Αρχική | Επιχειρήσεις | Μεταφορές | Αναταράξεις στις ευρωπαϊκές αερομεταφορές

Αναταράξεις στις ευρωπαϊκές αερομεταφορές

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Αναταράξεις στις ευρωπαϊκές αερομεταφορές

Δραματικό αποδείχθηκε το 2009 ως προς τη ζήτηση για τις εναέριες μετακινήσεις, καθώς ήταν η χειρότερη χρονιά μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μία σημαντική αλλαγή στο τοπίο των αερομεταφορών ήταν η μετατόπιση του κέντρου βάρους από τη Δύση προς την Απω Ανατολή. Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς έχασαν εκατομμύρια επιβάτες, ενώ πλέον η Κίνα πρωτοσταστεί στις αεροπορικές μεταφορές, με την αγορά των ΗΠΑ και του Καναδά να την ακολουθεί για πρώτη φορά στην ιστορία.

Το 2009 μετακινήθηκαν με τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς 20 εκατ. επιβάτες λιγότεροι εν συγκρίσει με το 2008, όταν έφθασαν τα 346 εκατ. Σχετικά δε με τις εταιρείες των ΗΠΑ, ο διευθύνων σύμβουλος της US Airways Νταγκ Πάρκερ προβλέπει ότι αυτές θα είναι ιδιαιτέρως εκτεθειμένες στους κραδασμούς της οικονομικής κάμψης, του ασταθούς πετρελαίου και του ισχυρού ανταγωνισμού, οπότε θεωρεί ότι χρειάζεται να συσπειρωθούν και να προβούν σε δομικές αλλαγές. Στην Κίνα, το περασμένο έτος μετακινήθηκαν 647 εκατ. επιβάτες, ενώ στη Β. Αμερική οι επιβάτες περιορίσθηκαν σε 638 εκατ. Εντός της Ασίας, την τελευταία δεκαετία η Κίνα έχει υπερκεράσει την Ιαπωνία με 5,7 εκατ. θέσεις εβδομαδιαίως, έναντι των 2,6 εκατ. στην Ιαπωνία. «Οι προοπτικές για όλες τις αγορές των αερομεταφορών είναι δύσκολες, αλλά η περιφέρεια Ασίας - Ειρηνικού ανακάμπτει γρηγορότερα», υπογραμμίζει ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), Τζιοβάνι Μπισινιάνι. Σε κάθε περίπτωση, παγκοσμίως το 2009 ήταν η χρονιά με τη σοβαρότερη μείωση στην επιβατική κίνηση και τη μεταφορά εμπορευμάτων από το 1945 και μετά, αποτυπώνοντας με τον πιο οφθαλμοφανή τρόπο τον αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στον κλάδο. «Με κριτήριο τη ζήτηση, το παρελθόν έτος καταγράφεται στα βιβλία της ιστορίας ως το χειρότερο, που έχει υπάρξει ποτέ για τις αερομεταφορές», υπογραμμίζει ο κ. Μπισινιάνι. «Εχουμε πλέον χάσει δυόμισι χρόνια από την αύξηση στην μετακίνηση των επιβατών και τριάμισι χρόνια στη μεταφορά εμπορευμάτων».

Συγκεκριμένα, η ζήτηση στο πεδίο της επιβατικής κίνησης υποχώρησε κατά 2,5%, ενώ στο πεδίο της μεταφοράς προϊόντων η κάμψη ήταν της τάξεως του 10,1% σε ετήσια βάση. Τον Δεκέμβριο του 2009, η χωρητικότητα ελαττώθηκε 0,7% για τους επιβάτες, ενώ η χωρητικότητα ως προς τη μεταφορά εμπορευμάτων ενισχύθηκε 0,6% συγκριτικά με τον Δεκέμβριο του 2008. Οι συνολικές ετήσιες ζημίες ανήλθαν σε 11 δισ. δολάρια, ενώ οι φετινές απώλειες, όπως εκτιμά η IATA, ενδεχομένως να φθάσουν τα 5,6 δισ. δολάρια. Τουλάχιστον ο κλάδος στη διάρκεια του τρέχοντος έτους αναμένεται να έχει 50% λιγότερες ζημίες απ' ό,τι πέρυσι. Ενα ενθαρρυντικό στοιχείο για τις προοπτικές των αεροπορικών εταιρειών είναι το τι συνέβη τον τελευταίο μήνα του 2009, ο οποίος εμφάνισε βελτίωση στη μεταφορά επιβατών, ειδικά όσον αφορά τους αερομεταφορείς Ασίας - Ειρηνικού. Ακόμα, τον μήνα αυτόν, οι εταιρείες της Μέσης Ανατολής είχαν την ταχύτερη αύξηση στην επιβατική κίνηση. Θετικά, τέλος, ήταν τα αποτελέσματα για την ασφάλεια των πτήσεων. Η περυσινή χρονιά, σύμφωνα με τη ΙΑΤΑ, αποδείχθηκε η δεύτερη ασφαλέστερη μετά το 2006, με τις ιστορικά καλύτερες επιδόσεις.

Reuters, AP








Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
5.00

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text

Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr