Τα κρουαζιερόπλοια φέρνουν λεφτά
Άρθρο από το Hellenic Business (www.hbnews.gr)
Λίγο μετά τις 08:00 δύο από τα πέντε κρουαζιερόπλοια τα οποία ήταν προγραμματισμένα να δέσουν στο λιμάνι του Πειραιά έφτασαν και κατάφεραν να δέσουν.
Οι έμποροι τόσο του Πειραιά όσο και της Αθήνας ξεκίνησαν να μοιράζουν λουλούδια στους τουρίστες. Καταγράφηκαν... πρωτόγνωρες σκηνές καθώς οι έμποροι είχαν φέρει και μουσικά σύνολα τα οποία έπαιζαν κρητική μουσική!
Ήδη, από νωρίς τα ξημερώματα κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά το Aegean Perl, με 762 επιβάτες, το οποίο έχει προγραμματισμένο απόπλου στις 11:00. Στις 04:40 «έδεσε» το Aqua Marina με 930 επιβάτες, το οποίο αναμένεται να αποπλεύσει στις 11:00. Στις 05:20 έφθασε το κρουαζιερόπλοιο Gemini με 800 επιβάτες, το οποίο πρόκειται να αναχωρήσει στις 22:30.
Στη Μάλτα, αντί για τον Πειραιά, θα «δέσει» τελικά το κρουαζιερόπλοιο «Zenith», κατόπιν απόφασης της πλοιοκτήτριας εταιρείας και προκειμένου να μην ταλαιπωρηθούν οι επιβάτες του.
Οι ιδιοκτήτες του «Zenith» φέρονται προβληματισμένοι με το αν το κρουαζιερόπλοιο θα συνεχίσει να συμπεριλαμβάνει στο πρόγραμμά του το λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «Zenith» θα επιχειρήσει να «δέσει» στον Πειραιά την ερχόμενη Δευτέρα, και αν και αυτή η προσπάθεια συνοδευτεί από προβλήματα, τότε θα «σβήσει» το λιμάνι του Πειραιά από το πρόγραμμά του.
Μια τέτοια εξέλιξη συνεπάγεται την απώλεια εσόδων χιλιάδων ευρώ για τους επαγγελματίες, εμπόρους και τουριστικούς φορείς όχι μόνο του Πειραιά αλλά και του κέντρου της Αθήνας και της Πλάκας.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που είδε το φως της δημοσιότητας για την κρουαζιέρα στην Ευρώπη "με κάθε αύξηση δαπάνης ύψους ενός εκατ. ευρώ από τον κλάδο της κρουαζιέρας δημιουργείται επιχειρηματική παραγωγή ύψους 2,7 εκατ. ευρώ και ακόμη 22 νέες θέσεις εργασίας.
Ειδικότερα, μεταξύ άλλων επισημαίνονται τα εξής:
- Οι άμεσες εισπράξεις, για την ελληνική οικονομία το 2008, από τον κλάδο της κρουαζιέρας έφθασαν 471 εκατ. ευρώ.Ποσό που αντιστοιχούν στο 3,3% επί του συνολικού ποσού των 15 δισ. ευρώ που ήταν οι άμεσες εισπράξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
- - Το σύνολο των εργαζόμενων, που εξαρτάται είτε άμεσα είτε έμμεσα στη χώρα από τον κλάδο της κρουαζιέρας φτάνει τις 10.775 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης δηλαδή 3,5% του συνόλου των 311.000 της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
- Οι Έλληνες ναυτικοί που εργάζονται στη κρουαζιέρα στη χώρα μας υπολογίζονται σε περίπου 800
- Από το σύνολο των 4,6 εκατ. επιβατών κρουαζιέρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης μόνο οι 472.000, ποσοστό 10,1% ξεκίνησαν από την Ελλάδα.
- Από τις 21,7 εκατ. επισκέψεις οι 4,3 εκατ. έγιναν στον ελλαδικό χώρο δηλαδή 19,6% του συνόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Υπολογίζεται ότι κάθε επιβάτης ξοδεύει σε κάθε λιμάνι κατά μέσο όρο 60 ευρώ. Το ποσό αυτό αυξάνει στα 90 ευρώ στο λιμάνι που χρησιμοποιείται ως homeport, δηλαδή ως λιμάνι εκκίνησης της κρουαζιέρας
- Θα κληθεί και ο Μπαρόζο να καταθέσει στην εξεταστική επιτροπή
- Χωρίς μέσα μεταφοράς τη Πέμπτη 3 Ιουνίου
- Το iPad έχει αγοραστεί από 2 εκατομμύρια χρήστες
- Εκρηκτική αύξηση του online τηλεοπτικού περιεχομένου
- Προτείνει να γίνει δημοψήφισμα για τη διάλυση της βουλής
- Η αμέλεια του διάσημου χειρούργου σκότωσε τον 5χρονο γιο του
- Έρευνα για την ακριβότερη βενζίνη στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Λιποθυμίες στη super συναυλία της Rihanna
- Σε δραματική σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου έκλεισε το ασφαλιστικό
- ΟΑΕΕ: Παραίτηση διοικητή λόγω έλλειψης χρημάτων για τις συντάξεις
- Τα κρουαζιερόπλοια φέρνουν λεφτά
- Με μη αναπτυξιακούς όρους η δέσμευση για άρση του cabotage
- Η απεργία σκοτώνει τη κρουαζιέρα και τον τουρισμό
- Πιο απαιτητικοί φέτος οι έλληνες ταξιδιώτες
- «Ελλάδα: Συρτάκι τέλος» για το τουρισμό
- Οι τοπ προορισμοί των Ελλήνων για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος
- Έρευνα για τον τουρισμό στη Μύκονο