Αρχική | Επιχειρήσεις | Βιολογικά προϊόντα προσιτά σε όλους

Βιολογικά προϊόντα προσιτά σε όλους

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Βιολογικά προϊόντα προσιτά σε όλους

Τα τελευταία χρόνια τα βιολογικά προϊόντα γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή κερδίζοντας έδαφος στην προτίμηση των καταναλωτών. Αυτό οφείλεται τόσο στην αβεβαιότητα που έχουμε για το τι τρώμε, την ανησυχία για το αν αυτό που τρώμε είναι πραγματικά υγιεινό, στη διάθεση αναζήτησης της γεύσης και της ποιότητας στα τρόφιμα, όσο και στην επιθυμία και την ανάγκη να διατηρήσουμε καθαρό το περιβάλλον μας.

Βιολογικά προϊόντα ονομάζονται τα προϊόντα εκείνα που προέρχονται από βιολογική καλλιέργεια ή εκτροφή ζώων, δηλαδή από διαδικασίες που ακολουθούν τη φυσική πορεία παραγωγής χωρίς παρεμβάσεις με τη χρήση φυτοφαρμάκων ή άλλων χημικών ουσιών. Με πλούσια και φυσική γεύση, τα βιολογικά προϊόντα διακρίνονται για την υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυσικές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, ενώ τα θρεπτικά συστατικά τους, μεταβολίζονται και απορροφώνται καλύτερα από τον οργανισμό.

Η βιολογική καλλιέργεια είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα παραγωγής και διαχείρισης αγροτικών προϊόντων, που προστατεύει το περιβάλλον σε όλα τα στάδια διαχείρισης του οικοσυστήματος, προασπίζοντας ταυτόχρονα την υγεία των καταναλωτών. Για να χαρακτηριστεί βιολογικό ένα προϊόν, πρέπει να πληροί πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις σε όλα τα στάδια.

Στη βιολογική καλλιέργεια δεν επιτρέπεται η χρήση χημικών φυτοφαρμάκων, λιπασμάτων, εντομοκτόνων, μυκητοκτόνων κ.α. Στη μεταποίηση βιολογικών προϊόντων δεν επιτρέπεται η χρήση ενισχυτικών γεύσης, συντηρητικών και χρωστικών ουσιών που προέρχονται από χημική διεργασία, αλλά χρησιμοποιούνται φυσικές ουσίες.

Στην ζωική εκτροφή δεν επιτρέπεται η χρήση ορμονών και αντιβιοτικών, ενώ οι ζωοτροφές υποχρεωτικά πρέπει να προέρχονται από βιολογικές καλλιέργειες. Εξυπακούεται ότι δεν επιτρέπεται και η χρήση μεταλλαγμένων ουσιών σε κάθε είδους βιολογική παραγωγή. Άλλωστε, ο συνεχής έλεγχος αυτών των σταδίων αποτελεί και τον βασικό λόγο για την αυξημένη διατροφική ασφάλεια που προσφέρει το τελικό προϊόν που καταλήγει στο τραπέζι.

Σε μια εποχή που το φυσικό φαντάζει μακρινό για τον σημερινό καταναλωτή και κάτοικο των αστικών κέντρων, τα βιολογικά προϊόντα είναι η πιο σύγχρονη επιλογή: συνδυάζοντας την παραδοσιακή ποιότητα, την οικολογία και την επιστημονική γνώση προσφέρουν σωστή διατροφή και ποιότητα ζωής.

Αυτοί είναι κάποιοι από τους λόγους που, και στην Ελλάδα, οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να επιλέγουν την υγιεινή διατροφή και αυτό αποδεικνύεται από τη ζήτηση, που τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά στη χώρα μας. Σύμφωνα με έρευνες, στην Ευρώπη η κατανάλωση βιολογικών προϊόντων έχει αγγίξει το 46%, ενώ σε όλο τον κόσμο καλλιεργούνται βιολογικά 170.000.000 στρέμματα. Βέβαια, σημαντικός παράγοντας που θα βοηθήσει τον καταναλωτή να στραφεί στα βιολογικά είναι οι τιμές, οι οποίες σήμερα παραμένουν σαφώς ακριβότερες των συμβατικών προϊόντων.

Στο σημείο αυτό κυρίως επικεντρώνεται η προσπάθεια της ΣΕΒΙΣΕ Α.Ε., του ισχυρού «παίκτη» στην ελληνική αγορά των βιολογικών προϊόντων, ώστε οι τιμές τους να εξισωθούν με τις τιμές των συμβατικών. Η εξίσωση των τιμών θα επιτευχθεί με τον έλεγχο της διαχείρισης των βιολογικών προϊόντων από την παραγωγή και την τυποποίηση στην εμπορία και τη διανομή, και με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας στην παραγωγή τους. Στόχος της ΣΕΒΙΣΕ είναι να αποτελέσει πρότυπο επιχειρηματικής πρακτικής καταδεικνύοντας ότι η ανάπτυξη και η κερδοφορία είναι έννοιες και επιδιώξεις που μπορούν να επιτευχθούν με επιτυχία, σε αρμονία με το περιβάλλον, και χωρίς υποχωρήσεις σε ζητήματα ποιοτικής αξίας.

Η ΣΕΒΙΣΕ Α.Ε. διαθέτει σημαντική εμπειρία στον κλάδο των βιολογικών προϊόντων και επενδύει σημαντικά κεφάλαια για την υλοποίηση των στόχων της, στη βάση της αειφόρου ανάπτυξης.

Η ηγετική παρουσία της ΣΕΒΙΣΕ Α.Ε. στη βιολογική αγορά στηρίζεται στο δυναμικό εμπορικό της δίκτυο, το οποίο εξυπηρετείται από τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διανομής της εταιρείας στο Αιγάλεω και τη Μάνδρα Αττικής και καλύπτει γεωγραφικά όλο τον ελλαδικό χώρο, στην ευρεία και ποιοτική γκάμα των προϊόντων της, και στην παροχή σύγχρονων υπηρεσιών υποστήριξης των πελατών της, στους οποίους περιλαμβάνονται τα βιολογικά καταστήματα, οι αλυσίδες λιανικής, κυλικεία, σχολεία και εστιατόρια.

Κινητήριος δύναμη της εταιρείας είναι το σύνολο των εργαζομένων σε αυτήν, που ανέρχονται σε 150 άτομα και οι οποίοι με την εμπειρία, τις γνώσεις και την αφοσίωσή τους δίνουν ώθηση στην επιχειρηματική της ανάπτυξη.

Τα βιολογικά προϊόντα διατίθενται αποκλειστικά στα βιολογικά καταστήματα και στις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανεμπορίου, οι οποίες αναγνωρίζοντας την ανάπτυξη της ζήτησης των βιολογικών προϊόντων από τους καταναλωτές αφιερώνουν «ράφι» σε αυτά. Βιολογικά καταστήματα λειτουργούν σχεδόν σε κάθε συνοικία της Αττικής, της Θεσσαλονίκης, της Κρήτης και της Πάτρας, και ο αριθμός τους αυξάνεται με γοργό ρυθμό. Σήμερα στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής υπάρχουν περισσότερα από 150 καταστήματα τα οποία διαθέτουν αποκλειστικά βιολογικά προϊόντα.

Σημαντικό μερίδιο στην αγορά των αμιγώς βιολογικών καταστημάτων έχουν τα καταστήματα του Δικτύου Green Farm, με 6 καταστήματα στην Αττική, 2 καταστήματα στην πόλη των Πατρών και 1 κατάστημα στα Ιωάννινα, και του δικτύου Βιολογικός Θησαυρός με 13 καταστήματα στην ευρύτερη περιοχή των Αθηνών, το σύνολο των οποίων διακινεί αποκλειστικά τα προϊόντα ιδίας παραγωγής και εισαγωγής της ΣΕΒΙΣΕ Α.Ε.

Από τα τυποποιημένα προϊόντα που διατίθενται στα καταστήματα, διακρίνονται για την ποιότητα και τη γεύση τους, εκτός των άλλων, τα προϊόντα καθημερινής διατροφής με το εμπορικό σήμα «BIOSIS», το γάλα «Βio Best», τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά «Αγνόκηπος» και τα εκλεκτά βιολογικά τυροκομικά προϊόντα «Αιτωλία» με την ένδειξη ΠΟΠ.

Αλλάζει ο χάρτης στην εγχώρια αγορά

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ αλλαγές και ανακατατάξεις έχουν σημειωθεί το τελευταίο διάστημα στην αγορά βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα με αγορές και συγχωνεύσεις εταιρειών που μέχρι σήμερα κατείχαν σημαντικό κομμάτι στην εισαγωγή, εμπορία και διακίνηση βιολογικών προϊόντων στην ελληνική αγορά.

Ο νέος ισχυρός «παίκτης» στην αγορά είναι η εταιρεία ΣΕΒΙΣΕ του επιχειρηματία κ. Πέτρου Κυριακίδη. Η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά της Mediterranean Farm (εταιρεία συμφερόντων του επιχειρηματία κ. Κοντομηνά), η οποία δραστηριοποιούνταν από το 1998 στον τομέα της εισαγωγής και διανομής βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα.

 Ταυτόχρονα εξαγόρασε την εταιρεία Cafe Plaza Α.Ε., επίσης συμφερόντων του κ. Κοντομηνά, η οποία διαχειρίζεται το δίκτυο καταστημάτων βιολογικών προϊόντων με το εμπορικό σήμα Green Farm. Πλέον η εταιρεία του κ. Πέτρου Κυριακίδη, ο οποίος έχει πολύχρονη δράση και προσφορά στην ανάπτυξη της αγοράς βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα, είναι ο πρωταγωνιστής στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία παρά την υφιστάμενη οικονομική ύφεση συνεχίζει να κερδίζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών που επιθυμούν πιο ασφαλή και πιο υγιή προϊόντα.

Ευδοκιμεί στην Ελλάδα το μοντέλο franchising

Κόντρα στην κρίση που πλήττει από πέρυσι το σύνολο των κλάδων της οικονομίας, τα καταστήματα franchising αναπτύχθηκαν και το 2009. Αυτό υποστηρίζει ο Μαξιμιλιανός Κωνσταντινίδης, πρόεδρος της εταιρείας ΚΕΜ, που διοργανώνει κάθε χρόνο τη Διεθνή Έκθεση Franchising στην χώρα.

Αναλυτικότερα, το 2009 δημιουργήθηκαν επιπλέον 600 καταστήματα franchising. Ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων franchising στην Ελλάδα ανέρχεται πλέον σε 19.000 σημεία πώλησης, τα οποία διαχειρίζονται 640 αλυσίδες.

Το 60% των δικτύων franchise είναι μικρού και μεσαίου μεγέθους με πωλήσεις μέχρι 15 εκατομμύρια ευρώ. Όσον αφορά στο απασχολούμενο προσωπικό στα καταστήματα franchising, εκτιμάται ότι σήμερα ξεπερνά τα 100.000 άτομα.

Έρευνα

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με έρευνα της Pricewater-houseCoopes για λογαριασμό της Διεθνούς Ομοσπονδίας Franchising, το 2010 ο κλάδος, που αριθμεί σήμερα 883.292 «επιχειρηματικές ιδέες», προβλέπεται ότι θα αναπτυχθεί με ρυθμό άνω του 2% και θα φτάσει στις 901.093 εταιρείες, υπερκαλύπτοντας τις μικρές αριθμητικά απώλειες που καταγράφηκαν πέρυσι στον αριθμό των ενεργών επιχειρήσεων (-0,1).

Τα έσοδά του προβλέπεται ότι θα ενισχυθούν κατά 2,8% φτάνοντας στα 868 δισεκατομμύρια ευρώ. Σημειώνεται ότι από το 2001 μέχρι το 2006 ο αριθμός των επιχειρηματικών concepts αυξανόταν με ετήσιο ρυθμό 5,65%, ποσοστό που μειώθηκε στο 2,1% κατά μέσο όρο τη διετία 2007-2008.

Το πιο αισιόδοξο μήνυμα, ωστόσο, της έρευνας που διεξήγαγε η PricewaterhouseCoopers φαίνεται να προέρχεται από την προβλεπόμενη αύξηση της απασχόλησης κατά 0,4%, όταν πέρυσι το «τσουνάμι» των απολύσεων παγκοσμίως είχε αποτέλεσμα να χαθούν περισσότερες από 409.000 θέσεις εργασίας στον κλάδο (από 9,9 εκατομμύρια οι εργαζόμενοι στον κλάδο μειώθηκαν σε 9,55 εκατ.).

Όπως καταγράφεται στην έρευνα, οι τομείς των εστιατορίων γρήγορου φαγητού και των προσωπικών υπηρεσιών εκτιμάται ότι θα αναπτυχθούν με ρυθμό 3,2% και 4,4% αντίστοιχα, ενώ αντίθετα κλάδοι όπως οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες κ.ά. αναμένεται ότι θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες.

Η εκτίμηση του Μαξιμιλιανού Κωνσταντινίδη για το μέλλον του franchising στη χώρα είναι ότι τα περιθώρια ανάπτυξης του θεσμού της δικαιόχρησης παραμένουν σημαντικά, καθώς τα οφέλη είναι πολλαπλάσια της επένδυσης που απαιτείται για τη λειτουργία ενός τέτοιου καταστήματος.

Όπως ο ίδιος τονίζει, το franchising δίνει στους υποψήφιους δικαιοδόχους (franchisees) μια σειρά πλεονεκτήματα, όπως εκπαίδευση στελεχών, τεχνογνωσία, συλλογική διαφήμιση, οικονομίες κλίμακος. Το βασικότερο εφόδιο βέβαια, επισημαίνει, είναι η παροχή μιας επώνυμης μάρκας, η οποία είναι αναγνωρίσιμη και χαίρει της αποδοχής του καταναλωτικού κοινού. Φυσική απόρροια των πλεονεκτημάτων αυτών, τονίζει ο Mαξιμιλιανός Κωνσταντινίδης, είναι ότι το franchising έχει εξελιχθεί στην πιο σίγουρη επένδυση με το μικρότερο δυνατό ρίσκο, γεγονός που έχει ιδιαίτερη σημασία σε περιόδους οικονομικής κρίσης.

Σύμφωνα με έρευνα της ICAP, οι νεοσύστατες ανεξάρτητες επιχειρήσεις διακόπτουν τη λειτουργία τους την πρώτη 5ετία σε ποσοστό άνω του 60%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των επιχειρήσεων franchise δεν ξεπερνάει το 3%. Ένας ακόμη λόγος που ευνοεί την ανάπτυξη του franchising στη χώρα είναι το προφίλ του Έλληνα επιχειρηματία. Και εξηγεί ο ίδιος: ο Έλληνας επιθυμεί σε μεγάλο βαθμό να είναι αυτοαπασχολούμενος, δηλαδή να έχει τη δική του επιχείρηση. Το franchising του προσφέρει τη δυνατότητα να είναι αφεντικό του εαυτού του.

Mαγνήτες οι κλάδοι Εστίασης και Ένδυσης - Υπόδησης - Αξεσουάρ

ΣΥΜΦΩΝΑ με έρευνα που πραγματοποιήθηκε πέρυσι από την ΚΕΜ, η κατηγορία της Εστίασης συνεχίζει να αποτελεί τον κύριο στόχο των επενδυτών μαζί με τον τομέα της Ένδυσης Υπόδησης - Αξεσουάρ. Ακολουθούν με μικρή διαφορά οι κατηγορίες της Παροχής Υπηρεσιών, και των Διαφόρων Εμπορικών Δραστηριοτήτων, ενώ ρυθμούς ανάπτυξης εμφανίζουν οι τομείς Οικιακού Εξοπλισμού, της Υγείας και Ομορφιάς, αλλά και η κατηγορία των Αυτόματων Πωλητών.

Επίσης, με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας οι ερωτώμενοι στην πλειονότητά τους εκδήλωσαν ενδιαφέρον για ένταξη στο θεσμό της δικαιόχρησης (franchise) ως δικαιοδόχοι (franchisees), σε ποσοστό 52,97%. Παράλληλα, σημαντικό ποσοστό (16,92%) δήλωσε την πρόθεσή του να λειτουργήσει ως master franchisor, εισάγοντας στην Ελλάδα κάποιο concept του εξωτερικού, ή ως δικαιοπάροχος (franchisor) αναπαράγοντας το δικό του franchise concept (15,16%).

Σημειώνεται ότι οι δημοφιλέστερες χώρες προέλευσης των εισαγόμενων concepts είναι η Ιταλία, η Γαλλία και η Αγγλία. Από την άλλη, δημοφιλέστερες χώρες εξαγωγής των εγχώριων concepts είναι η Κύπρος και ακολουθούν οι γείτονες χώρες της Βαλκανικής. Σύμφωνα πάντα με την έρευνα της ΚΕΜ, ο κύριος όγκος των ερωτώμενων (52,45%) παρουσιάζει επενδυτική δυνατότητα ή πρόθεση επένδυσης έως 100.000 ευρώ. Το 31,74% μπορεί να επενδύσει έως 200.000 ευρώ, το 8,25% μεταξύ 201.000-300.000 ευρώ, ενώ το 7,56% εμφανίζει επενδυτική δυνατότητα άνω των 301.000 ευρώ.

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες επένδυσης, για διαθέσιμο επενδυτικό κεφάλαιο έως 100.000 ευρώ είναι οι: Εκπαίδευση (71,43%), Οικιακός Εξοπλισμός (62,71%) και Διάφορα (61,97%).

Isotimia






Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text

Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο