Αρχική | Επιχειρήσεις | ICAP: Aυξάνονται οι εισαγωγές γυναικείων υφασμάτινων ενδυμάτων

ICAP: Aυξάνονται οι εισαγωγές γυναικείων υφασμάτινων ενδυμάτων

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ICAP: Aυξάνονται οι εισαγωγές γυναικείων υφασμάτινων ενδυμάτων

Οι πρόσφατες μεταβολές και οι προοπτικές εξέλιξης του κλάδου Γυναικείων Υφασμάτινων Ενδυμάτων επισημαίνονται στην τελευταία έκδοση της σχετικής κλαδικής μελέτης που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, μέλους της Global Finance.

Ο κλάδος των γυναικείων υφασμάτινων ενδυμάτων ακολουθεί τις τάσεις που επικρατούν στον ευρύτερο κλάδο της ένδυσης στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μεταφορά μέρους ή ολόκληρης της παραγωγικής διαδικασίας αρκετών επιχειρήσεων σε χώρες χαμηλού εργατικού κόστους, με σκοπό τη μείωση του κόστους παραγωγής των προϊόντων και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους. Παράλληλα, αυξάνεται η εισαγωγική διείσδυση προϊόντων και από τρίτες χώρες, γεγονός που προκαλεί περαιτέρω όξυνση του ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών.

Ο κλάδος των γυναικείων υφασμάτινων ενδυμάτων αποτελείται από πλήθος παραγωγικών επιχειρήσεων, η πλειοψηφία των οποίων είναι μικρομεσαίου μεγέθους. Η μέθοδος του φασόν χρησιμοποιείται ευρέως στον κλάδο, είτε με τη μορφή ανάληψης της παραγωγής για λογαριασμό άλλων εταιρειών είτε με τη μορφή της ανάθεσης ορισμένων σταδίων ή του συνόλου της παραγωγικής διαδικασίας σε άλλες επιχειρήσεις στην εγχώρια αγορά ή στο εξωτερικό.
Ο εισαγωγικός τομέας περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων. Εισαγωγές πραγματοποιούν αμιγώς εμπορικές εταιρείες αλλά και παραγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου. Αρκετές εξ αυτών εισάγουν "επώνυμα" προϊόντα από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ αύξηση παρουσιάζουν και οι εισαγωγές φθηνών προϊόντων από τρίτες χώρες.

Σημαντικό μέρος των γυναικείων υφασμάτινων ενδυμάτων διατίθεται στην εγχώρια αγορά μέσω των αλυσίδων λιανικής πώλησης ετοίμων ενδυμάτων. Παράλληλα, παρατηρείται αυξανόμενη διείσδυση στην αγορά και άλλων καναλιών διανομής, όπως των πολυκαταστημάτων. Αρκετές εταιρείες του κλάδου (παραγωγικές, εισαγωγικές), διατηρούν αλυσίδες λιανικής πώλησης γυναικείων υφασμάτινων ενδυμάτων, οι οποίες αναπτύσσονται είτε με εταιρικά καταστήματα ή / και με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchising). Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι εταιρείες διαθέτουν σημεία πώλησης με τη μορφή "shop in shop" και εντός πολυκαταστημάτων.

Διάρθρωση της εγχώριας αγοράς γυναικείων υφασμάτινων ενδυμάτων (2008)

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της κλαδικής μελέτης, η συνολική εγχώρια παραγωγή γυναικείων υφασμάτινων ενδυμάτων (σε τεμάχια) παρουσίασε πτωτικές τάσεις την περίοδο 1995-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης 3,4%. Καθοδική πορεία εμφανίζουν και οι εξαγωγές. Η πτωτική πορεία της εγχώριας παραγωγής οφείλεται στις πιέσεις που δέχεται από εισαγόμενα "επώνυμα" προϊόντα που συνδυάζουν σχετικά καλές τιμές και ποιότητα, καθώς και από "φθηνά" εισαγόμενα προϊόντα τρίτων χωρών (προερχόμενα από Κίνα, Ινδία, Τουρκία κ.ά.).

Η συνολική εγχώρια φαινομενική κατανάλωση γυναικείων υφασμάτινων ενδυμάτων (σε τεμάχια), παρουσίασε ανοδικές τάσεις την περίοδο 1995-2007, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 2,3%. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια ο ρυθμός μεταβολής είναι μειούμενος, το δε 2008 εκτιμάται ότι το μέγεθος της συνολικής κατανάλωσης παρουσίασε μείωση κατά 3,6% σε σχέση με το 2007. Ο βαθμός της εισαγωγικής διείσδυσης στη συγκεκριμένη αγορά αυξήθηκε σημαντικά και εκτιμάται σε 58%-60% την τελευταία διετία.

Τα πουκάμισα - μπλούζες καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο στη συνολική εγχώρια αγορά γυναικείων υφασμάτινων ενδυμάτων, το οποίο εκτιμάται σε 46% περίπου το 2008. Ακολουθούν τα παντελόνια με ποσοστό 22% και τα φορέματα με 12% αντίστοιχα. Οι φούστες κατέλαβαν το 9,5% περίπου της εξεταζόμενης αγοράς, ενώ τα μερίδια των υπολοίπων κατηγοριών κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα.

Οι τάσεις της μόδας, η διαφήμιση, το διαθέσιμο εισόδημα, η τιμή αλλά και το μέγεθος του γυναικείου πληθυσμού είναι οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση των εξεταζομένων προϊόντων.

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε χρηματοοικονομική ανάλυση επιχειρήσεων του κλάδου βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 51 παραγωγικών και 32 εισαγωγικών επιχειρήσεων, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2006 και 2007.

Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού των παραγωγικών επιχειρήσεων προκύπτουν τα εξής: Ο συνολικός κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση κατά 7,21% το 2007 σε σχέση με το 2006, ενώ το μικτό κέρδος αυξήθηκε με υψηλότερο ρυθμό (12,91%). Τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν

κατά 11,64% το 2007 ενώ το συνολικό καθαρό κέρδος (προ φόρου εισοδήματος) μειώθηκε κατά 29,8% το ίδιο έτος, λόγω κυρίως της μείωσης των μη λειτουργικών εσόδων.
Ομοίως, από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού των εισαγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου προκύπτουν τα εξής: Ο συνολικός κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση κατά 9,42% το 2007 σε σχέση με το 2006, ενώ το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 8,17%. Το συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα μειώθηκε κατά 8,72% γεγονός που οδήγησε στην οριακή μείωση των συνολικών καθαρών κερδών (προ φόρου) κατά 0,54%. Τα κέρδη EBITDA παρουσίασαν μικρή άνοδο κατά 1,22%.






Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text

Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο