Αρχική | Επιχειρήσεις | Μεταφορές | Απελευθέρωση του handling στα περιφερειακά αεροδρόμια

Απελευθέρωση του handling στα περιφερειακά αεροδρόμια

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Απελευθέρωση του handling στα περιφερειακά αεροδρόμια

Στην πλήρη και οριστική απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (Handling) στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, προχωράει σύντομα το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με νομοσχέδιο το οποίο βρίσκεται ήδη στη διαδικασία της σύνταξής του και σύντομα θα κατατεθεί στη βουλή.

Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η απελευθέρωση του Handling θα επιφέρει :

- μείωση του κόστους έως και 50% (που μπορεί να φτάσει μέχρι και 30 ευρώ ανά επιβάτη).

- Αύξηση των πτήσεων, κυρίως τσάρτερς, προς τα περιφερειακά αεροδρόμια.

- Σημαντική ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας, καθώς το μεταφορικό κόστος θα γίνει φθηνότερο.

- Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν ευκαιρίες για εργασία σε τουλάχιστον 350 άτομα.

Στο ίδιο νομοσχέδιο θα προβλέπεται επίσης η ανακατανομή των check in counters, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων.

Σημειώνεται ότι μέχρι το 2000 η επίγεια εξυπηρέτηση όλων τα αεροδρομίων της χώρας γινόταν αποκλειστικά από την παλιά Ολυμπιακή, ενώ στο διάστημα 2000-2009 απελευθερώθηκε σε πέντε αεροδρόμια και συγκεκριμένα Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου και Κέρκυρας.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος έχει καταργηθεί από 1-4-2010 έως 30-9-2010 το τέλος προσγείωσης και παραμονής αεροσκαφών στα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία έχουν γίνει ελκυστικά για πτήσεις τσάρτερς. Το ποσό που εξοικονομείται για τις αεροπορικές εταιρίες φτάνει τα 10 εκατομμύρια ευρώ.

Η άλλη μεγάλη τομή που έχει γίνει στον τομέα των αερομεταφορών είναι η απελευθέρωση του αεροπορικού έργου για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές», το οποίο μέχρι πρότινος εκτελούσε αποκλειστικά η Ολυμπιακή με ετήσιο κόστος που έφτανε τα 34,5 εκατομμύρια ευρώ.

Στον τελευταίο ανοιχτό διαγωνισμό που έγινε τον Ιανουάριο, με βάση τα Ευρωπαϊκά πρότυπα, το έργο αυτό κατανεμήθηκε σε 5 εταιρίες, αντί συνολικού ποσού 22 εκατ. Ευρώ, δηλαδή το δημόσιο έχει όφελος 12.5 εκατ. Ευρώ το χρόνο.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας, μεταξύ άλλων:

- Επανέλαβε ότι βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη μελέτη από την ΥΠΑ για την επαναδιαπραγμάτευση του καθεστώτος των άγονων γραμμών.

- Έχει δοθεί εντολή στην ΥΠΑ να διενεργεί αυστηρούς ελέγχους στις εταιρίες που έχουν αναλάβει το έργο των άγονων γραμμών.

- Ανακοίνωσε ότι έχουν επιβληθεί πρόστιμα στις εταιρίες που εκτελούν τα δρομολόγια προς Ικαρία και Λήμνο, γιατί παρατηρήθηκαν μεγάλες καθυστερήσεις και ματαιώσεις πτήσεων.

- Επιβεβαίωσε ότι γίνεται συστηματική προετοιμασία για αλλαγές-αναβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, χωρίς να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες.

- Απέκλεισε το ενδεχόμενο να μειωθεί το «σπατόσημο».

- Εκτίμησε ως πολύ σημαντικές τις διακρατικές συμφωνίες για δρομολόγια εκτός ΕΕ.

- Χαρακτήρισε εξαιρετικούς τους χειρισμούς του Ανδρέα Λοβέρδου για το ασφαλιστικό, σημειώνοντας παράλληλα ότι «δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τη δημοσιονομική παράμετρο»

- Δήλωσε ότι πρέπει να καταβληθούν τα νόμιμα στους εργαζόμενους της πρώην Ολυμπιακής, αλλά σημείωσε ότι το θέμα ανήκει πλέον στο υπουργείο Οικονομικών.








Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text

Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr