Αρχική | Media | Προσφεύγουν στη Κομισιόν οι τηλεοπτικοί σταθμοί

Προσφεύγουν στη Κομισιόν οι τηλεοπτικοί σταθμοί

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Να αναθεωρήσει άμεσα την απόφασή της να επιβάλει 20% φόρο στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, κάλεσαν την ελληνική κυβέρνηση οι διευθύνοντες σύμβουλοι των καναλιών στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών (ACT – www.acte.be) που πραγματοποιήθηκε σήμερα στις Βρυξέλλες. Παράλληλα οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι των τηλεοπτικών σταθμών – μελών της ACT κάλεσαν και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξετάσει τη νομιμότητα αυτών των μέτρων βάσει του ευρωπαϊκού δικαίου.

Εν όψει της ατζέντας ΕΕ 2020 που υιοθετήθηκε πρόσφατα, τέτοια μέτρα είναι ακόμη πιο αντιπαραγωγικά, καθώς θα επιβαρύνουν περισσότερο την τηλεοπτική βιομηχανία και θα μειώσουν την πιθανότητα ταχείας ανάκαμψης της τηλεοπτικής αγοράς μετά την κρίση του προηγούμενου έτους. Στο πλαίσιο αυτό, πρέπει να τονίσουμε ότι η βιομηχανία δημιουργικού περιεχομένου συμβάλλει κατά 6.9% ή 860 δισ. ευρώ στο συνολικό ευρωπαϊκό ΑΕΠ και απασχολεί 6,5% του συνολικού ανθρώπινου δυναμικού στην Ευρώπη, ποσοστό που μεταφράζεται σε περίπου 14 εκατομμύρια υπαλλήλους.

Μετά τη συνέλευση, ο Γενικός Διευθυντής της ACT, Ross Biggam, δήλωσε: «Όλοι καταλαβαίνουμε ότι η ελληνική κυβέρνηση χρειάζεται να αναδιοργανώσει επειγόντως τη δημόσια οικονομία. Όμως, η επιβολή φόρου στα έσοδα των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών είναι αντιπαραγωγικό μέτρο και πιθανότατα αντίθετο προς το ευρωπαϊκό δίκαιο. Η Ελλάδα θα είναι η μόνη χώρα της Ευρώπης που θα έχει έναν τέτοιο φόρο κι αυτό μπορεί να πείσει τους διαφημιζόμενους διεθνώς να ξοδέψουν αλλού τα χρήματά τους, αλλά και να αποτρέψει τους διεθνείς τηλεοπτικούς ομίλους από τυχόν επενδύσεις στην ελληνική αγορά».

Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών πιστεύουν ότι ο νέος φόρος στην Ελλάδα είναι μία προσέγγιση που δεν «μοιράζει το βάρος», αλλά το φορτώνει ολόκληρο σε έναν τομέα των ΜΜΕ, δημιουργώντας έτσι σημαντικά ζητήματα διάκρισης. Απ’ ό,τι φαίνεται, θα επιβληθεί μόνο στις τηλεοπτικές διαφημίσεις και όχι στις διαφημίσεις των ανταγωνιστικών μέσων. Ο φόρος έχει επίσης μικρότερη επίπτωση στους τηλεοπτικούς σταθμούς που χρηματοδοτούνται από το κράτος, οι οποίοι χρηματοδοτούνται άμεσα από τους καταναλωτές μέσω τέλους στους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Το τέλος αυτό παράγει επίσης το 70-75% των συνολικών διαφημιστικών εσόδων στην Ελλάδα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Alpha, Christoph Mainush, τόνισε: «Ο φόρος αυτός σαφώς αποτελεί διάκριση σε βάρος της τηλεόρασης σε σχέση με τα υπόλοιπα ΜΜΕ. Αν επιβληθεί αυτός ο πρόσθετος φόρος, η ελληνική τηλεοπτική αγορά θα επιβαρυνθεί με 64,5% συνολικό φόρο, δεδομένου ότι ήδη πληρώνουμε ΦΠΑ 23%  και πρόσθετο αγγελιόσημο 21,5% υπέρ των συνταξιοδοτικών ταμείων των δημοσιογράφων.  Αν προσθέσουμε ακόμη 20%, θα μειωθούν τα έσοδά μας περισσότερο απ’ ό,τι σε οποιοδήποτε άλλο κράτος της Ευρώπης.

Σχολιάζοντας τον φόρο, ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ & Αντιπρόεδρος της ACT, Σπήλιος Χαραμής, δήλωσε: «Πάνω απ’ όλα, ο φόρος θα είναι αντιπαραγωγικός. Όπως όλες οι επιχειρήσεις, έτσι και οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί της Ελλάδας θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτή την αναπάντεχη αύξηση της κοστολογικής βάσης τους. Ήδη υπάρχουν ενδείξεις ότι θα περικοπούν οι επενδύσεις σε πρωτότυπο ελληνικό και ευρωπαϊκό πρόγραμμα και θα αντικατασταθούν από φτηνότερο εισαγόμενο περιεχόμενο, γεγονός που θα έχει επιπτώσεις στις επιλογές των καταναλωτών και στην απασχόληση στον τομέα της τηλεόρασης, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Για όλους αυτούς τους λόγους, ο νέος φόρος είναι λάθος επιλογή και καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να αναζητήσει πιο δίκαιες και λιγότερο επιβλαβείς μεθόδους αύξησης πόρων».

Ποια είναι η  ACT

H Ευρωπαϊκή Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών (ΑCT) εκπροσωπεί τα συμφέροντα των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών της Ευρώπης. Ιδρύθηκε το 1989 και αριθμεί 30 εταιρίες – μέλη σε 34 ευρωπαϊκές χώρες. Τα μέλη της λειτουργούν εκατοντάδες ελεύθερα και συνδρομητικά τηλεοπτικά κανάλια, ενώ διανέμουν ακόμη περισσότερα κανάλια και νέες υπηρεσίες. Στα μέλη της ACT περιλαμβάνεται μεγάλο φάσμα επιχειρηματικών μοντέλων: ελεύθερη και συνδρομητική τηλεόραση, πάροχοι ψηφιακών πλατφόρμων και όμιλοι πολυμέσων. www.act.be








Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |


Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0
Οδηγός Επιχειρήσεων

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text



Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr