Ανατροπή προβλέψεων για τις αερομεταφορές
Άρθρο από το Hellenic Business (www.hbnews.gr)
Με δυσάρεστη εξαίρεση την Ευρώπη, η ΙΑΤΑ ανατρέπει τις προ διμήνου εκτιμήσεις της και αντί για ζημιές 2,8 δισ. δολαρίων προβλέπει για τον κλάδο κέρδη 2,5 δισ. δολαρίων.
Oι αεροπορικές συγκοινωνίες θα καταγράψουν κέρδη 2,5 δισ. δολαρίων το 2010, ανακάμπτοντας έπειτα από δύο χρόνια ζημιών χάρη στην ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας. Την εκτίμηση αυτή έκανε χθες η Διεθνής Ενωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ), αναστρέφοντας πλήρως τις προ τριμήνου προβλέψεις της.
Διότι τον περασμένο Μάρτιο η ΙΑΤΑ είχε προβλέψει συνολικά για τις 230 αεροπορικές εταιρείες-μέλη της ζημιές 2,8 δισ. δολαρίων! Τα κέρδη που προβλέπει η Ενωση (εφόσον βεβαίως πραγματοποιηθούν) θα είναι τα πρώτα από το 2007. Θα είναι όμως μόλις η τρίτη χρονιά κερδοφορίας στην τελευταία δεκαετία για τον κλάδο, ο οποίος επλήγη όχι μόνο από την ύφεση αλλά και από τρομοκρατικές επιθέσεις, από επιδημίες και πολέμους.
Οι προοπτικές για τις αερομεταφορές βελτιώθηκαν τους τελευταίους μήνες, καθώς η οικονομική ανάπτυξη της Ασίας και των ΗΠΑ στηρίζει τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια, ενώ οι περσινές περικοπές στη μεταφορική ικανότητα ενισχύουν τις τιμές των εισιτηρίων. «Η παγκόσμια οικονομία ανακάμπτει από τα βάθη της χρηματοπιστωτικής κρίσης πολύ γρηγορότερα από όσο προβλεπόταν...
Οι αεροπορικές συγκοινωνίες επωφελούνται από μια ισχυρή ανάκαμψη των μεταφορών, που σπρώχνει τον κλάδο στην κερδοφορία» είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της ΙΑΤΑ κ. Τζιοβάνι Μπιζινιάνι κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνέλευσης της Ενωσης, που διοργανώθηκε στο Βερολίνο.
Συνολικά ο τζίρος των αεροπορικών εταιρειών αναμένεται να φτάσει εφέτος τα 545 δισ. δολάρια, να είναι δηλαδή αυξημένος κατά 13% συγκριτικά με πέρυσι, όταν ο κλάδος είχε καταγράψει ζημιές που άγγιξαν τα 10 δισ. δολάρια. Η ΙΑΤΑ εκτιμά ότι χρειάζονται πλέον δύο και όχι τρία χρόνια για να φθάσει ο τζίρος του κλάδου σε νέο επίπεδο-ρεκόρ.
Ο κ. Μπιζινιάνι είπε επίσης ότι οι αποδόσεις, ένας συμπυκνωμένος δείκτης των μέσων τιμολογίων των εταιρειών, θα αυξηθούν κατά 4,5% τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις μεταφορές, έναντι της κατά 12% πτώσης τους το 2009. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ενωσης η κηροζίνη θα αντιστοιχεί εφέτος στο 26% του συνολικού λειτουργικού κόστους των εταιρειών, ενώ πέρυσι αντιστοιχούσε στο 23%η ΙΑΤΑ προβλέπει μέση τιμή του αργού τα 79 δολάρια το βαρέλι.
Οι αεροπορικές εταιρείες της περιοχής της Ασίας και του Ειρηνικού αναμένεται να κερδίσουν 2,2 δισ. δολάρια εφέτος, πολύ περισσότερα από τα 900 εκατ. δολάρια που προβλέπονταν στις εκτιμήσεις του Μαρτίου. Η περιοχή είχε χάσει 2,7 δισ. δολάρια το 2009. Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής αναμένεται να καταγράψουν κέρδη 1,9 δισ. δολαρίων εφέτος, ενώ σύμφωνα με τις προηγούμενες προβλέψεις θα κατέγραφαν ζημιές 1,8 δισ. δολαρίων.
Σ την Ευρώπη οι εξελίξεις δεν θα είναι τόσο ρόδινες, κι αυτό οφείλεται εν πολλοίς στην τεράστια ζημιά που έκανε στους αερομεταφορείς η έκρηξη του ισλανδικού ηφαιστείου Εϊζαφζαλαζοκούλ στις 14 Απριλίου. Το γεγονός αυτό, που ανάγκασε τις Αρχές της Ευρώπης να κλείσουν τον εναέριο χώρο για έξι ημέρες και να ματαιώσουν 100.000 πτήσεις, κόστισε στον κλάδο συνολικά 1,8 δισ. δολάρια.
Εξ αυτών τα 1,26 δισ. δολάρια επιβάρυναν τους ευρωπαίους αερομεταφορείς. Οι προβλέψεις της ΙΑΤΑ διαμορφώνονται με βάση την πληροφόρηση από τα μέλη της, στα οποία δεν περιλαμβάνονται οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Southwest Αirlines, η Ryanair Ηoldings ή η ΕasyJet. Σημειωτέον ότι οι 230 αεροπορικές εταιρείες που ανήκουν στην ΙΑΤΑ πραγματοποιούν το 93% των αεροπορικών μεταφορών παγκοσμίως.
- Τέλος εποχής για τον ΣΥΡΙΖΑ
- Η Google θα διατηρεί τα προσωπικά στοιχεία μέχρι δυο χρόνια
- Συνεδρίαση της ΚΤΕ για το ΕΣΥ
- Ότο Ρεχάγκελ:«Πρόκληση ζωής το Μουντιάλ»
- Σε επίσχεση εργασίας οι γιατροί του Τζανείου Νοσοκομείου
- Νέες αντικειμενικές τιμές στα ακίνητα
- Τη ρύθμιση των χρηματαγορών ζητούν Μέρκελ - Σαρκοζί
- Ψηφίζουν για το κοινοβούλιο σήμερα οι Ολλανδοί
- Αναβάλλονται χειρουργεία λόγω έλλειψης υλικών
- Προς νέο κόμμα η Ανανεωτική Πτέρυγα
- Η παραγγελία μαμούθ της Εmirates στην Αirbus
- Ανατροπή προβλέψεων για τις αερομεταφορές
- Τα υδροπλάνα στην Ελλάδα: Ιστορίες για αγρίους
- Η ταλαιπωρία των επιβατών στις άγονες γραμμές
- Ολυμπιακή: Απέτυχε ξανά ο πλειστηριασμός των Βoeing 737
- Η απεργία στη British Airways
- Η «εκδίωξη» της Athens Airways από τις άγονες γραμμές
Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |