Αegean Αirlines και Οlympic Αir στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ
Άρθρο από το Hellenic Business (www.hbnews.gr)
Για πρώτη φορά ελληνική αεροπορική εταιρεία μπαίνει σε μια διεθνή αεροπορική συμμαχία και μάλιστα το γεγονός αυτό προσλαμβάνει μεγαλύτερες διαστάσεις τη στιγμή που λαμβάνει χώρα σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα.
Η Αegean Αirlines, το 28ο μέλος της Star Αlliance, αποκτά υψηλό κύρος, ενώ οι επιβάτες θα μπορούν όχι μόνο να κερδίζουν μίλια από τα διεθνή ταξίδια τους αλλά και να απολαμβάνουν πλήθος προνόμια.
Ο αντιπρόεδρος της Αegean Αirlines κ. Ευτύχιος Βασιλάκης έδωσε συνέντευξη στο «Βήμα» για το πώς κατάφερε η εταιρεία να μπει στη Star Αlliance, για τις συνέπειες της κρίσης, για τη συγχώνευση με την Οlympic Αir αλλά και για τα θέματα ανταγωνισμού στις πτήσεις εσωτερικού.
«Είναι πολύ σημαντικό ότι σε μόλις 11 χρόνια καταφέραμε να αποκτήσουμε τη δυναμική και τα στοιχεία που πιστοποιούν το μέγεθος και τις προοπτικές της εταιρείας.Η δεύτερη παράμετρος όπου τα καταφέραμεαφορά τη διαδικασία από τη στιγμή της αποδοχής μας στη μεγάλη οικογένεια της Star Αlliance και μετά. Είναι χαρακτηριστικόότι έπρεπε να ομοιογενοποιηθούν περίπου 80 διαδικασίεςώστε και οι 28 εταιρείες να προσφέρουμε ένα κοινό επίπεδο υπηρεσίας.Ηταν μια μακρά διαδικασία,δούλεψαν γι΄ αυτήν 40 άνθρωποι επί 12 μήνες,που, όμως,παρά τις μεγάλες απαιτήσεις, άξιζε κάθε της στιγμή».
Τα κέρδη
Ο κ. Βασιλάκης επισημαίνει ότι τέτοιου είδους εγχειρήματα δεν γίνονται με διαδικασία αυτόματου πιλότου, αφού είχε προηγηθεί μια πενταετής συνεργασία με τη Lufthansa- ένας εκ των βασικότερων φορέων της Star Αlliance -, οπότε σε επίπεδο τεχνικό και ποιοτικό είχε ελεγχθεί πολλά χρόνια πριν.
Σε ό,τι αφορά τις ωφέλειες για την αεροπορική εταιρεία και τους επιβάτες ο κ. Βασιλάκης επισημαίνει:
«Οι ωφέλειες κινούνται σε δύο επίπεδα. Το ένα αφορά τη διεθνή προβολή της εταιρείαςμε την πιστοποίηση ποιότητας που συνεπάγεται η συμμετοχή στη μεγαλύτερη παγκόσμια συμμαχία των αερομεταφορών. Και αυτή η προβολή είναι πολυδιάστατη- περιοδικά, Ιnternet sites-, γεγονός που συνεπάγεται τη διαφήμισή μας στο διεθνές επιβατικό κοινό και φυσικά την πρόσβασή μας σε αυτό.
Από εκεί και πέρα, είναι σημαντικόότι με τον χρόνο αναπτύσσοντας επί μέρους διμερείς συμφωνίες μπορείς να προχωρήσεις σε περισσότερες πτήσεις κοινού κώδικα. Ηδη τέτοιες συμφωνίες έχουμε κάνει με τη Lufthansa και είναι επωφελείς τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους επιβάτες που αποκτούν πολλαπλή προσβασιμότητα. Επίσης ο καταναλωτής κερδίζει πολλαπλά, π.χ. από τα μίλια του προγράμματος πιστότητας. Προσβλέπουμε κυρίως στην ενίσχυση του δικτύου του εξωτερικού, κάτι που για εμάς είναι μείζονος σημασίας, ειδικά στις περιπτώσεις όπου στην ίδια γραμμή δραστηριοποιούνται δύο και τρεις ανταγωνιστές».
Η είσοδος της Αegean Αirlines στη Star Αlliance σε αυτή τη δύσκολη χρονική συγκυρία αποτελεί την ίδια ώρα και ένα «μαξιλάρι» για την οικονομική κρίση ως στρατηγική κίνηση και για τη σημειολογία της. Οπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Αegean Αirlines, είναι σημαντικό σε εθνικό επίπεδο ότι μια ελληνική εταιρεία περνάει θετικά τόσο δύσκολες και ανταγωνιστικές εξετάσεις. Και αυτό σε ψυχολογικό επίπεδο δρα πολλαπλά, τόσο για το ανθρώπινο δυναμικό όσο και για τους έλληνες πολίτες.
Ο κ. Βασιλάκης μιλάει και για τη μεγάλη αντίφαση που υπάρχει στην αεροπορική αγορά σε ό,τι αφορά τις συνέπειες της κρίσης καθώς υπάρχει μειωτική τάση της εσωτερικής ζήτησης στο σύνολο της αγοράς, η οποία για τον Ιούνιο φαίνεται να διαμορφώνεται περίπου στο 15%-20%. Αντίθετα, στο εξωτερικό ειδικά για την Αegean Αirlines καταγράφεται θετική ανάπτυξη.
«Ωστόσο μας προκαλούν προβληματισμό οι προβλέψεις για τον χειμώναπου η κίνηση εσωτερικού γίνεται κυρίως με Ελληνες.Εκτιμώ όμως ότι με τις ενέργειές μας στο επίπεδο των επενδύσεων αλλά και των διεθνών και τοπικών συνεργασιών έχουμε διαμορφώσει τα συστατικά και τις αντοχές για να ξεπεράσουμε τη δύσκολη συγκυρία» σημειώνει ο κ. Βασιλάκης.
Η συγχώνευση με την Οlympic
Η επόμενη μεγάλη πρόκληση της Αegean Αirlines είναι η συγχώνευση με την Οlympic Αir που βρίσκεται τώρα στο μικρο σκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις Βρυξέλλες.
Ο πρώτος στόχος είναι οι δύο εταιρείες να έχουν κοινή ιδιοκτησία ως το τέλος του χρόνου, δηλαδή ως τότε να έχει γίνει η συμμετοχή της Μarfin στην Αegean με αύξηση κεφαλαίου και η εξαγορά των τριών εταιρειών της Ολυμπιακής. Για την πλήρη συγχώνευση των δύο εταιρειών στόχος είναι το καλοκαίρι του 2011.
Σε αυτό το σημείο ο κ. Βασιλάκης απαντά σε όσους θέτουν ζήτημα ανταγωνισμού και ιδιαίτερα στις πτήσεις προς τα νησιά και δεσμεύεται ότι οι Ελληνες θα συνεχίσουν να πετούν στην πατρίδα τους με ελκυστικούς ναύλους.
«Αντιλαμβάνομαι την ανησυχία, η οποία επιτρέψετε μου να πω ότι δεν αντέχει σε λογικό έλεγχο. Η μέση αεροπορική εταιρεία αυτή τη στιγμή στην Ευρώπηδιαθέτει περίπου 150 αεροσκάφη και οι μεγαλύτερες 500-600. Δυστυχώς στην οικονομία δεν μπορεί να παίζει κανείς με τα μεγέθη. Η οικονομία κλίμακας που χρειάζεται προκειμένου να είναι μια εταιρεία διαχρονικά βιώσιμη απαιτεί εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα. Σας θυμίζω ότι το 90% του τζίρου των ελληνικών αεροδρομίων αφορά ταξίδια εξωτερικού.
Αν θέλουμε να έχουμε αξιόλογη ελληνική εκπροσώπηση χωρίς κρατικές επιδοτήσεις, η συγκέντρωση δυνάμεων είναι απαραίτητη. Από εκεί και πέρα, στo εσωτερικόείναι πιθανόν για κάποιο διάστημα να υπάρξουν γραμμές που θα εξυπηρετούνται μόνο από μία εταιρεία. Η προσωπική μου πρόβλεψηόμως είναι ότι θα αναπτυχθούν σύντομα και άλλες εταιρείες με αποκλειστική ενασχόληση το εσωτερικό.
Το βέβαιον είναι- και αυτό είναι δημόσια δέσμευση εκ μέρους μας-ότι αποκλείεται να προδώσουμε την εμπιστοσύνη του έλληνα καταναλωτή και τη δυνατότητα να πετά με ελκυστικούς ναύλους με εξαιρετική σχέση τιμής- αξίας. Η λογική τού “όσο πιο νωρίς τόσο πιο φθηνά”θα συνεχιστεί» καταλήγει ο αντιπρόεδρος της Αegean Αirlines.
Το Βήμα
- Καλαμάτα: Απόστρατος ταξίαρχος σε κύκλωμα παιδικής πορνογραφίας
- Ισπανία και Γερμανία στον δεύτερο ημιτελικό
- Ο καιρός της Τετάρτης 8 Ιουλίου
- Τ. Μπιρμπίλη: Δεν βιαζόμαστε για ΔΕΗ και ΔΕΠΑ
- «Αγρογή»: Διευθύντρια υπέγραφε συμβάσεις έργου με... τον εαυτό της
- Συνεχίζεται για δεύτερη μέρα η συζήτηση για το Ασφαλιστικό
- Απίστευτες καταγγελίες Ζορμπά για πολιτικούς και δικαστές
- Στη Βουλή η δικογραφία με τα «greek statistics»
- Επιμένει ο Γ. Προβόπουλος στο τριετές πάγωμα των μισθών
- Απεργία: Πως θα κινηθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς την Πέμπτη 8 Ιουλίου
- Ματαίωσεις πτήσεων της «Aegean Airlines» την Πέμπτη 8 Ιουλίου
- Στη «μαύρη λίστα» της Κομισιόν η Iran Air
- Μειώθηκε κατά 30% η κίνηση στην ακτοπλοΐα
- Δ. Ρέππας: Όχι στην ιδιωτικοποίηση της ΕΘΕΛ
- Αegean Αirlines και Οlympic Αir στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ
- Σε ιδιώτες τα μπλε αστικά λεωφορεία της ΕΘΕΛ!
- Προσφορές με 19 ευρώ στα εισιτήρια πλοίων
Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |