Αρχική | Πολιτική | Ελλάδα | Προαστιακός και ΟΣΕ στην εξεταστική για τη Siemens

Προαστιακός και ΟΣΕ στην εξεταστική για τη Siemens

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Στo επίκεντρο των εργασιών της εξεταστικής επιτροπής για τη Siεmenς βρέθηκαν σήμερα οι συμβάσεις προμηθειών του OΣΕ για την  κατασκευή  του προαστιακού.

Στην επιτροπή κατέθεσε ο κ. Ε.  Τσέγκος, διευθυντής στρατηγικού σχεδιασμού, ανάπτυξης και ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ  ο οποίος αναφέρθηκε στο  έργο του Προαστιακού στο τμήμα ΣΚΑ-Τρεις Γέφυρες-Πειραιάς.  Ο κ. Τσέγκος παραδέχθηκε ότι το έργο, αν και βρισκόταν στον φάκελο ολυμπιακής προετοιμασίας, άρχισε να κατασκευάζεται μετά τους… Ολυμπιακούς Αγώνες,    μόλις το 2005, ενώ  δεν έχει ολοκληρωθεί σήμερα , λόγω των  ενστάσεων από δήμους με αίτημα την υπογειοποίηση του έργου.

Ο διαγωνισμός για το έργο, ύψους 160 εκατ. ευρώ πραγματοποιήθηκε το 2002, κηρύχθηκε άγονος και  επαναπροκηρύχθηκε επί θητείας Χρ. Βερελή το 2003, οπότε  και εμφανίσθηκε μόνον ένας ενδιαφερόμενος, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΤΡΑ-SIEMENS.

Υπήρξε τότε  προσφυγή στο Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο αποφάνθηκε ότι καλώς έγινε δεκτός ο μοναδικός μειοδότης. Η σύμβαση υπεγράφη οριστικά τον Απρίλιο του 2005 επί θητείας Μιχάλη Λιάπη αλλά μετά από ένδεκα παρατάσεις το έργο  παραμένει ανεκτέλεστο.

Στην επιτροπή κατέθεσε και ο συνταξιούχος γενικός διευθυντής του ΟΣΕ Παναγιώτης Κουμάντος, ο οποίος ανέφερε ότι υπογράφηκαν 50  προγραμματικές συμφωνίες από τον ΟΣΕ το 1997, με κοινοπραξίες για την προμήθεια τροχαίου υλικού, ανταλλακτικών κ.λπ.

Το ύψος των συμβάσεων ήταν συνολικά 800 εκατ. ευρώ, ενώ από αυτές οι δέκα αφορούσαν προμήθεια τροχαίου υλικού ύψους 600.000 ευρώ. Οι συμφωνίες εγκρίθηκαν από διακομματική επιτροπή, στην οποία όμως δεν συμμετείχε η ΝΔ, αλλά όλα τα άλλα κόμματα.

Ο κ. Κουμάντος ανέφερε και ότι όταν ανέλαβε ο ίδιος το 2002, υπήρχε ήδη τεράστια καθυστέρηση στην παράδοση του τροχαίου υλικού, και ότι  λόγω των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν τα ναυπηγεία Ελευσίνας, που συμμετείχαν στις κοινοπραξίες, επιχειρήθηκε διακανονισμός και πάγωμα των ρητρών καθυστέρησης, οι οποίες πάντως κατά τον μάρτυρα πληρώθηκαν μέχρι το τέλος του 2006.

Ο κ. Κουμάντος υποστήριξε πάντως ότι ο ΟΣΕ δεν υπέστη ζημιά παρά το  ότι το ισοδύναμο τροχαίο υλικό που δόθηκε, δεν ήταν αυτό που προβλεπόταν από τις αρχικές συμφωνίες και ότι  ένα μέρος από οκτώ ντηζελομηχανές δόθηκε δωρεάν ως αποθετική ζημία.








Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text

Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr