Newsletter
Εγγραφείτε για να λαμβάνετε νέα μας. Email:

Αρχική | Μεταφορές | Πτήση συγχώνευσης Οlympic, Aegean με (πολιτικές) αναταράξεις

Πτήση συγχώνευσης Οlympic, Aegean με (πολιτικές) αναταράξεις

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Πτήση συγχώνευσης Οlympic, Aegean με (πολιτικές) αναταράξεις

Κοντά σε μια συμφωνία συγχώνευσης βρίσκονται οι αεροπορικές εταιρείες Aegean Airlines και Οlympic Αir που απασχολούν σήμερα συνολικά περισσότερους από 7.500 χιλιάδες εργαζόμενους. Η κίνηση των δύο εταιρειών, εμφανίζεται και ως στρατηγικό βήμα για την ενδυνάμωση τους απέναντι στην οικονομική κρίση

Ο Ανδρέας Βγενόπουλος, όσο και οι Θεόδωρος και Ευτύχης Βασιλάκης γνωρίζουν ότι, στη μικρή ελληνική αγορά, δυο κύριοι αερομεταφορείς θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να επιβιώσουν σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Ωστόσο, για να ολοκληρωθεί το νέο εγχείρημα, θα πρέπει να ξεπεραστεί το αγκάθι των αρμόδιων επιτροπών Ανταγωνισμού (της ελληνικής και της ευρωπαϊκής), που θα κληθούν να εγκρίνουν ή να απορρίψουν τη δημιουργία ενός ισχυρού αεροπορικού μονοπωλίου στο εσωτερικό της χώρας (Οlympic Air και Αegean Airlines) θα ελέγχουν μαζί σχεδόν το 97% της επιβατικής κίνησης εσωτερικού). Αντίθετα, όσον αφορά την επιβατική κίνηση εξωτερικού, δεν τίθεται ζήτημα μονοπωλίου, καθώς το μερίδιο των ελληνικών εταιρειών είναι μικρό.

Θα πρέπει να συναινέσει και το Δημόσιο
Πρόβλημα αποτελεί και  η συμφωνία του Δημοσίου με τη ΜΙG, που προβλέπει ότι το όνομα και το σήμα (έξι κύκλοι) της Ολυμπιακής αποτελούν περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου. Αυτό σημαίνει ότι για την οποιαδήποτε μεταβίβαση του ονόματος και του λογοτύπου της Ολυμπιακής στους μετόχους της Αegean θα πρέπει να συναινέσει και το Δημόσιο. Στην ίδια συμφωνία προβλέπεται ακόμα, ότι η Οlympic Αir δεν μπορεί να αλλάξει χέρια πριν συμπληρωθεί ένας χρόνος από τη λειτουργία της (Σεπτέμβριος του 2010).

Η πλευρά του υπουργείου Μεταφορών εμφανίζεται να τηρεί στάση αναμονής, περιμένοντας τις τελικές αποφάσεις των μετόχων των δύο εταιρειών. Στη συνέχεια, κύκλοι του υπουργείου αναφέρουν πως εφόσον οι αποφάσεις που θα ληφθούν θα οδηγούν τις δύο εταιρείες προς συγχώνευση, τον λόγο θα έχουν οι αρμόδιες επιτροπές για τα ζητήματα λειτουργίας της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Πάντως, κυβερνητικές πηγές τονίζουν ότι «δεν μπορεί να συρθεί η σημερινή κυβέρνηση σε καταστάσεις που θα οδηγήσουν στη δημιουργία αεροπορικών ολιγοπωλίων, τα οποία άλλωστε ως αντιπολίτευση είχε καταγγείλει, ούτε και να σηκώσει το κόστος της απώλειας χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας». Μάλιστα, όπως επισημαίνουν, «σε ενδεχόμενη συγχώνευση Οlympic- Αegean, το επιβατικό κοινό θα επιβαρυνθεί με αυξήσεις στα εισιτήρια εσωτερικού, ενώ και το ίδιο το Δημόσιο θα κληθεί να αυξήσει τα επιδοτούμενα δρομολόγια».

Την Πέμπτη όπως έγινε γνωστό, συναντήθηκε με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο επιχειρηματίας Ανδρέας Βγενόπουλος, ενώ επίκειται και επίσκεψη στο υπουργείο του κ. Βασιλάκη από την Aegean.

Πάντως, σοβαρές  είναι οι επιφυλάξεις για τον κυοφορούμενο επιχειρηματικό «γάμο» μεταξύ της Οlympic Αir και της Αegean που διατυπώνει εμμέσως η κυβέρνηση διά του υπουργού Υποδομών κ. Δ. Ρέππα. Απαντώντας χθες στη Βουλή σε σχετική ερώτηση του προέδρου της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλ. Τσίπρα, δήλωσε ότι «την κατάλληλη στιγμή και αναλόγως των εξελίξεων, θα πούμε τον δικό μας, υπεύθυνο όμως, λόγο, γιατί εμείς θέλουμε να έχουμε έναν λόγο που δεν είναι ευχάριστος αλλά χρήσιμος και που παράγει πρακτικό αποτέλεσμα».

Ο κ. Ρέππας επιτέθηκε στη ΝΔ για τη ρύθμιση βάσει της οποίας δινόταν η δυνατότητα στον αγοραστή της πρώην Ολυμπιακής «μετά έναν χρόνο να την εκχωρήσει και να την πουλήσει». «Είχαμε καταγγείλει αυτή τη ρύθμιση και φαίνεται ότι κάτι έκρυβε, αν μπορούμε να αναγνώσουμε τις τελευταίες εξελίξεις» πρόσθεσε ο κ. Ρέππας, ο οποίος τόνισε: «Καλούμεθα να διαχειριστούμε τα σπασμένα μια άλλης κυβέρνησης».

Η εικόνα των δύο εταιρειών

Η  Οlympic Air και η Aegean Airlines υλοποιούν επενδυτικά προγράμματα των οποίων το συνολικό ύψος προσεγγίζει τα 3 δισ. δολάρια.
Συγκεκριμένα, ο στόλος της Olympic Air αποτελείται από 30 αεροσκάφη, εκ των οποίων τα 15 είναι Airbus (7 τύπου A320 και 8 τύπου A319), εννέα (9) Q400 Bombardier πέντε (5) Dash 100 Bombardier και ένα (1) ATR-42, ενώ προβλέπεται η προμήθεια δύο ακόμη αεροσκαφών, ενός Airbus και ενός Bombardier.

Πέρα από την Olympic Air, η MIG διαθέτει τις Olympic Engineering και Olympic Handling.
Η έδρα της Olympic Engineering διαθέτει εγκαταστάσεις συνολικού εμβαδού 76.500 τ.μ. (ικανές να εξυπηρετήσουν ταυτοχρόνως 3 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου, όπως τα A340/B747/B777 και 6 αεροσκάφη στενής ατράκτου, όπως τα A320/B737).

Από την άλλη πλευρά, η ανάπτυξη της Olympic Handling (επίγεια εξυπηρέτηση) εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την κατάληξη του διαγωνισμού για την επίγεια εξυπηρέτηση των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη.
Αντίστοιχα, η Aegean Airlines, που είναι κερδοφόρα τα 7 τελευταία έτη, πραγματοποιώντας περισσότερες από 200 πτήσεις την ημέρα, διαθέτει σήμερα το νεαρότερο σε ηλικία στόλο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ο στόλος της εταιρείας, αποτελείται από 17 Airbus A320, 4 Airbus A321, 1 Boeing 737-300, 3 Boeing 737-400, 6 Avro RJ 100 και 2 ATR-72-500. Η Aegean έχει γίνει αποδεκτή και είναι σε διαδικασία ένταξης στη μεγαλύτερη και ισχυρότερη παγκόσμια αεροπορική συμμαχία, την Star Alliance.

Τα μεγέθη της

ελληνικής αεροπορικής αγοράς
Η αξία της αεροπορικής αγοράς Ελλάδος, στο 10% αφορά την αγορά εσωτερικού και το 90% την αγορά διεθνών πτήσεων, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά σε επιβάτες είναι 18% και 82% αντίστοιχα.

Οι δύο μεγαλύτερες ελληνικές αεροπορικές εταιρείες έχουν αθροιστικά το 33% της συνολικής ελληνικής αεροπορικής αγοράς εσωτερικού και εξωτερικού σε επιβάτες και 25% του αντίστοιχου τζίρου.

 

Η 1η και η 2η ελληνική αεροπορική εταιρεία έχουν μερίδιο χωρητικότητας 12% και 10% αντίστοιχα της αγοράς τακτικών πτήσεων εξωτερικού της Ελλάδας, δηλαδή το 1/3 του μέσου μεριδίου της 1ης εταιρείας των κρατών της Ε.Ε. που ανέρχεται σε 32%.






Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text

Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο