Σύγκρουση για το κρουαζιερόπλοιο αμερικανικών συμφερόντων «Zenith»
Έντονες είναι αντιδράσεις για την τακτική του κρουαζιερόπλοιου αμερικανικών συμφερόντων, «Zenith», με κοινοτική σημαία Μάλτας που πραγματοποιεί κρουαζιέρες από το λιμάνι του Πειραιά χωρίς να απασχολεί στο πλήρωμά του Ελληνες ναυτικούς.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αντιδρά τονίζοντας ότι παρόλο που ο νόμος το επιτρέπει, δεν μπορούν πλοία που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας να μην απασχολούν Ελληνες ναυτικούς σε μια εποχή που υπάρχει μεγάλη ανεργία στον κλάδο.
Οι ναυτικοί πίσω από αυτήν την δραστηριότητα διαβλέπουν τον κίνδυνο «επιχείρησης» άρσης του καμποτάζ της κρουαζιέρας από τις μεγάλες εταιρείες για πλοία με σημαίες τρίτων χωρών (εκτός Ε.Ε.).
Μάλιστα έχουν ξεκαθαρίσει ότι θεωρούν ένα τέτοιο ενδεχόμενο ως αιτία πολέμου. και υπογραμμίζουν ότι και στο παρελθόν πλοία με σημαίες χωρών Ε.Ε. επιχείρησαν να κάνουν κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά, αλλά μετά από διαβουλεύσεις με τη ΠΝΟ προσελάμβαναν και Ελληνες ναυτικούς στα πληρώματά τους.
Από την πλευρά του το υπουργείο Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας που προσπάθησε να μεσολαβήσει για να λυθεί η διαφορά και να βρεθεί συναινετική λύση χωρίς όμως κάποιο αποτέλεσμα. Στο πλαίσιο αυτό συνέστησε αρμόδια επιτροπή που εξετάζει το συγκεκριμένο θέμα της άρσης του καμποτάζ αλλά και μια σειρά επιμέρους θεμάτων που απασχολούν το θαλάσσιο τουρισμό, η οποία ωστόσο προς το παρόν δεν έχει καταλήξει σε συγκεκριμένα πορίσματα και αποφάσεις.
Στο πλευρό των μεγάλων εταιρειών υπέρ της κατάργησης του καμποτάζ, τάσσεται τόσο το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, όσο ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, που εκτιμούν ότι η Ελλάδα θα κερδίσει έτσι πάνω από ένα δισ. ευρώ ετησίως.
Ωστόσο κάνουν λόγο για νομοθετική ρύθμιση πρόσληψης περίπου 30 Ελλήνων ναυτικών σε κάθε ένα από τα κρουαζιερόπλοια με σημαίες τρίτων χωρών που θα δραστηριοποιούνται στη χώρα.
Η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) τάσσεται υπέρ της άμεσης άρσης του καμποτάζ υπό έναν όρο όμως. «Όλα τα επιβατηγά ελληνικά πλοία (κρουαζιερόπλοια, διεθνών πλόων και ακτοπλοϊκά) να έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις με αυτά των κοινοτικών και μη συναδέλφων τους πλοιοκτητών σε θέματα επάνδρωσης και επιδότησης εργοδοτικών εισφορών».
Πριν από το πρώτο ταξίδι, που τελικά πραγματοποιήθηκε από το λιμάνι του Πειραιά στις 29 Μαρτίου, η ΠΝΟ ζήτησε να προσληφθούν περίπου 110 Ελληνες ναυτικοί, και οι εκπρόσωποι του πλοίου δεσμεύτηκαν να απαντήσουν μέχρι τις 12 Απριλίου.
Είχε προηγηθεί ένας μαραθώνιος συναντήσεων των εκπροσώπων του πλοίου με κυβερνητικά στελέχη, από τα οποία ζητούσαν τη προστασία του πλοίου από τυχόν παρέμβαση της ΠΝΟ για να παρεμποδίσει την κρουαζιέρα.
Η ΠΝΟ εμμένει στις θέσεις της ότι περιμένει άμεση θετική απάντηση μέχρι μεθαύριο Δευτέρα, ενώ οι εκπρόσωποι του πλοίου στην Ελλάδα έχουν απαντήσει ότι θα έρθει στη χώρα μας στέλεχος της εταιρείας από την Ισπανία μετά τις 12 Απριλίου για να εξετάσει το θέμα.
- Συναινετική η Ντόρα Μπακογιάννη απέναντι στην κυβέρνηση
- Μεγάλη υπερκάλυψη στα έντοκα γραμμάτια με επιτόκιο 4,85%
- Η πρώτη γυναίκα που γέννησε ενώ πάσχει από Αλτσχάιμερ
- Κόντρα Πάγκαλου - ΚΚΕ και στη Βουλή
- Την Πέμπτη στο Υπουργικό Συμβούλιο το νέο ασφαλιστικό
- Επίκαιρη ερώτηση Τσίπρα για το ΔΝΤ
- Ο Σαρκοζί και το μυστήριο με την υποψηφιότητά του
- Η Νέα Δημοκρατία με νέο όνομα και σύμβολο;
- Πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για 50.000 ανέργους στον τουρισμό
- Κοινωνικός Τουρισμός ΟΓΑ: Μέχρι 14 Μαϊου
- Ατύχημα στη προσγείωση με αεροσκάφος Boeing 737
- Στο τραπέζι ηεπέκταση του αερολιμένα Θεσσαλονίκης
- Σύγκρουση για το κρουαζιερόπλοιο αμερικανικών συμφερόντων «Zenith»
- Αεροσκάφος Airbus Α321 έκανε αναγκαστική προσγείωση
- Ψάχνουν λύση να σώσουν τα υδροπλάνα
- Επίθεση στον πρόεδρο της MIG Α. Βγενόπουλο έκανε ο Ν. Σηφουνάκης
- Η συγχώνευση British Airways - Iberia