Σημαντική αύξηση της τηλεθέασης στην ελληνική τηλεόραση
Άρθρο από το Hellenic Business (www.hbnews.gr)
Σημαντική αύξηση της τηλεθέασης στην ελληνική τηλεόραση αναμένεται την ερχόμενη τηλεοπτική σεζόν, αφού τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει για τα ελληνικά νοικοκυριά, συνεπεία της οικονομικής κρίσης, αναμένεται να στρέψουν το κοινό προς τη δωρεάν διασκέδαση της μικρής οθόνης.
Ηδη το φαινόμενο καταγράφηκε στις ξένες τηλεοπτικές αγορές, όπου, το 2009, έτος κατά το οποίο οι περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες βρίσκονταν στη δίνη της οικονομικής κρίσης, εμφάνισαν σημαντική αύξηση της τηλεθέασης με αποτέλεσμα να ανεβάσουν κατ’ επέκταση αρκετά και το συνολικό χρόνο τηλεθέασης που κατέγραψε η Eurodata σε παγκόσμια κλίμακα.
Ειδικότερα, το 2009, η τηλεθέαση παρουσίασε νέο ρεκόρ, ξεπερνώντας τις 3 ώρες και 12 λεπτά ημερησίως σε παγκόσμια κλίμακα (βάσει στοιχείων από 80 τηλεοπτικές αγορές), ενώ τα πλέον δημοφιλή ήταν τα προγράμματα ψυχαγωγίας και ειδικότερα τα λεγόμενα talent shows, τα οποία αρκετές φορές εμπλουτίζονται και με αρκετή δόση στοιχείων ριάλιτι.
Σε ετήσια βάση και το 2010 αναμένεται ότι θα σημειωθεί νέο ρεκόρ παγκοσμίως, πράγμα που οφείλεται εκτός των άλλων -και με δεδομένο ότι οι αγορές στις άλλες χώρες πλέον έχουν αρχίσει να βγαίνουν από τη δίνη της οικονομικής κρίσης- και στα μεγάλα αθλητικά γεγονότα που είχε η φετινή χρονιά, τα οποία κατά κανόνα πετυχαίνουν υψηλά ποσοστά τηλεθέασης.
Το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες και, όπως πάντα, ο τελικός του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου, αλλά και ο διαγωνισμός της Eurovision εκτιμάται ότι θα ωθήσουν σημαντικά τα στοιχεία που αφορούν στο 2010.
Υπενθυμίζεται ότι το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου είναι -τουλάχιστον στην Ευρώπη- το πιο δημοφιλές τηλεοπτικό πρόγραμμα μαζί με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι οποίοι συγκεντρώνουν παγκοσμίως το ενδιαφέρον.
Η νέα σεζόν στην Ελλάδα
Σε ό,τι αφορά πάντως τη χώρα μας, η αναμενόμενη αύξηση στην τηλεθέαση δεν θα συνοδευτεί από παράλληλη αύξηση των επενδύσεων των τηλεοπτικών σταθμών για νέα προγράμματα.
Η εγχώρια τηλεοπτική αγορά συρρικνώνεται ολοένα και περισσότερο, ενώ αξίζει να επισημανθεί ότι, στο τέλος της τηλεοπτικής σεζόν 2009 – 2010, έκλεισε περί τα 450 εκατ. ευρώ, περίπου δηλαδή 30% μικρότερη από το αντίστοιχο νούμερο του 2007.
Στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, η διαφημιστική δαπάνη διαμορφώθηκε στα 337,64 εκατ. ευρώ, μειωμένη κατά 4,55%, πράγμα που έκανε τους διευθυντές προγράμματος των καναλιών να αναζητήσουν για τη νέα σεζόν τηλεοπτικά προϊόντα με χαμηλό κόστος και υψηλή απόδοση.
Στο πλαίσιο αυτό και από ό,τι έχει γίνει γνωστό μέχρι τώρα, οι περισσότεροι τηλεοπτικοί σταθμοί θα στηρίξουν τα ψυχαγωγικά τους προγράμματα, επενδύοντας σε εκπομπές με θέμα τη μαγειρική -σε κάθε δυνατή μορφή και είδος-, το τραγούδι -με τη δοκιμασμένη συνταγή που εμφανίστηκε στην ελληνική τηλεόραση τα δυο τελευταία χρόνια-, αλλά και με τα ριάλιτι, αφού «επιστρέφει», ύστερα από αρκετά χρόνια το Big Brother.
Νέα, ισχυρότερη εμφάνιση αναμένεται να κάνουν και οι σατιρικές εκπομπές λόγου, αλλά και οι μεσημεριανές εκπομπές «κοινωνικού σχολιασμού», των οποίων βεβαίως το περιεχόμενο βασίζεται κατά κύριο λόγο στα τηλεοπτικά προϊόντα του ανταγωνισμού ή και του ιδίου του καναλιού, σε μια ιδιότυπη «ελληνική πατέντα» τηλεοπτικής ανακύκλωσης -«κανιβαλισμού» κατ’ άλλους- που, βασιζόμενη στο ότι κανείς δεν μπορεί να τα βλέπει όλα -πρώτα από όλα λόγω χρόνου-, δημιουργεί ένα «best of» γελοιότητας, που βεβαίως καταφέρνει να δημιουργήσει υψηλή τηλεθέαση και, τελικά, κέρδη.
Naftemporiki
Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, site, NewsPortals, e-shops, Ειδικές εφαρμογές, διαφήμιση και προβολή στο διαδίκτυο. www.greeninteractive.gr
- Σε απεργία οι υπάλληλοι στα βρετανικά αεροδρόμια
- Οι Ρώσσοι αυξάνουν τη τιμή... του ψωμιού
- Με σημαντικές αποφάσεις επιστρέφει ο πρωθυπουργός
- Μείωση του ΑΕΠ κατά 3,5% το δεύτερο τρίμηνο
- Τα δρομολόγια των Μέσων Μεταφοράς το τριήμερο
- Στην Λευκάδα ο Κάρολος Παπούλιας
- Ταξίδι-αστραπή του Άλεξ Ρόντου στην Πάρο
- Σεισμός στην Πρέβεζα
- ΝΔ: Η κυβέρνηση γιγάντωσε τον κοινωνικό καύσωνα
- 185 εκατ. ευρώ στα δημόσια ταμεία από το ΕΤΑΚ
Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |