Αρχική | Επιχειρήσεις | Υπουργός εναντίον Βγενόπουλου για την Olympic Air

Υπουργός εναντίον Βγενόπουλου για την Olympic Air

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Υπουργός εναντίον Βγενόπουλου για την Olympic Air

Ανοικτό αφήνει το ενδεχόμενο σύστασης εξεταστικής επιτροπής για να διερευνηθούν οι διαδικασίες με τις οποίες πέρασαν στον έλεγχο ιδιωτών ο ΟΤΕ και η Ολυμπιακή, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης.

Μιλώντας στην «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», κάνει λόγο για οργανωμένο σχέδιο εκποίησης των δύο δημόσιων επιχειρήσεων και μεθόδευση από την οποία επωφελήθηκε η εταιρεία MIG, την οποία χαρακτηρίζει προνομιακό αγοραστή και συνεργάτη της προηγούμενης κυβέρνησης.

Ταυτόχρονα, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να τεθούν περιορισμοί στη νέα Ολυμπιακή, την εταιρεία δηλαδή που θα προέλθει από τη συγχώνευση Olympic Air-Aegean, αν τεθεί τέτοιο θέμα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Μιλάει ακόμα για το ενδεχόμενο να μεταταγούν πιλότοι και τεχνικοί της πρώην Ο.Α. στα υπουργεία Αμυνας και Προστασίας του Πολίτη αλλά και τη δυνατότητα προσέλκυσης αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στη χώρα μας μέσω επιδότησης και από ευρωπαϊκά κονδύλια.

Η Ε.Ε. έθεσε θέμα για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για να αποκτήσει η Deutsche Telekom τον έλεγχο του ΟΤΕ. Από την οποία φέρονται, μεταξύ άλλων, να έχουν χάσει εκατ. ευρώ και ασφαλιστικά ταμεία. Πώς θα χειριστείτε το θέμα;

Είχα προσωπικά, αλλά και όλη η αντιπολίτευση καταγγείλει στη Βουλή το 2008 τη μεθόδευση για προνομιακή μεταχείριση της MIG κατά την πώληση των μετοχών του ΟΤΕ στην Deutsche Telekom. Καταστρατηγήθηκε ο νόμος αλλά και οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί. Θα αναμένουμε την τελική απόφαση της Επιτροπής που σε κάθε περίπτωση θα εφαρμοστεί.

Και στις δύο μεγάλες αποκρατικοποιήσεις που έγιναν στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, ΟΤΕ και Ολυμπιακή, εμπλέκεται ο όμιλος MIG και ο επιχειρηματίας Α. Βγενόπουλος. Ποια είναι η γνώμη σας για τον συγκεκριμένο επιχειρηματία;

Πολύ σωστή παρατήρηση. Δρομολογήθηκε η εκποίηση του μεγαλύτερου κερδοφόρου Οργανισμού του Δημοσίου -με την αλλαγή του νόμου το 2006- οπότε και εδόθη η δυνατότητα το κρίσιμο πακέτο των μετοχών του ΟΤΕ, περίπου 20%, να περάσει σε συγκεκριμένα χέρια, καταστρατηγώντας νόμους και κανονισμούς της Ε.Ε. Υπάρχουν εύλογα ερωτήματα: Πώς και ποιοι συνέπραξαν σ' αυτό, πώς από τη διοίκηση του Οργανισμού διοχετεύθηκε εμπιστευτική πληροφόρηση που οδήγησε στην απώλεια του ελέγχου του ΟΤΕ από το Δημόσιο. Πώς λειτούργησε η διαμεσολάβηση στην πώληση προς την Deutcshe Telekom, ποιο το συνδετικό νήμα των δύο εκποιήσεων ΟΤΕ και Ολυμπιακής.

Σκέφτεστε, δηλαδή, να ζητήσετε τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής της Βουλής για τις δύο υποθέσεις;

Δυστυχώς η τακτική Δικαιοσύνη και κυρίως ορισμένοι λειτουργοί της που σε άλλες περιπτώσεις υπερδραστηριοποιήθηκαν αυτεπάγγελτα δεν είδαν και δεν άκουσαν. Στο αν θα υπάρξει εξεταστική των πραγμάτων επιτροπή δεν θα το αποφασίσω εγώ. Η υπόθεση όμως πρέπει να διαλευκανθεί.

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλος χαρακτήρισε κομπίνα τη διαδικασία πώλησης της Ολυμπιακής στη MIG. Τι λέτε εσείς;

Η πώληση-εκποίηση της Ολυμπιακής όπως δρομολογήθηκε δεν είναι άσχετη από την εκποίηση του ΟΤΕ. Ιδια κυβέρνηση, ίδιοι υπουργοί, ίδιος προνομιακός αγοραστής και των δύο επιχειρήσεων. Το Ελληνικό Δημόσιο απώλεσε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και ο προνομιακός αγοραστής επωφελήθηκε εκατομμύρια ευρώ. Η δεξιά κυβέρνηση δυσφήμησε και απαξίωσε την Ολυμπιακή, βάσει σχεδίου. Διπλασίασε ελλείμματα και χρέη σε τέσσερα χρόνια, καταντώντας την να πετάει με 27 αεροσκάφη έναντι 47 που πετούσαν το 2004.

Και πριν περάσουν πέντε μήνες Olympic Air και Aegean αποφάσισαν να συγχωνευθούν. Παρ' ότι στη συμφωνία υπήρχε η δέσμευση να μην πωληθεί πριν περάσει ένας χρόνος...

Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι στην ουσία η Ολυμπιακή επωλήθη στην Aegean. Είχαμε καταγγείλει στην Βουλή την ύποπτη διάταξη που έδινε το δικαίωμα στον αγοραστή να μπορεί να την πωλήσει σε 12 μήνες. Η κυβέρνηση «της πτώχευσης του κράτους» του κ. Καραμανλή και ο υπουργός της «εκποίησης της δημόσιας περιουσίας» κ. Χατζηδάκης λειτούργησαν βάσει σχεδίου και όπως απεδείχθη το μόνο τους ενδιαφέρον υπήρξε η εξυπηρέτηση του «προνομιακού συνεργάτη».

Από τη συνένωση Ολυμπιακής-Aegean, όμως, δημιουργείται ένα ιδιωτικό μονοπώλιο στα δρομολόγια εσωτερικού, το οποίο θα καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τις τιμές εισιτηρίων. Αυτό το μονοπώλιο, επιπλέον, θα επιδοτείται μέσω των άγονων γραμμών. Θα θέσετε κάποιους περιορισμούς;

Μέριμνά μας στο εξής θα είναι η πλήρης εξυπηρέτηση της παραμεθόριας χώρας, η ύπαρξη καθολικών υπηρεσιών, η μη ανεξέλεγκτη τιμολογιακή πολιτική. Η ανάθεση δημόσιας υπηρεσίας γίνεται με ανοικτό διαγωνισμό ο οποίος είναι μειοδοτικός. Υπ' αυτή την έννοια δεν μπορεί να υπάρξει αποκλεισμός. Αν όμως η Επιτροπή Ανταγωνισμού θέσει όρους και επιβάλλει ποσοτικό περιορισμό στο όνομα της μη ύπαρξης δεσπόζουσας θέσης, θα υπάρξει συμμόρφωση.

Με τους απολυμένους της παλιάς Ο.Α. τι θα γίνει; Εξετάζετε το ενδεχόμενο αλλαγής των όρων που προέβλεπαν οι ρυθμίσεις της προηγούμενης κυβέρνησης;

Με τον εκποιητικό νόμο του κ. Χατζηδάκη συνταξιοδοτήθηκαν χιλιάδες εργαζόμενοι νεότατοι σε ηλικία -παρά τη θέλησή τους. Σκανδαλωδώς ευνοεί κατηγορίες όπως της εταιρείας φάντασμα «Πάνθεον». Το Δημόσιο θα καταβάλει 1,8 δισ. ευρώ, με κίνδυνο να γονατίσουν τα ασφαλιστικά ταμεία. Τα δικαιώματα των εργαζομένων είναι διασφαλισμένα, οι μετατάξεις προχωρούν κανονικά και μέχρι 15 Απριλίου θα έχουν ολοκληρωθεί.

Περισσότεροι από 1.000 πρώην εργαζόμενοι της Ο.Α. -πιλότοι και τεχνικοί κυρίως- πρόκειται να μεταταγούν στην ΥΠΑ, προκαλώντας οργανωτικό αλαλούμ και θύελλα αντιδράσεων. Ταυτόχρονα η ΥΠΑ χρειάζεται αναδιοργάνωση. Τι θα κάνετε;

Πράγματι, οι από τον νόμο μεταφερόμενοι υπάλληλοι στην ΥΠΑ είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Δημιουργούνται υπάλληλοι δύο ταχυτήτων και είναι αδύνατον ν' απορροφηθούν παραγωγικά. Μέριμνά μας μόλις αναλάβαμε υπήρξε η αποστολή εγγράφου στους υπουργούς Εθνικής Αμυνας και Προστασίας του Πολίτη που διαθέτουν πτητικά μέσα, να μας γνωρίσουν αν θα μπορούσαν να μεταταχθούν στα δύο υπουργεία πιλότοι και μηχανικοί. Ταυτόχρονα, προωθούμε την αναδιοργάνωση της ΥΠΑ ώστε να προσαρμοστούμε στις επιταγές της Ε.Ε. σε ό,τι αφορά τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας σε όλη την Ευρώπη.

Οι επιχειρηματίες του τουρισμού εξαρτούν σε μεγάλο βαθμό την αύξηση της τουριστικής κίνησης από την προσέλκυση περισσότερων αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους. Υποστηρίζουν, μάλιστα, ότι υπάρχει η δυνατότητα να χαρακτηριστούν άγονα ακόμα και ευρωπαϊκά δρομολόγια ώστε να επιδοτηθούν και με ευρωπαϊκά κονδύλια. Εξετάζετε ένα τέτοιο ενδεχόμενο;

Πράγματι οι low cost αεροπορικές εταιρείες αναπτύσσονται ραγδαία στον ευρωπαϊκό χώρο. Ηδη είμαστε σε επαφή με τις εταιρείες αυτές, έχουμε ζητήσει από την ΥΠΑ να δοθούν όλες οι διευκολύνσεις.

Ηδη μια εταιρεία ανακοίνωσε τη δρομολόγηση για πρώτη φορά νέων πτήσεων σε περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Πράγματι μπορούν να αναπτυχθούν ενδοευρωπαϊκές γραμμές και να χαρακτηρισθούν άγονες, όπως π.χ. Ρόδος-Αγκόνα ή Μυτιλήνη- Στρασβούργο. Εμείς προτιθέμεθα να αναλάβουμε συντονιστικό ρόλο σ' αυτή την κατεύθυνση. Προϋπόθεση, όμως, είναι η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση και οι περιφέρειες της Ελλάδας να έρθουν σε συνεννόηση με τις αντίστοιχες της Ιταλίας ή της Γαλλίας για να συνομολογήσουν συμφωνίες σύνδεσης.

Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία








Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text

Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr