Η συγχώνευση Olympic Air - Aegean Airlines επηρεάζει τις άγονες γραμμές
Τη Δευτέρα αναμένεται να ανακοινωθεί η συγχώνευση της Olympic Air με την Aegean Airlines. Η εισηγμένη Aegean θα απορροφήσει την Olympic Air και η MIG θα πάρει μετοχές ίσου περίπου αριθμού με τις μετοχές που θα έχει η οικογένεια Βασιλάκη.
Οι ραγδαίες εξελίξεις της αεροπορικής αγοράς, επηρεάζουν δομικά την αεροπορική αγορά, με την μεν Κυβέρνηση να ανησυχεί για τυχόν μονοπώλιο που θα αυξήσει το κόστος μεταφοράς, για τις δε μικρότερες εταιρίες, ίσως να παρουσιάζεται μία ευκαιρία για να εδραιώσουν τη θέση τους , με την ελπίδα ότι ίσως και να έχουν περιθώριο ανάπτυξης.
Όπως γράφει «Η Καθημερινή» η ανακοίνωση των αναδόχων για την εκτέλεση των 24 επιδοτούμενων δρομολογίων έχει καθυστερήσει σημαντικά, καθώς η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έλαβε τις προσφορές στις 14 Ιανουαρίου (Aegean Airlines, Astra Airlines, Athens Airways, Olympic Air, Sky Express). Δεν αποκλείεται το υπουργείο Υποδομών να διατηρεί στάση αναμονής για την τελική επιλογή αναδόχων καθώς σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί η συγχώνευση των δύο εταιρειών η πίτα της εσωτερικής αεροπορικής αγοράς θα πρέπει να «μοιραστεί» διαφορετικά. Ο διαγωνισμός άλλωστε αφορά τις 24 άγονες γραμμές για την προσεχή διετία δηλαδή από την 1η Απριλίου 2010 έως τις 31 Μαρτίου 2012.
Συνολικά πέντε εταιρείες μεταξύ των οποίων και οι δύο μεγάλες, Aegean Airlines και Olympic Air, υπέβαλαν προσφορές για την εκτέλεση των 24 αεροπορικών δρομολογίων σε άγονες γραμμές. Οι πρώτες πληροφορίες ήθελαν την ανάδειξη αναδόχων να έχει ήδη ολοκληρωθεί, καθώς οι προσφορές κατατέθηκαν στα μέσα του περασμένου μήνα. Τόσο οι μικρότερες εταιρείες (Astra Airlines, Athens Airways, Sky Express) όσο και οι δύο μεγάλες ανέμεναν με αγωνία το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, καθώς για τις μεν μεγάλες η δυναμική διεκδίκησή τους ήταν αναμενόμενη, για τις δε μικρές ενδεχόμενη ανάληψη επιδοτούμενων δρομολογίων μπορεί να εξασφάλιζε τη βιωσιμότητά τους.
Σε περίπτωση όμως συγχώνευσης των Aegean και Olympic ίσως μερίδα των δρομολογίων αυτών πρέπει να δοθεί στις μικρές εταιρείες προκειμένου να ενισχυθούν και να μοιραστούν στη συνέχεια μερίδα της αγοράς εσωτερικού, που ίσως διανεμηθεί προς αποφυγήν μονοπωλιακής παρουσίας του νέου αεροπορικού κολοσσού.
- Παπανδρέου και Ερντογάν προωθούν αποφάσεις για το Αιγαίο
- Spread: Νέο ιστορικό υψηλό στις 757 μονάδες
- Η ανοησία διώχνει τις κρουαζιέρες από την Ελλάδα
- Στο -7% τα έσοδα των δωματίων των ξενοδοχείων στην Αθήνα
- Χρηματιστήριο: Απαγόρευση των ανοικτών πωλήσεων μετοχών
- Έκτακτη σύσκεψη στο Βερολίνο. Πιέσεις στη Μέρκελ
- ¨Κλείδωσαν¨ οι αλλαγές στους μισθούς και τη σύνταξη
- Κτηνωδία σε βάρος 35χρονου. Τον "σούβλισαν"
- Συγχωνεύονται ΑΤΕ, ΤΤ και Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων
- Ιδιωτικοποιούνται τα περιφερειακά αεροδρόμια
- Ιδιωτικοποιούνται τα περιφερειακά αεροδρόμια
- Κλειστά τα αεροδρόμια της Ισλανδίας λόγω τέφρας
- Στα €1,5-2 δισ. οι ζημιές από την τέφρα στις αεροπορικές
- Boeing 777 έκανε «βουτιά» 4.600 μέτρων
- Τα αεροπλάνα της Ολυμπιακής έμειναν στα αζήτητα
- Τι είναι το Καμποτάζ. Τέλος για την κρουαζιέρα
- Κανονικά διεξάγονται όλες οι πτήσεις