Αρχική | Επιχειρήσεις | Κόσμος | Toyota: Οι δυσάρεστες ειδήσεις συνεχίζουν να πέφτουν βροχή

Toyota: Οι δυσάρεστες ειδήσεις συνεχίζουν να πέφτουν βροχή

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Toyota: Οι δυσάρεστες ειδήσεις συνεχίζουν να πέφτουν βροχή

Στην αντεπίθεση προσπάθησε να περάσει η Toyota, αν και οι δυσάρεστες ειδήσεις συνεχίζουν να πέφτουν βροχή φέρνοντας σε ολοένα πιο δυσχερή θέση τη κορυφαία ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Οι ολοσέλιδες απολογητικές καταχωρήσεις σε ιαπωνικές, και όχι μόνο, εφημερίδες σηματοδότησαν την έναρξη της επιθετικής διαφημιστικής στρατηγικής που σκοπεύει να ακολουθήσει η εταιρεία προκειμένου να αποκαταστήσει τη δημόσια εικόνα της. Και η συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η διοίκηση της, σε διαμετρικά αντίθετα τόνους σε σχέση με τη καταστροφική συνέντευξη Τύπου πριν από δύο εβδομάδες, είχε σαν στόχο να προβάλει τη πρόθεση της εταιρείας να υιοθετήσει όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη ταχεία και οριστική λύση της υπόθεσης.

Πραγματικά, ο πρόεδρος του ομίλου, Ακίο Τογιόντα δήλωσε ότι οι έλεγχοι ποιότητας θα γίνουν ακόμη πιο αυστηροί και ότι θα επιληφθεί προσωπικά για τη δημιουργία μιας νέας ειδικής ομάδας κρούσης υψηλού ποιοτικού ελέγχου για όλα τα οχήματα του ομίλου. Επίσης, στάθηκε ιδιαίτερα στη πρόοδο και τη ταχύτητα με την οποία προχωρούν οι διαδικασίες αποκατάστασης του προβλήματος στα ανακληθέντα αυτοκίνητα. Όμως, απέφυγε να απαντήσει σε ερώτηση που αφορούσε τη πιθανή οικονομική ζημιά που θα προκύψει μακροπρόθεσμα για την εταιρεία. Και βέβαια επανέλαβε εκ νέου ότι δεν σκοπεύει να παραστεί στην ειδική εξεταστική επιτροπή που διοργανώνει το αμερικανικό Κογκρέσο για το ζήτημα της Toyota, εκτός βέβαια και αν η επιτροπή ζητήσει επισήμως τη παρουσία του, όπως έχουν ήδη κάνει αρκετοί Αμερικανοί βουλευτές.

Υπενθυμίζουμε ότι οι ανακρίσεις του Κογκρέσου επρόκειτο να ξεκινήσουν τη περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο αναβλήθηκαν λόγω της σφοδρής κακοκαιρίας που έπληξε την αμερικανική πρωτεύουσα, με αποτέλεσμα το ραντεβού της πρεμιέρας να μετατεθεί για την ερχόμενη Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου. Πρώτοι δε, …καλεσμένοι της επιτροπής θα είναι ο Αμερικανός υπουργός Συγκοινωνιών, και ο εμπειρότατος πρόεδρος της Toyota Βορείου Αμερικής, Γιοσίμι Ινάμπα, ο οποίος θα αναλάβει και το κεντρικό υπερασπιστικό ρόλο της εταιρείας.

Όμως, η επιμονή του κ.Τογιόντα να μην εμφανιστεί ενώπιον της επιτροπής προκάλεσε νέο γύρο καυστικών σχολίων από τον αμερικανικό Τύπο. Αν και αυτό ουδόλως δεν προστατεύει την εταιρεία από την ολοφάνερη πρόθεση των αμερικανικών αρχών να ερευνήσουν εξονυχιστικά το θέμα και ειδικότερα από πότε η εταιρία γνώριζε για τα προβλήματα στα οχήματα της.

Οι αμερικανικές ομοσπονδιακές αρχές εμφανίζονται αποφασισμένες να κλιμακώσουν την έρευνα τους, πιέζοντας στο μάξιμουμ τη διοίκηση της Toyota. Λίγες ώρες νωρίτερα, η αρμόδια ομοσπονδιακή αρχή ασφαλείας των εθνικών δρόμων ζήτησε επισήμως από την Toyota να της παραδώσει όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν το χρονικό της υπόθεσης, το πότε εντοπίστηκε το πρόβλημα στο πεντάλ γκαζιού, και πότε ελήφθη η απόφαση για τις ανακλήσεις. Επίσης, από τη πλευρά του, ο Αμερικανός υπουργός Συγκοινωνιών, Ρέι ΛαΧούντ υποστήριξε ότι η κυβέρνηση μελετά τη πιθανότητα επιβολής αστικών προστίμων στην εταιρεία, για το χειρισμό των ανακλήσεων, το ανώτατο ύψος των οποίων μπορεί να φτάσει τα 16 εκατ. δολάρια.

Και βέβαια το …κερασάκι στη τούρτα αποδείχτηκε η είδηση που κυκλοφόρησε χθες, δημιουργώντας πάταγο στα διεθνή ΜΜΕ, σύμφωνα με την οποία η Toyota μελετά πιθανές ανακλήσεις και του μοντέλου Corolla, που είναι το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο παγκοσμίως με βάση τις πωλήσεις. Αν και οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη, στελέχη της εταιρείας επιβεβαίωσαν ότι εξετάζουν καταγγελίες που έχουν διατυπωθεί εναντίον του μοντέλου, κυρίως από Αμερικανούς οδηγούς.

Δεν είναι τυχαίο ότι ήδη η εταιρεία υποχρεώθηκε σε αλλαγές στη λειτουργία των εργοστασίων της, καταρχήν στις ΗΠΑ. Τα εργοστάσια της στο Τέξας και το Κεντάκι θα σταματήσουν παραγωγή για τουλάχιστον έντεκα ημέρες, ενώ δεν αποκλείεται το διάστημα αυτό να αυξηθεί περαιτέρω, αν οι πωλήσεις παραμείνουν παγωμένες και τα αποθέματα συνεχίσουν να διογκώνονται.

Υπενθυμίζουμε ότι η νούμερο ένα αυτοκινητοβιομηχανία διεθνώς έχει υποχρεωθεί να ανακαλέσει πάνω από 8,5 εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο. Το κόστος της επιδιόρθωσης τους, σε συνδυασμό με το κόστος από τις διάφορες αγωγές που έχουν ήδη αρχίσει να κατατίθονται εναντίον της Toyota -κυρίως στις ΗΠΑ- εκτιμάται από τους αναλυτές ότι θα ξεπεράσει τα 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια.

axiaplus








Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text

Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο