Προαστιακός και ΟΣΕ στην εξεταστική για τη Siemens
Άρθρο από το Hellenic Business (www.hbnews.gr)
Στo επίκεντρο των εργασιών της εξεταστικής επιτροπής για τη Siεmenς βρέθηκαν σήμερα οι συμβάσεις προμηθειών του OΣΕ για την κατασκευή του προαστιακού.
Στην επιτροπή κατέθεσε ο κ. Ε. Τσέγκος, διευθυντής στρατηγικού σχεδιασμού, ανάπτυξης και ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ ο οποίος αναφέρθηκε στο έργο του Προαστιακού στο τμήμα ΣΚΑ-Τρεις Γέφυρες-Πειραιάς. Ο κ. Τσέγκος παραδέχθηκε ότι το έργο, αν και βρισκόταν στον φάκελο ολυμπιακής προετοιμασίας, άρχισε να κατασκευάζεται μετά τους… Ολυμπιακούς Αγώνες, μόλις το 2005, ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί σήμερα , λόγω των ενστάσεων από δήμους με αίτημα την υπογειοποίηση του έργου.
Ο διαγωνισμός για το έργο, ύψους 160 εκατ. ευρώ πραγματοποιήθηκε το 2002, κηρύχθηκε άγονος και επαναπροκηρύχθηκε επί θητείας Χρ. Βερελή το 2003, οπότε και εμφανίσθηκε μόνον ένας ενδιαφερόμενος, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΤΡΑ-SIEMENS.
Υπήρξε τότε προσφυγή στο Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο αποφάνθηκε ότι καλώς έγινε δεκτός ο μοναδικός μειοδότης. Η σύμβαση υπεγράφη οριστικά τον Απρίλιο του 2005 επί θητείας Μιχάλη Λιάπη αλλά μετά από ένδεκα παρατάσεις το έργο παραμένει ανεκτέλεστο.
Στην επιτροπή κατέθεσε και ο συνταξιούχος γενικός διευθυντής του ΟΣΕ Παναγιώτης Κουμάντος, ο οποίος ανέφερε ότι υπογράφηκαν 50 προγραμματικές συμφωνίες από τον ΟΣΕ το 1997, με κοινοπραξίες για την προμήθεια τροχαίου υλικού, ανταλλακτικών κ.λπ.
Το ύψος των συμβάσεων ήταν συνολικά 800 εκατ. ευρώ, ενώ από αυτές οι δέκα αφορούσαν προμήθεια τροχαίου υλικού ύψους 600.000 ευρώ. Οι συμφωνίες εγκρίθηκαν από διακομματική επιτροπή, στην οποία όμως δεν συμμετείχε η ΝΔ, αλλά όλα τα άλλα κόμματα.
Ο κ. Κουμάντος ανέφερε και ότι όταν ανέλαβε ο ίδιος το 2002, υπήρχε ήδη τεράστια καθυστέρηση στην παράδοση του τροχαίου υλικού, και ότι λόγω των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν τα ναυπηγεία Ελευσίνας, που συμμετείχαν στις κοινοπραξίες, επιχειρήθηκε διακανονισμός και πάγωμα των ρητρών καθυστέρησης, οι οποίες πάντως κατά τον μάρτυρα πληρώθηκαν μέχρι το τέλος του 2006.
Ο κ. Κουμάντος υποστήριξε πάντως ότι ο ΟΣΕ δεν υπέστη ζημιά παρά το ότι το ισοδύναμο τροχαίο υλικό που δόθηκε, δεν ήταν αυτό που προβλεπόταν από τις αρχικές συμφωνίες και ότι ένα μέρος από οκτώ ντηζελομηχανές δόθηκε δωρεάν ως αποθετική ζημία.
- Π. Λαφαζάνης: Εκποιούν στρατηγικά «φιλέτα»
- Oι Scorpions επισκέπτονται την Ελλάδα
- Τα βρετανικό παράδοξο της συγκυβέρνησης
- Επτά οι επιζώντες από την αεροπορική τραγωδία
- Η κυβέρνηση οδηγείται γρηγορότερα στα νέα επώδυνα μέτρα
- 20 παγίδες της εφορίας και πώς να τις αποφύγετε
- «Ελλάδα: Συρτάκι τέλος» για το τουρισμό
- Τα Βαλκάνια στο επίκεντρο της συνάντησης Δρούτσα-Γέρεμιτς
- Eurovision 2010: Το έκανα για να μην νιώθω άβολα λέει ο Αλκαίος
- H Google τανακοίνωσε τη σύνδεση των τηλεοράσεων με το διαδίκτυο
- Τα ζευγάρια υποδέχονται το τρίτο πρόσωπο στο… κρεβάτι τους
- Π. Λαφαζάνης: Εκποιούν στρατηγικά «φιλέτα»
- Στην Ακρόπολη ο Κάρολος Παπούλιας
- ΣΥΡΙΖΑ: Εμπαιγμός των δανειοληπτών από τις τράπεζες
- Η δήλωση Ρουσόπουλου για τη Μονή Βατοπαιδίου
- Στη Βουλή το ζήτημα του DVD της Μαριάννας Ντούβλη
- Σε δήλωση για «δημόσιο κανιβαλισμό» προέβη η Άντζελα Γκερέκου,