Αρχική | Επιχειρήσεις | Δρομολογείται σχέδιο απελευθέρωσης στον κλάδο των ταξί

Δρομολογείται σχέδιο απελευθέρωσης στον κλάδο των ταξί

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Δρομολογείται σχέδιο απελευθέρωσης στον κλάδο των ταξί

Σε δυναμικές ανακοινώσεις για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών προχώρησε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ανακοινώνοντας το σχετικό σχέδιο νόμου, που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και αναμένεται να πάρει τον δρόμο προς τη Βουλή εντός του Μαΐου. Στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι το πλήρες άνοιγμα της αγοράς άμεσα, με την απεριόριστη έκδοση νέων αδειών, την απελευθέρωση του κομίστρου και την οργάνωση του κλάδου σε εταιρείες. Σειρά έχει ο κλάδος των ταξί, για τον οποίο, όμως, οι ανακοινώσεις φαίνεται ότι καθυστερούν. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αλλαγές δεν αναμένονται άμεσα, ωστόσο, η κυβέρνηση έχει προχωρήσει στον σχεδιασμό των τροποποιήσεων που θα ακολουθήσει για τα ταξί. Η απουσία σχετικής ευρωπαϊκής οδηγίας που να αφορά τον κλάδο των ταξί επιτρέπει στην κυβέρνηση να καθυστερήσει μέχρι ένα βαθμό τις μεταρρυθμίσεις. Νέες άδειες στη σημερινή τους μορφή δεν πρόκειται να εκδοθούν, υπό τον φόβο ότι θα γεμίσουν οι δρόμοι κυρίως των μεγάλων πόλεων με ταξί, τη στιγμή, μάλιστα, που δεν υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση για την εν λόγω υπηρεσία.

Για 5 - 9 θέσεις

Κύκλοι, ωστόσο, του υπουργείου υποδομών σημειώνουν ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο χορήγησης αδειών για ταξί 5 ώς 9 θέσεων, σύμφωνα με τα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Οπως και στην περίπτωση των φορτηγών, σχεδιάζεται η οργάνωση του κλάδου σε εταιρείες, ειδικά για την περίπτωση των ταξί 5 έως 9 θέσεων, που θα λειτουργούν με ραντεβού ή κλήσεις, σύμφωνα με το μοντέλο των ραδιοταξί. Στόχος είναι σε πρώτη φάση ο εκσυγχρονισμός του κανονισμού λειτουργίας του κλάδου, που θα οδηγήσει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών του υπουργείου Υποδομών, στη βελτίωση της ποιότητας και ενδεχομένως στην αύξηση των παρεχομένων υπηρεσιών μέσω και της δημιουργίας εταιρειών. Το εγχείρημα φαίνεται ιδιαίτερα πολύπλοκο λόγω της υφιστάμενης δομής του κλάδου, καθώς υπάρχουν ταξί που ενοικιάζονται, άλλα στα οποία εκτός από τον ιδιοκτήτη εργάζονται και ένας ή δύο ακόμη οδηγοί. Προβληματισμός επικρατεί επίσης και για τον τρόπο που θα δοθούν κίνητρα στους επαγγελματίες προκειμένου να συμφωνήσουν και τελικώς να οργανωθούν σε εταιρείες. Το Σωματείο Οδηγών Ταξί (ΣΟΤΑ) από την πλευρά του ζητεί την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου, με στόχο τη δυναμική είσοδο και των οδηγών στην ιδιοκτησία ταξί, διεκδικεί την απελευθέρωση του κομίστρου και την εφαρμογή του ασυμβίβαστου (διπλής ιδιότητος εργασίας). Οι αντιδράσεις από τα σωματεία ιδιοκτητών ταξί αναμένονται σφοδρές.

Στην επαρχία

Διαφορετικά προβλήματα αναμένεται να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση στην επαρχία. Στην παρούσα φάση, ζητούν την ενοποίηση των εδρών με βάση τους καποδιστριακούς δήμους. Παρά τις προγραμματισμένες συνενώσεις δήμων και κοινοτήτων, είχε θεωρηθεί αντισυνταγματική η διεύρυνση του δικαιώματος των ιδιοκτητών ταξί τα οποία είχαν έδρα ένα συγκεκριμένο χωριό να κινούνται στα πλήρη όρια των συνενωμένων δήμων. Οι εναλλακτικές που εξετάζονται για τους αυτοκινητιστές της περιφέρειας είναι είτε τελικώς να διευρυνθούν οι υφιστάμενες άδειες στα όρια των νέων συνενωμένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης είτε να δοθούν φορολογικά κίνητρα προκειμένου τα ταξί να παραμείνουν στις έδρες τους. Το δεύτερο σενάριο, ωστόσο, φαίνεται να μη λαμβάνει εύκολα την έγκριση του υπ. Οικονομικών. Σήμερα κυκλοφορούν 29.500 ταξί σε όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων τα 13.500 στην Αθήνα, με τις τιμές των αδειών στην περιφέρεια να είναι υψηλότερες. Συγκεκριμένα, μια άδεια ταξί στην Αθήνα κοστίζει περίπου 170.000 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη τιμή στη Θεσσαλονίκη αγγίζει ακόμη και τις 250.000 ευρώ.

Η Καθημερινή








Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text

Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο