Αρχική | Επιχειρήσεις | Μεταφορές | Η «εκδίωξη» της Athens Airways από τις άγονες γραμμές

Η «εκδίωξη» της Athens Airways από τις άγονες γραμμές

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Η «εκδίωξη» της Athens Airways από τις άγονες γραμμές

Η απόφαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας να κηρύξει έκπτωτη την Athens Airways από την εκτέλεση δρομολογίων στους «άγονους» προορισμούς λόγω σωρείας καταγγελιών από επιβάτες για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομο- λογίων και λόγω της παραβίασης όρων της σύμβασης που δεν προ- έβλεπε πτήσεις με εξωσυμβατικά αεροσκάφη μισθωμένα από ξένες εταιρείες και με ξένα πληρώματα, ήταν το αποκορύφωμα ενός ντόμινο γεγονότων που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο διατηρούσαν τον Αιγιώτη επιχειρηματία στο προσκήνιο.

Και η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια το όνομά του έχει ακουστεί περισσότερο για τις ισχυρές πολιτικές του διασυνδέσεις, χάρη των οποίων πολλοί επιχειρηματικοί κύκλοι υποστηρίζουν πως κέρδιζε έργα στους διαγωνισμούς που προκήρυττε το Δημόσιο τόσο στον τομέα της ανακύκλωσης, όσο και στις αε- ρομεταφορές, παρά για τις νέες επενδύσεις που περιλαμβάνει το business plan των εταιρειών του Helesi και Athens Airways, η οποία διαθέτει έναν στόλο μό- λις τεσσάρων Embraer.

Μόλις πέρυσι αποκαλύφθηκαν οι φιλικές σχέσεις που διατη- ρούσε ο Σάκης Ανδριανόπουλος με τη Φεβρωνία Πατριανάκου από την εποχή που η βουλευτής της Ν.Δ. φοιτούσε στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο και οι οποίες επισφραγίστηκαν με μια «επαγγελ- ματική συνεργασία», ιδρύοντας τη Helesi προκειμένου να αξιο- ποιήσουν τον «θησαυρό» που… κρύβουν τα σκουπίδια. Και μπορεί η πρώην γραμ- ματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Ν.Δ., να αποχώρησε από την επι- χείρηση το 2007, όμως, ο σύζυγός της, Δημήτρης Καραΐσκος, παραμένει στο μετοχικό κεφάλαιο, όπου ελέγχει το 4% περί- που.

Οι δεσμοί του με την «γαλάζια» παράταξη ήταν κοινό μυστικό, όμως, αφού πολλοί αντί- παλοί του ισχυρίζονται πως ακό- μη και η απόφασή του να ιδρύ- σει την Athens Airways τη δεδομένη χρονική στιγμή -το 2008- δεν ήταν τυχαία. Συνέπι-πτε με το σχέδιο εκποίησης της κρατικής Ολυμπιακής μόνο και μόνο για να αναλάβει τις επιδοτούμενες από το κράτος (με 35 εκατ. ευρώ ετησίως) 24 άγονες γραμμές.

Κάπως έτσι, υποστηρικτικά των προθέσεων του κ. Ανδριανόπουλου, άλλωστε ερμήνευαν οι ίδιοι κύκλοι και την επι- μονή του τότε υπουργού Μετα- φορών, Κωστή Χατζηδάκη όταν έλεγε ξανά και ξανά ότι «τα νησιά δεν πρόκειται να μείνουν ούτε στιγμή χωρίς αεροπορική συγκοινωνία».

Μάλιστα, η Athens Airways έσπασε κάθε ρεκόρ κατά τη διαδικασία αδειοδότησης από την ΥΠΑ, αν και τα πράγμα- τα δεν εξελίχθηκαν ευνοϊκά για τους μετόχους της, καθώς με την εκχώρηση της Ολυμπιακής στη MIG άρχισε να «φορτώνεται» με τεράστια οικονομικά βάρη.

Αλλά και τους πρώτους μήνες διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο που ετέθη το ζήτημα ποιος θα εκτελέσει τις 24 επιδοτούμενες άγο- νες γραμμές για το μεταβατικό διάστημα Δεκεμβρίου 2009-Μαρτίου 2010 και παρά την προ- σφορά Βγενόπουλου πως θα τις αναλάβει όλες χωρίς να αξιώνει καμία επιδότηση, η Athens Airways λάμβανε το «φιλί της ζωής». Ανέλαβε τις 10 γραμμές έναντι 1,5 εκατ. ευρώ.

Την ΥΠΑ που κάποτε «ευλογούσε» για τις αδειοδοτήσεις, τώρα την ίδια υπηρεσία «κατα- κεραυνώνει» για την απόφασή της να τον… εκδιώξει από τα δρομολόγια των άγονων γραμμών. Μάλιστα, ο επιχειρηματίας καταγγέλλει μεθοδευμένη επί- θεση υποκινούμενη από συγκεκριμένα επιχειρηματικά κέντρα και υποστηρίζει πως ουδέποτε οι καθυστερήσεις υπερέβησαν το 3,5% του προγράμματος της εταιρείας του. Αν και δεν κατονόμασε τους «εχθρούς» του, άφησε να εν- νοηθεί πως πίσω από την εκδίωξή του κρύβονται συμφέρο- ντα π

Η απόφαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας να κηρύξει έκπτωτη την Athens Airways από την εκτέλεση δρομολογίων στους «άγονους» προορισμούς λόγω σωρείας καταγγελιών από επιβάτες για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων και λόγω της παραβίασης όρων της σύμβασης που δεν προ- έβλεπε πτήσεις με εξωσυμβατι κά αεροσκάφη μισθωμένα από ξένες εταιρείες και με ξένα πληρώματα, ήταν το αποκορύφω- μα ενός ντόμινο γεγονότων που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο διατηρούσαν τον Αιγιώτη επιχει- ρηματία στο προσκήνιο.

Και η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια το όνομά του έχει ακουστεί περισσότερο για τις ισχυρές πολιτικές του διασυνδέ- σεις, χάρη των οποίων πολλοί επιχειρηματικοί κύκλοι υποστηρίζουν πως κέρδιζε έργα στους διαγωνισμούς που προκήρυττε το Δημόσιο τόσο στον τομέα της ανακύκλωσης, όσο και στις αε- ρομεταφορές, παρά για τις νέες επενδύσεις που περιλαμβάνει το business plan των εταιρειών του Helesi και Athens Airways, η οποία διαθέτει έναν στόλο μό- λις τεσσάρων Embraer.

Μόλις πέρυσι αποκαλύφθηκαν οι φιλικές σχέσεις που διατηρούσε ο Σάκης Ανδριανόπουλος με τη Φεβρωνία Πατριανάκου από την εποχή που η βουλευτής της Ν.Δ. φοιτούσε στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο και οι οποίες επισφραγίστηκαν με μια «επαγγελματική συνεργασία», ιδρύοντας τη Helesi προκειμένου να αξιο- ποιήσουν τον «θησαυρό» που κρύβουν τα σκουπίδια.

Και μπορεί η πρώην γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Ν.Δ., να αποχώρησε από την επιχείρηση το 2007, όμως, ο σύζυ- γός της, Δημήτρης Καραΐσκος, παραμένει στο μετοχικό κεφά- λαιο, όπου ελέγχει το 4% περί- που. Οι δεσμοί του με την «γαλάζια» παράταξη ήταν κοινό μυ- στικό, όμως, αφού πολλοί αντί- παλοί του ισχυρίζονται πως ακό- μη και η απόφασή του να ιδρύσει την Athens Airways τη δεδομένη χρονική στιγμή -το 2008- δεν ήταν τυχαία.

Συνέπιπτε με το σχέδιο εκποίησης της κρατικής Ολυμπιακής μόνο και μόνο για να αναλάβει τις επιδοτούμενες από το κράτος (με 35 εκατ. ευρώ ετησίως) 24 άγονες γραμμές. Κάπως έτσι, υποστηρι- κτικά των προθέσεων του κ. Ανδριανόπουλου, άλλωστε ερμήνευαν οι ίδιοι κύκλοι και την επι- μονή του τότε υπουργού Μετα- φορών, Κωστή Χατζηδά- κη όταν έλεγε ξανά και ξανά ότι «τα νησιά δεν πρόκειται να μείνουν ούτε στιγμή χωρίς αεροπορική συγκοινωνία».

Μάλιστα, η Athens Airways έσπασε κάθε ρεκόρ κατά τη διαδικασία αδειοδότησης από την ΥΠΑ, αν και τα πράγμα- τα δεν εξελίχθηκαν ευνοϊκά για τους μετόχους της, καθώς με την εκχώρηση της Ολυμπιακής στη MIG άρχισε να «φορτώνεται» με τεράστια οικονομικά βάρη.

Αλλά και τους πρώτους μήνες διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο που ετέθη το ζήτημα ποιος θα εκτε- λέσει τις 24 επιδοτούμενες άγο- νες γραμμές για το μεταβατικό διάστημα Δεκεμβρίου 2009-Μαρτίου 2010 και παρά την προσφορά Βγενόπουλου πως θα τις αναλάβει όλες χωρίς να αξιώνει καμία επιδότηση, η Athens Airways λάμβανε το «φιλί της ζω- ής».

Ανέλαβε τις 10 γραμμές έναντι 1,5 εκατ. ευρώ. Την ΥΠΑ που κάποτε «ευλο- γούσε» για τις αδειοδοτήσεις, τώρα την ίδια υπηρεσία «κατα- κεραυνώνει» για την απόφασή της να τον… εκδιώξει από τα δρομολόγια των άγονων γραμ- μών. Μάλιστα, ο επιχειρηματίας καταγγέλλει μεθοδευμένη επί- θεση υποκινούμενη από συγκε- κριμένα επιχειρηματικά κέντρα και υποστηρίζει πως ουδέποτε οι καθυστερήσεις υπερέβησαν το 3,5% του προγράμματος της εταιρείας του.

Αν και δεν κατονόμασε τους «εχθρούς» του, άφησε να εννοηθεί πως πίσω από την εκδίωξή του κρύβονται συμφέρο- ντα που ήθελαν διακαώς τη γραμμή Αθήνα - Ικαρία, η οποία θεωρείται «φιλέτο». Μέχρι τον Μάρτιο του 2012 τα «ορφανά» δρομολόγια έχουν αναλάβει η Sky Express και η Olympic Air.

Deal news








Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |


Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
5.00

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Οδηγός Επιχειρήσεων

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text



Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr