Το Ιnternet ρίχνει τις τιμές ακόμη και κατά 25%
Άρθρο από το Hellenic Business (www.hbnews.gr)
Φθηνότερα ακόμη και κατά 25% μπορούν να αγοράσουν οι καταναλωτές μέσω Διαδικτύου τις λευκές και μαύρες ηλεκτρικές συσκευές, καθώς και τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά είδη και είδη τεχνολογίας.
Αυτό είναι το συμπέρασμα έρευνας που έκανε «Το Βήμα» σε γνωστές αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, όπου οι αποκλίσεις των τιμών βιτρίνας σε σχέση με αυτές που ισχύουν αν παραγγείλει κάποιος το προϊόν από το Ιnternet είναι αρκετά σημαντικές. Στις περιπτώσεις μικρών συσκευών, όπως οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, το κέρδος του καταναλωτή που θα παραγγείλει μέσω Ιnternet είναι από 3% ως και 18%. Για μεγαλύτερες συσκευές, κυρίως για τις λευκές, το κέρδος του πελάτη ξεκινά από το 11% και φθάνει ακόμη και στο 25%.
Ο λόγος για τον οποίον οι τιμές «βιτρίνας» χαμηλώνουν όταν τα είδη διατίθενται μέσω Ιnternet είναι απλός και δεν είναι άλλος από το μειωμένο λειτουργικό κόστος για τον επιχειρηματία, αλλά και το κόστος της online πώλησης που είναι αρκετά χαμηλότερο από την πώληση σε φυσικό κατάστημα. Ετσι προκειμένου να ωθήσουν τους καταναλωτές στις «ψηφιακές» βιτρίνες, οι περισσότερες επιχειρήσεις υιοθετούν και το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Αν και στη χώρα μας το ποσοστό των online αγορών είναι ακόμη χαμηλό, της τάξεως του 8%-10% σε σχέση με τον μέσον όρο της ΕΕ-«27» που υπερβαίνει το 30%, εν τούτοις, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Νielsen που έγινε πρόσφατα, φαίνεται ότι οι έλληνες καταναλωτές εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με το Διαδίκτυο και αργά ή γρήγορα θα αρχίσουν να ενημερώνονται και να «κυνηγούν» τις καλύτερες τιμές που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Βέβαια καλό θα είναι οι καταναλωτές, προκειμένου να μη βρεθούν προ εκπλήξεων, να έχουν υπόψη τους ότι: Αγοράζουμε πάντα από γνωστό, καταξιωμένο και πιστοποιημένο με όλους τους διεθνείς κανόνες ασφάλειας ηλεκτρονικών συναλλαγών κατάστημα, εφόσον χρησιμοποιούμε πιστωτική κάρτα. Δεν αποστέλλουμε χρήματα, επιταγές ή τσεκ σε online καταστήματα, που είναι σχετικά άγνωστα. Προσπαθούμε δηλαδή να συναλλασσόμαστε με επιχειρήσεις οι οποίες έχουν κάποιο γνωστό όνομα ή ακόμη διαθέτουν και κάποιο παραδοσιακό κατάστημα εκτός από το ηλεκτρονικό.
Εναλλακτικά μπορούμε να προφυλαχθούμε επιλέγοντας και τη μέθοδο της αντικαταβολής. Δηλαδή να πληρώνουμε το τίμημα του είδους μόλις αυτό φθάσει στα χέρια μας.
Συγκρίνουμε τιμές ιδίων και όχι παρόμοιων ειδών ώστε να μπορούμε να επιλέξουμε τη φθηνότερη.
Σε περίπτωση αγορών από το εξωτερικό ελέγχουμε, στον βαθμό που μπορούμε, το φορολογικό καθεστώς που ισχύει για τα είδη τα οποία θέλουμε να αγοράσουμε μέσω Διαδικτύου στη χώρα στην οποία βρίσκεται η επιχείρηση, στης οποίας το σάιτ έχουμε συνδεθεί.
Καταγράφουμε, πάντα, την ταχυδρομική διεύθυνση, τα τηλέφωνα και τα ονόματα των υπευθύνων της εταιρείας με την οποία πραγματοποιούμε ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Ελέγχουμε την πολιτική της κάθε εταιρείας σχετικά με την επιστροφή χρημάτων και ειδών (δικαίωμα υπαναχώρησης του πελάτη) στην περίπτωση που δεν μείνουμε ικανοποιημένοι από την αγορά. Οι περισσότεροι «ηλεκτρονικοί έμποροι» είναι συμμορφωμένοι ως το προς το δικαίωμα της υπαναχώρησης, δηλαδή της επιστροφής εμπορευμάτων ή και υπηρεσιών σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, το οποίο συνήθως είναι από 10 ως 14 ημέρες από την ημερομηνία παραλαβής.
Ελέγχουμε αν παρέχεται εγγύηση συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος, μέσα στο οποίο θα πρέπει να έχουμε παραλάβει τα είδη που αγοράσαμε.
Το Βήμα
Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, site, NewsPortals, e-shops, Ειδικές εφαρμογές, διαφήμιση και προβολή στο διαδίκτυο. www.greeninteractive.gr
- Ευεργετική χάρη στο μυαλό η ομοιοπαθητική
- Η 1η κλήρωση του SUPER 3
- Εισαγγελική παρέμβαση για τη φυγή Γιουνγκ
- Ιταλία: Ξεκίνησαν οι παραιτήσεις των πιστών στον Φίνι
- Αυστηρό μήνυμα Γ. Παπανδρέου στο Βερολίνο
- Εγκαταλείπουν τον Σίλβιο
- Τιμή για τον Κωνσταντόπουλο η κλήση του στην Εθνική
- Η σύζυγος του εκλιπόντος Δημάρχου, Δήμαρχος Ν. Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνας
- ΕΚΤ: Κρίσιμη η διατήρηση του στόχου για το 2011
- Ifo : Απαραίτητη η αναδιάρθρωση του χρέους για την Ελλάδα
- Το πρώτο εκπτωτικό χωριό στην Ελλάδα
- Κλείνουν και τα βενζινάδικα από την κρίση
- Αντιδρούν για τις άμεσα απαιτητές ληξιπρόθεσμες οι εισηγμένες
- Σε δύσκολη θέση οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας
- Στο λιανικό εμπόριο η Aegean Power
- Πρόγραμμα ανάπτυξης 67 επιχειρηματικών πάρκων
- Ο οίκος Fitch υποβάθμισε την πιστοληπτική αξιολόγηση του ΟΤΕ
Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |