Αρχική | Επιχειρήσεις | Το site μόδας που πουλήθηκε αντί 50 εκατ. ευρώ

Το site μόδας που πουλήθηκε αντί 50 εκατ. ευρώ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Το site μόδας που πουλήθηκε αντί 50 εκατ. ευρώ

Ηιστορία της εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο επιτυχημένα παραδείγματα μεταξύ των διαδικτυακών εγχειρημάτων. Η πρώην συντάκτρια μόδας Ναταλί  Μασενέ, δημιουργός του ηλεκτρονικού καταστήματος μόδας Νeta-Ρorter (www.netaporter.com), την 1η Απριλίου έλαβε το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 50 εκατ. στερλινών από τον ελβετικό κολοσσό πολυτελών ειδών Richemont, για να πουλήσει το μερίδιο που διατηρούσε ακόμη στην επιχείρηση.

Με πελατολόγιο που αριθμεί δύο εκατομμύρια γυναίκες οι οποίες συνδέονται στο Νet-a-Ρorter κάθε μήνα για να δουν τις δημιουργίες 300 οίκων όπως Αlexander ΜcQueen, Jimmy Choo, Stella ΜcCartney και Givenchy, το ηλεκτρονικό κατάστημα θα αποτελέσει μια έτοιμη πλατφόρμα, εμπλουτισμένη με πιστή και εύπορη πελατεία που θα αξιοποιηθεί για τα σήματα του ελβετικού ομίλου. Παρά την πρόσφατη εξαγορά ωστόσο η εταιρεία πρόκειται να λειτουργήσει σαν ξεχωριστό κομμάτι από τις άλλες δραστηριότητες της Richemont στην αγορά της πολυτέλειας, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τους οίκους Cartier, Μontblanc, Chloe, Vacheron Constantin και Jaeger-LeCoutre.

Με τη συμφωνία ο όμιλος Richemont ισχυροποιεί την παρουσία του στις ηλεκτρονικές πωλήσεις πολυτελών ειδών, καθώς η αξία του Νet-a-Ρorter αποτιμάται πια στα 350 εκατ. στερλίνες (390 εκατ. ευρώ). Αν και αποκτά πλέον πλειοψηφικό ποσοστό, ο ελβετικός όμιλος είχε αναμειχθεί από την αρχή του site κατέχοντας μερίδιο 29%. Η Μασενέ ωστόσο θα διατηρήσει τα καθήκοντά της ως εκτελεστικής προέδρου, ενώ λέγεται ότι πρόκειται να επενδύσει εκ νέου με 15 εκατ. στερλίνες στην επιχείρηση πέρα από την επένδυση της Richemont.

Η ίδια δηλώνει ότι παραμένει «απόλυτα αφοσιωμένη» στο εγχείρημα και ότι τα πλάνα για την εξέλιξή του θα ανακοινωθούν στα τέλη του χρόνου, αφού η παρουσία ενός ισχυρού χρηματοδότη μπορεί να βοηθήσει το ηλεκτρονικό κατάστημα να επεκταθεί στη Νοτιοανατολική Ασία.

Η πώληση του Νet-a-Ρorter συμβαίνει εξάλλου σε μια περίοδο όπου ο τομέας των πολυτελών ειδών δείχνει σημάδια κινητικότητας ύστερα από δύο χρόνια ύφεσης, με την πώληση της Τommy Ηilfiger στη Ρhillips Van-Ηeusen για 3 δισ. δολάρια, αλλά και φήμες που θέλουν τη Swatch και τον οίκο Βvlgari να βρίσκονται σε συζητήσεις.

Εχοντας στο μυαλό της τους πιστούς τωντάσεων της μόδας, η Μασενέ ίδρυσε το site τον Ιούνιο του 2000 στα πρότυπα των σελίδων ενός περιοδικού, με σκοπό να προσφέρει στους επισκέπτες του τη δυνατότητα να αγοράσουν τις πιο πρόσφατες δημιουργίες των ντεφιλέ την ώρα που τις βλέπουν στην οθόνη του υπολογιστή. Το διαδικτυακό κατάστημα που εμπλουτίζει το εμπόρευμά του δύο φορές την εβδομάδα με τις τελευταίες αφίξεις σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ έχει μια ευρεία γκάμα τιμής, αφού διαθέτει προϊόντα που ξεκινούν από 18 ευρώ αλλά και βραδινές δημιουργίες ή πολυτελή αξεσουάρ που κοστίζουν μερικές χιλιάδες ευρώ.

Η Ναταλί Μασενέ ξεκίνησε την επιχείρησή της σε ένα μικροσκοπικό ατελιέ στο Τσέλσι του Λονδίνου πριν από μία δεκαετία, λίγο πριν από την έκρηξη του Διαδικτύου. Η ίδια ωστόσο δεν αποτελούσε έναν συνηθισμένο υποψήφιο για μια διαδικτυακή επιχείρηση, αφού η επαφή της με το Ιnternet ξεκίνησε μόλις έναν χρόνο πρoτού ιδρύσει την εταιρεία. Αφορμή γι΄ αυτό στάθηκε η αποτυχημένη προσπάθειά της να βρει ένα δημοφιλές επώνυμο τζιν.

Τότε πρόσεξε ότι και άλλες γυναίκες που παρακολουθούσαν τις τάσεις της μόδας συχνά δεν μπορούσαν να αγοράσουν ρούχα τα οποία έβλεπαν σε περιοδικά μόδας. Ετσι η ιδέα για εξειδίκευση στα «δυσεύρετα αντικείμενα που επιτάσσει η μόδα» κάλυψε ένα κενό στην αγορά και την οδήγησε στη δημιουργία μιας επιχείρησης με αξία εκατοντάδων εκατομμυρίων στερλινών. «Μέτοχοι μεγάλοι και μικροί έδωσαν χρήματα το 1999, όταν οι επιχειρήσεις “dot-com” εξαφανίζονταν από τον χάρτη» δηλώνει η Μασενέ.

Το site δέχθηκε επευφημίες για τον τρόπο με τον οποίο ανέτρεψε τις «υψηλών προδιαγραφών» αγορές, δίνοντας στις γυναίκες όπου και αν μένουν πρόσβαση στα πιο πρόσφατα σχέδια κάθε σεζόν, αφού κάνει αποστολές σε 170 χώρες σε όλον τον κόσμο. Από τότε η επιχείρηση διπλασίαζε κάθε χρόνο τα έσοδά της, για να φθάσει πέρυσι να έχει πωλήσεις 120 εκατ. στερλινών και να απασχολεί 600 εργαζομένους σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη. Κατάφερε μάλιστα, σε μια χρονιά που δεν έμεινε αλώβητη από την κρίση, να έχει 234% αύξηση στα προ φόρων κέρδη, ξεπερνώντας τα 10,1 εκατ. στερλίνες. Ταυτόχρονα όμως το Νet-aΡorter. com προσδιόρισε τον εαυτό του με την εγκυρότητα ενός περιοδικού μόδας και την ευκολία ενός καταλόγου. Η διαφορά έγκειται στο ότι υπάρχει πρωτότυπο περιεχόμενο για τη μόδα, στυλιστικές συμβουλές και προσεγμένες φωτογραφίες, που παρουσιάζουν τις τελευταίες συλλογές για πώληση. Στη στρατηγική όμως σημαντικό ρόλο έχουν η εξυπηρέτηση πελατών αλλά και η συσκευασία, η οποία είναι εξίσου πολυτελής με το περιεχόμενο.

Εχοντας χαρακτηριστεί «βαρόμετρο της μόδας» από τους «Financial Τimes» και «επανάσταση στον τρόπο που αγοράζουμε ρούχα» από τη «Vogue», το ηλεκτρονικό πολυκατάστημα μόδας το 2007 μπήκε στη λίστα Fast Τrack των «Sunday Τimes» για τις 100 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στη Βρετανία, ενώ η Ναταλί Μασενέ έχει αποσπάσει διακρίσεις όπως «Οne of ten women to watch in Εurope» της «Wall Street Journal», «Τop 30 Μost Ιnfluential Women in the UΚ» του «Ηarpers Βazaar» και «Εntrepreneur of the Υear» του «Ηarper΄s Βazaar & Chanel».

Η Ναταλί Μασενέ και η ψηφιακή επανάσταση
Η 44χρονη Ναταλί Μασενέ έχει εξελιχθεί σε μία από τις νικήτριες της ψηφιακής επανάστασης. Πολύ προτού πάρει το «δώρο» των 50 εκατ. στερλινών είχε χτίσει από την αρχή μια εταιρεία η οποία αποδείχθηκε η εξαίρεση σε μια σειρά από άλλα αποτυχημένα εγχειρήματα της εποχής της, όπως το «Βoo.com».

Πρώην δημοσιογράφος μόδας και στυλίστρια στο περιοδικό «Τatler» της Conde Νast Ρublications και με προϋπηρεσία στα «Women΄s Wear Daily» και «W», η Μασενέ οραματίστηκε αυτή την επιχείρηση όταν ανακάλυψε ότι δεν υπήρχαν συλλογές σχεδιαστών στο Διαδίκτυο. Γεννημένη στο Λος Αντζελες και μεγαλωμένη στο Παρίσι, κόρη ενός πρώην μοντέλου της Chanel και ενός διαφημιστή κινηματογραφικών ταινιών, σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο UCLΑ και στη συνέχεια ταξίδεψε ως την Ιαπωνία.

Παντρεμένη με τον Γάλλο Αρνό Μασενέ, επενδυτικό τραπεζίτη, και μητέρα δύο κοριτσιών, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό περιοδικό μόδας παρατηρώντας ότι οι αναγνώστριες των περιοδικών μόδας ήταν ανήμπορες να βρουν τα ρούχα που έβλεπαν στις σελίδες τους. Στην ουσία βρήκε έναν τρόπο να αξιοποιήσει εμπορικά την παρόρμηση μιας γυναίκας για τη μόδα και να στείλει τις ηλεκτρονικές αγορές στην πόρτα της σε λίγες ημέρες μέσα σε ένα ιδιαίτερα κομψό περιτύλιγμα, καθώς και ο χρόνος παράδοσης είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος.

Αρχισε να υλοποιεί την ιδέα της δειλά το 2000 με οκτώ άτομα προσωπικό. Το αρχικό της κεφάλαιο ήταν μόλις 1,3 εκατ. δολάρια. «Θυμάμαι το 2000 ως μια τρομακτική εποχή» λέει. «Τα χρήματα ήταν ελάχιστα για να αγοραστούν οι συλλογές και υπήρχε όλος αυτός ο θόρυβος με το “Βoo.com”, που έκανε την κατάσταση ακόμη πιο δύσκολη». Στην περίπτωση του Νeta-Ρorter όμως τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Το πολυτελές «multibrand site» έγινε δεκτό με ενθουσιασμό από τους απανταχού στυλίστες και κατάφερε να κάνει πωλήσεις αξίας 16 εκατ. δολαρίων μέσα μόνο στο πρώτο εξάμηνο, σημειώνοντας αύξηση 71%.

Σίγουρα βοήθησαν και οι επαφές της Μασενέ από την προηγούμενη δραστηριότητά της, που αξιοποιήθηκαν ανάλογα, αφού από τους πρώτους που συνεργάστηκαν ήταν η Ταμάρα Μέλον ιδιοκτήτρια του Jimmy Choo, ο βρετανός σχεδιαστής Μάθιου Γουίλιαμσον, αλλά και ο Κρίστοφερ Μπέιλι του οίκου Βurberry. Η πρώτη μεγάλη επιτυχία όμως ήρθε το 2002, όταν ο Ραλφ Τολεντάνο, διευθύνων σύμβουλος της Chloe, της έδωσε άδεια να αγοράσει αξεσουάρ του οίκου, στρέφοντας ταυτόχρονα τα βλέμματα της αγοράς στο ανερχόμενο διαδικτυακό κατάστημα.
Το Βήμα








Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |


Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Οδηγός Επιχειρήσεων

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text



Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr