Μεγάλες εκπτώσεις στην αγορά. Πόλεμος εμπόρων
Άρθρο από το Hellenic Business (www.hbnews.gr)
Πόλεμος έχει ξεσπάσει στο λιανεμπόριο με φόντο τις αλλεπάλληλες προσφορές από τις μεγάλες αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα. Πριν ακόμα τελειώσουν οι θερινές εκπτώσεις, οι μεγάλες επιχειρήσεις ζεσταίνουν τις μηχανές τους για έναν νέο γύρο προσφορών από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, προκαλώντας την αντίδραση των μικρομεσαίων που αντιπροτείνουν χαμηλές τιμές όλο τον χρόνο.
Η πτώση των πωλήσεων στη διάρκεια των φετινών θερινών εκπτώσεων, αλλά και η απροθυμία των καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές, παρά τις μεγάλες μειώσεις τιμών, επαναφέρει στο προσκήνιο την κόντρα μεταξύ των μεγάλων και των μικρών του λιανεμπορίου. Οι εκπρόσωποι της Εθνικής
Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, αλλά και τοπικών εμπορικών συλλογών υποστηρίζουν ότι οι προσφορές που προηγήθηκαν των θερινών εκπτώσεων δεν βοήθησαν στην αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, ούτε στην τόνωση της αγοράς και ότι δίνουν λάθος μήνυμα στους καταναλωτές για τις τιμές.
«Σε ένα ποσοστό οι πρόσφορες όλο το προηγούμενο διάστημα αποπροσανατόλισαν τους καταναλωτές. Θα έλεγα ότι αυτό που χρειάζονται οι καταναλωτές, αλλά και η αγορά σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία είναι να υπάρχουν σταθερά χαμηλές τιμές. Το επιβάλλει η μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών», λέει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης.
Μάλιστα προσθέτει ότι το μπαράζ των προσφορών από δεκάδες επιχειρήσεις τους προηγούμενους μήνες μπέρδεψε τους καταναλωτές ως προς τις τιμές των προϊόντων, ενώ ταυτόχρονα δημιούργησε και δυσπιστία ως προς την αξιοπιστία των εκπτώσεων που σήμερα κάνουν οι έμποροι. Με την άποψη αυτή συντάσσεται και ο Γιώργος Ζησιμάτος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά.
«Το φαινόμενο των προσφορών φτάνει σε κάποιες περιπτώσεις σε σημεία υπερβολής που μόνο σύγχυση και παραπλάνηση μπορεί να φέρει στους καταναλωτές. Φτάσαμε στο σημείο όλο τον χρόνο να υπάρχουν εκπτώσεις στα καταστήματα και τα αποτελέσματα τα βλέπουμε τώρα.
Εκτός από τη δυσκολία λόγω της έλλειψης χρημάτων, οι καταναλωτές δεν είναι σε θέση να συγκρίνουν τις τιμές και να δουν τι πραγματικά τους συμφέρει. Η κατάσταση, όπως έχει διαμορφωθεί, είναι στρεβλή και παρά το γεγονός ότι φαίνεται προς όφελος του καταναλωτή συμβαίνει το αντίθετο, αφού κανείς δεν μπορεί να συγκρίνει πλέον τις τιμές.
Σε μια περίοδο όπως αυτή, ξεκάθαρες και σταθερά χαμηλές τιμές από τους εμπόρους θα δημιουργήσουν καλύτερες προοπτικές για όλους. Οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράσουν και οι επιχειρήσεις να επιβιώσουν. Τρικ του μάρκετινγκ εξυπηρετούν μόνο αυτούς που τα κάνουν», συμπληρώνει ο κ. Ζησιμάτος.
Οι μικρομεσαίοι έμποροι εμμένουν στη θέση τους για περιορισμό των προσφορών και έχουν ζητήσει με υπόμνημά τους από το αρμόδιο υπουργείο να προχωρήσει σε συγκεκριμένες ρυθμίσεις με σκοπό τον περιορισμό των προσφορών από τον περασμένο Ιούνιο. Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ μάλιστα καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να συνεργαστούν, εφαρμόζοντας μια πολιτική σταθερής, καθαρής και προσιτής τιμής.
Από τη δική τους πλευρά πάντως, οι μεγάλες επιχειρήσεις του εμπορίου βρίσκονται στην άλλη πλευρά και ζεσταίνουν τις μηχανές τους για μπαράζ προσφορών από τον Σεπτέμβριο, μετά το τέλος των θερινών εκπτώσεων. «Η κατάσταση που επικρατεί στην αγορά αλλά και ο έντονος ανταγωνισμός έφερε τις προσφορές. Ετσι άλλωστε λειτουργεί η αγορά παγκοσμίως.
Το να μπορεί να βρει ο καταναλωτής όλο τον χρόνο συμφέρουσες τιμές είναι προς όφελός του και αυτό το εξασφαλίζουν οι προσφορές.
Το να μιλά κανείς για χαμηλές τιμές είναι κάτι αόριστο και θεωρητικό», λέει ο Αντώνης Μακρής, γενικός διευθυντής του ΣΕΛΠΕ (πολυκαταστήματα- μεγάλες αλυσίδες), προσθέτοντας ότι οι επιχειρήσεις δεν μπορούν πάρα να συνεχίσουν την πολιτική των προσφορών με στοχευμένες ενέργειες από τον Σεπτέμβριο.
Τα Νέα
Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, site, NewsPortals, e-shops, Ειδικές εφαρμογές, διαφήμιση και προβολή στο διαδίκτυο. www.greeninteractive.gr
- Μόνο 192 τα δάνεια που έχουν χορηγηθεί με την εγγύηση του ΤΕΜΠΜΕ
- Έγγραφη δήλωση του Αντώνη Ρέμου για την επιστροφή του στη Θεσσαλονίκη
- Έπεσε πάλι από τη σκηνή ο Steven Tyler
- Πήρε επιχειρηματική αμοιβή 60.726 ευρώ και δήλωσε 6.076 ευρώ!
- Αποτροπή αυτοκτονίας 38χρονου μέσω διαδικτύου
- Στα 316,954 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το χρέος της Ελλάδας
- Εκτός Ν.Δ. ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης
- ΣΥΡΙΖΑ: Η Κομισιόν προαναγγέλλει νέα μέτρα
- ΝΔ: Ελλειμματική η οικονομική πολιτική
- Με το ένα πόδι εκτός ΝΔ βρίσκεται ο Χ. Μαρκογιαννάκης
- Υψηλότερες οι τιμές των προϊόντων στην Ελλάδα. Πώς λειτουργεί το transfer pricing
- Πρώτη στον κόσμο η ελληνική ναυτιλία
- Μεγάλες εκπτώσεις στην αγορά. Πόλεμος εμπόρων
- ICAP: Πτώση στις πωλήσεις έτοιμου φαγητού την τελευταία διετία
- Oι διαφημιστές επενδύουν όλο και περισσότερα στις ιστοσελίδες δικτύωσης
- Μείωση 15% του τζίρου των καταστημάτων
- Αυξήσεις 20% παρατηρούνται στα αρτοποιήματα
- Γράφει για την Ελλάδα το γερμανικό περιοδικό "Der Spiegel"
- Πεταλωτής: “Δε θα γίνει ανασχηματισμός, θα συμπληρωθούν κενά”
- Στα δίχτυα της εφορίας πιάστηκαν μεγαλοιδιοκτήτες ακινήτων
- Μεγάλη πτώση στα έσοδα από τον τουρισμό
- Υψηλότερες οι τιμές των προϊόντων στην Ελλάδα. Πώς λειτουργεί το transfer pricing
Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |