranberries, The Counting Crows, The Undertones, David Bowie και Rory Gallagher.
Ο Joe O’Herlihy ήταν σύμβουλος ήχου για τα Wembley Stadium, Eircom Park Stadium, Point Theatre Dublin και Woodstock ’94. Eίναι Διευθυντής της Pro-Audio Consultants Ltd, City Arts Centre, Dublin και Διευθυντής Ήχου για την Vanguardia Consulting.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ
21 Αυγούστου Ελσίνκι, Φινλανδία Olympiastadion Razorlight
25 Αυγούστου Μόσχα, Ρωσία Luzhniki Stadium Snow Patrol
30 Αυγούστου Βιέννη, Αυστρία Ernst Happel Stadion OneRepublic
03 Σεπτεμβρίου Αθήνα, Ελλάδα O.A.K.A Ολυμπιακό Στάδιο Snow Patrol
06 Σεπτεμβρίου Ιστανμπούλ, Τουρκία Atatürk Olympic Stadium Snow Patrol
11 Σεπτεμβρίου Ζυρίχη, Ελβετία Stadion Letzigrund OneRepublic
12 Σεπτεμβρίου Ζυρίχη, Ελβετία Stadion Letzigrund OneRepublic
15 Σεπτεμβριου Μοναχό, Γερμανία Olympiastadion OneRepublic
18 Σεπτεμβρίου Παρίσι, Γαλλία Stade de France Interpol
22 Σεπτεμβρίου Βρυξέλλες, Βελγιο King Baudouin Stadium Interpol
23 Σεπτεμβρίου Βρυξέλλες, Βέλγιο King Baudouin Stadium Interpol
26 Σεπτεμβρίου Σαν Σεμπάστιαν, Ισπανία Estadio de Anoeta Interpol
29 Σεπτεμβρίου Σεβίλλη, Ισπανία Estadio Olimpico de Sevilla Interpol
02 Οκτωβρίου Coimbra, Πορτογαλλία Estadio Cidade Coimbra Interpol
03 Οκτωβρίου Coimbra, Πορτογαλλία Estadio Cidade Coimbra Interpol
08 Οκτωβρίου Ρώμη, Ιταλία Stadio Olimpico Interpol
Το πρόγραμμα υπόκειται σε αλλαγές.
Για περισσότερες πληροφορίες για την περιοδεία, τα εισιτήρια, τα μέλη του fan club, το merchandise και άλλα, επισκε&
Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, site, NewsPortals, e-shops, Ειδικές εφαρμογές, διαφήμιση και προβολή στο διαδίκτυο. www.greeninteractive.gr
- Έρευνα για τις καταγγελίες Φασούλα,διέταξε ο Εισαγγελέας
- Θα αυξήσει το πλαφόν στο ποσό των αποδείξεων σε18.000 ευρώ
- Ολυμπιακός: Εννέα αγωνιστικές κεκλεισμένων των θυρών
- Υποχωρεί το δολάριο έναντι του ευρώ
- Μείωση σε ποσοστό 30,8% στα αυτοκίνητα
- Συνάντηση Μπόνο – Παπανδρέου!
- Αναιρέθηκε από τον εισαγγελέα Τέντε η απόφαση αθώωσης Μαντούβαλου
- Σαμαράς : Υπάρχει και άλλος δρόμος από αυτόν του Μνημονίου
- «Πράσινο φως» για Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- «Ωμό εκβιασμό» έκανε ο Α. Σαμαράς
Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |