Αρχική | Επιχειρήσεις | Η στρατηγική της Cosco για τον Πειραιά

Η στρατηγική της Cosco για τον Πειραιά

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Η στρατηγική της Cosco για τον Πειραιά

Η Cosco υποστηρίζει 100% την επένδυση της θυγατρικής της Cosco Pacific στον Πειραιά. Αυτό τονίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του κινεζικού ναυτιλιακού ομίλου Γουέι Τζιαφού στην «Κ», εν όψει της επίσκεψής του στην Ελλάδα τον επόμενο μήνα.

Ο «κάπτεν Γουέι», όπως τον αποκαλούν οι συνεργάτες του, έχει ήδη οργανώσει μία σύσκεψη με όλες τις θυγατρικές του ομίλου, στην οποία τους ζήτησε να υποστηρίξουν πλήρως το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο χαρακτηρίζει ένα από τα πιο δύσκολα στοιχήματα που έχει αναλάβει η Cosco στο εξωτερικό.

Προκειμένου να εξασφαλίσει την επιτυχία της επένδυσης, ο επικεφαλής της Cosco έχει χαράξει και ακολουθεί μία στρατηγική έξι σημείων.

Πρώτον, έχει ζητήσει από την Cosco Container Lines να δραστηριοποιήσει οκτώ πλοία μεταφορικής δυναμικότητας 5.500 TEU (εμπορευματοκιβωτίων) το καθένα, ώστε στο δρομολόγιό τους από την Κίνα στη Μεσόγειο να σταματούν από δύο φορές στο λιμάνι του Πειραιά.

Δεύτερον, έχει ορίσει το λιμάνι ως κέντρο μεταφόρτωσης της Cosco για την ανατολική Μεσόγειο. Οπως εξηγεί, «ξεκάθαρα, με βάση τη μελέτη βιωσιμότητας που έχουμε κάνει, οι ελληνικές εξαγωγές δεν είναι τόσες πολλές... Ούτε ο πληθυσμός ούτε οι εισαγωγές μπορούν να απορροφήσουν τη δυναμικότητά μας. Αρα, είπα ότι θα κάνω το λιμάνι του Πειραιά κέντρο μεταφόρτωσης εμπορευμάτων, όπως είναι η Σιγκαπούρη, που με πληθυσμό μόλις 6 εκατ. κατοίκων, επίσης είναι κέντρο μεταφόρτωσης για την ευρύτερη περιοχή».

Τρίτον, παράλληλα με την εγκατάσταση του κέντρου μεταφόρτωσης εμπορευμάτων στον Πειραιά, η Cosco σκοπεύει να αναπτύξει υπηρεσίες feeder (μικρότερων πλοίων) προς τις γειτονικές χώρες στη Μαύρη Θάλασσα, τη Νότια και την Κεντρική Ευρώπη, καθώς και τη Δυτική Μεσόγειο. Οπως τονίζει, το δίκτυο της Cosco Europe θα αναπτύξει τις υπηρεσίες feeder, ώστε να μεταφέρονται στις αγορές της περιοχής τα εμπορεύματα που θα μεταφορτώνονται από τα πλοία της Cosco στον Πειραιά. Οπως τονίζει, αυτό σημαίνει μεγάλη αύξηση του όγκου διακίνησης εμπορευμάτων για το λιμάνι.

Τέταρτον, ο κάπτεν Γουέι έχει ζητήσει από τους συμμετέχοντες στην τέταρτη μεγαλύτερη συμμαχία μεταφοράς εμπορευμάτων στον κόσμο CKYH, στην οποία, εκτός από την Cosco Container Lines, ανήκουν οι Κ Line, Yang Ming Line και Hanjin Shipping, να ανοίξουν τις υπηρεσίες τους και να στείλουν πλοία στο λιμάνι του Πειραιά. Πράγματι, στην ετήσια συνάντησή της την περασμένη εβδομάδα, η συμμαχία δεσμεύθηκε να αναλάβει δράση ώστε «να αξιοποιήσει πλήρως τα περιφερειακά κέντρα μεταφόρτωσης, να χτίσει δίκτυα feeder... και να βελτιστοποιήσει πόρους όπως οι εμπορευματικοί σταθμοί».

Επιπλέον, ο κάπτεν Γουέι ζήτησε από το δίκτυο της Cosco να προωθήσει τον Πειραιά στους υπάρχοντες πελάτες της, όπως είναι η MSC και η Maersk, ώστε να συνεχίσουν να υποστηρίζουν το λιμάνι. Οπως λέει χαρακτηριστικά, «με κάποιες έχουμε ήδη φτάσει σε συμφωνία, με κάποιες άλλες το διαπραγματευόμαστε».

Τέλος, σε επίπεδο διοίκησης, μετέφερε κάποια πολύ έμπειρα διεθνή στελέχη στο λιμάνι του Πειραιά, επικεφαλής του οποίου ανέλαβε ο κάπτεν Φου, που μέχρι πρότινος ήταν πρόεδρος της κοινοπραξίας της Cosco στο λιμάνι της Νάπολης. Παράλληλα, μετέφερε εσωτερικά έξι μεσαία στελέχη από το Χονγκ Κονγκ, την Κίνα και άλλα μέρη για να οργανώσουν τις δραστηριότητες στον Πειραιά. Ολοι οι άλλοι εργαζόμενοι, τονίζει ο κάπτεν Γουέι, θα είναι ντόπιοι.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Cosco, μέσα σε μόλις έξι μήνες από την ανάληψη του εμπορευματικού λιμένα του Πειραιά από την εταιρεία του, η αποδοτικότητά του έχει ανέλθει στη μεταφορά 22 εμπορευματοκιβωτίων την ώρα, σε σχέση με 16 που ήταν πριν. Οπως τονίζει, «μπορούμε να τη βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο με τις επενδύσεις που θα κάνουμε».

Σημειώνοντας ότι η μέγιστη αποδοτικότητα των λιμανιών του ομίλου είναι 28 εμπορευματοκιβώτια την ώρα, προσθέτει ότι ο κάπτεν Φου του υπόσχεται ότι μέχρι το τέλος του έτους, και εφόσον έχει προσληφθεί το 100% του προβλεπόμενου προσωπικού, η αποδοτικότητα του Πειραιά θα διπλασιαστεί, στα 30 εμπορευματοκιβώτια την ώρα. Σύμφωνα με τον κάπτεν Γουέι, «αυτή είναι η αποδοτικότητά μας. Το έχουμε πετύχει στο Χονγκ Κονγκ, την Κίνα, τη Σιγκαπούρη, τη Νάπολη... θα το πετύχουμε και στον Πειραιά. Και αν το πετύχουμε, οι εφοπλιστές θα προτιμούν τον Πειραιά». Οπως παραδέχεται, η απεργία των εργαζομένων δοκίμασε την καλή πίστη των τελευταίων: «Τη μία ημέρα τους ανακοινώσαμε τη λειτουργία του λιμανιού από τη Cosco και τους καλέσαμε στον Πειραιά και την επομένη, λόγω της απεργίας, αναγκαστήκαμε μα τους στείλουμε στο Πορτ Σάιντ... ήταν μία πολύ κακή κατάσταση». Πλέον, ο κάπτεν Γουέι εκφράζει την πεποίθηση ότι η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί - με την πολύτιμη συμβολή και της κυβέρνησης, όπως δεν παραλείπει να τονίσει.

Και ναυτιλιακές επενδύσεις στα σχέδια

Με την επίσκεψή του στην Ελλάδα, ο επικεφαλής της Cosco επιθυμεί να στείλει ένα μήνυμα στήριξης της επένδυσής του στον Πειραιά, αλλά και της ελληνικής οικονομίας - σε μία δύσκολη συγκυρία για τη χώρα. Για τον σκοπό αυτό θέλει να συναντηθεί με τον Ελληνα πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου, στον οποίο σκοπεύει να μεταφέρει την επιθυμία του κινεζικού ομίλου -και του ίδιου προσωπικά- να επενδύσει, πέρα από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, και στην κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ του εμπορευματικού λιμένα Πειραιά και σε ένα ευρύτερο φάσμα ναυτιλιακών υπηρεσιών.

Ο ίδιος αποκάλυψε στην «Κ» το ενδιαφέρον του για μία κοινοπραξία με ελληνικές εταιρείες για τη δημιουργία εμπορευματικού σταθμού στο λιμάνι ή κοντά σε αυτό, κάτι που θεωρεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάδειξη του Πειραιά στον κύριο διαμετακομιστικό κόμβο της Ανατολικής Μεσογείου. Ο επικεφαλής της Cosco δεν αποκλείει εξάλλου ούτε το ενδεχόμενο επένδυσης στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα ή σε άλλες, σχετιζόμενες με το λιμάνι, υπηρεσίες. Οπως λέει, μάλιστα, θα εξετάσει επίσης το ενδεχόμενο να μεταφέρει στην Ελλάδα τα κεντρικά γραφεία των θυγατρικών που διατηρεί ο κινεζικός όμιλος στην Ευρώπη.

Οσο για τις απεργίες των εργαζομένων, αν και είχαν ως αποτέλεσμα να χαθεί χρόνος και να μειωθούν οι προβλέψεις της εταιρείας για τον εμπορευματικό όγκο του λιμανικού φέτος στα 800.000 TEU (εμπορευματοκιβώτια), θεωρεί το θέμα λήξαν και τονίζει ότι η συνεργασία με τους Ελληνες εργαζομένους που έχει αρχίσει να προσλαμβάνει είναι εξαιρετική.

Η Καθημερινή








Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text

Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr