Αρχική | Επιχειρήσεις | Μεταφορές | Οι προβλέψεις Boeing και Airbus για τις αεροπορικές εταιρίες

Οι προβλέψεις Boeing και Airbus για τις αεροπορικές εταιρίες

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Οι προβλέψεις Boeing και Airbus για τις αεροπορικές εταιρίες

Οι δύο κυριότεροι όμιλοι αεροναυπηγικής διεθνώς, Boeing και Airbus, προβλέπουν ότι για άλλα δύο χρόνια η αεροπορική αγορά θα συνεχίζει να παρουσιάζει καθοδικές τάσεις,καθώς οι επιπτώσεις της ύφεσης θα συνεχίσουν να πλήττουν τον ευρύτερο ταξιδιωτικό κλάδο.

Τα 2009 κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση στο ταξιδιωτικό κλάδο από το τέλος του Δευτέρου Παγκόσμιου Πολέμου, ήτοι στο 3,5%, υποχρεώνοντας τις αεροπορικές εταιρίες να εφαρμόσουν ένα ακόμη σκληρότερο πρόγραμμα περικοπών δαπανών και θέσεων εργασίας. Μάλιστα, σε έκθεση της η αρμόδια International Air Transport Association ξεκαθάρισε ότι ο αεροπορικός κλάδος θα παραμένει σε κάμψη για τουλάχιστον την επόμενη τριετία.

Κάποιες  αεροπορικές εταιρείες, που κατόρθωσαν τα προηγούμενα χρόνια, να αποκτήσουν καλή φήμη στη διεθνή αγορά, κατάφεραν να αντισταθούν καλύτερα στη κρίση. Αεροπορικές εταιρίες. όπως η Singapore Airlines Ltd και η Cathay Pacific Airways Ltd προβλέπουν σαφή βελτίωση της επιβατικής κίνησης για τη τρέχουσα χρονιά, αν και είναι σαφές ότι η αγορά συνεχίζει να είναι ευάλωτη.

Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, τα  προγράμματα περικοπής εξόδων των αεροπορικών εταιρειών θα συνεχιστούν με μεγαλύτερη ένταση, με τις παραγγελίες νέων αεροσκαφών να πέφτουν κατακόρυφα. Η ευρωπαϊκή EADS -μητρική της Airbus - έχει ανακοινώσει ότι αναμένει πτώση των παραγγελιών κατά 250 με 300 αεροσκάφη για τη τρέχουσα χρονιά. Πρόκειται για τη τρίτη συνεχόμενη χρονιά που οι παραγγελίες θα υποστούν καθίζηση, μετά το "χρυσό" 2007 όταν οι παραγγελίες είχαν αγγίξει τον αριθμό ρεκόρ των 1.458 αεροσκαφών.

"Έχουμε δύσκολο δρόμο μπροστά μας" δηλώνει ο διευθυντής εμπορικού marketing της Boeing Ράντυ Τίνσεθ, στα πλαίσια της παρουσίας της εταιρείας στο μεγάλο αεροπορικό σαλόνι που διεξάγεται τις ημέρες αυτές στη Σινγκαπούρη.

Ωστόσο, αμφότερες οι δύο κορυφαίες εταιρείες αεροναυπηγικής έσπευσαν να οργανώσουν μια σημαντική παρουσίαση στο Singapore Air Show έχοντας σαν στόχο την ελκυστικότερη αγορά του κλάδου, την αγορά της Κίνας. Και αυτό διότι η ταξιδιωτική αγορά της Κίνας -όπως άλλωστε και όλα τα μακροοοικονομικά νούμερα του κόκκινου γίγαντα- παρουσιάζει εντυπωσιακή ανάπτυξη, αποτελώντας τη ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά του κλάδου διεθνώς. Και σίγουρα τη μόνη ικανή να επενδύσει σημαντικά χρηματικά ποσά για την ενδυνάμωση της.

Βέβαια, πολύ σύντομα Airbus και Boeing θα αποκτήσουν ένα νέο ανταγωνιστή στη περιοχή. Επιβεβαιώνοντας τις προθέσεις της να διεκδικήσει μερίδιο σε όλους τους κλάδους, η κινεζική κυβέρνηση έδωσε την έγκριση της, και τη χρηματοδότηση, τη κατασκευή του πρώτου κινεζικού αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων. Το επονομαζόμενο C919, χωρητικότητας 168 θέσεων, που κατασκεύασε η ελεγχόμενη από το κράτος Commercial Aircraft Corp. ετοιμάζεται να κάνει τη παρθενική του πτήση μέσα στο 2012, με στόχο να βρίσκεται στους αιθέρες μέχρι το 2014.

Είναι προφανές ότι το νέο κινεζικό αεροσκάφος θα χρειαστεί πολύ χρόνο για να αποδείξει την αξιοπιστία του, και να διεισδύσει στη δυτική αγορά, η οποία πιθανότατα θα υποδεχτεί το νέο προϊόν με την ίδια επιφυλακτικότητα που αντιμετωπίζει τα περισσότερα κινεζικά προϊόντα. Όμως, ήδη δύο από τις τρεις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Κίνας, η China Southern Airlines Co. και η Air China Ltd. ανακοίνωσαν ότι έχουν αποφασίσει να ενισχύσουν τον εγχώριο όμιλο αεροναυπηγικής, γεγονός που μεταφράζεται σε χαμένες παραγγελίες για την Airbus και τη Boeing.

Αρκεί να αναφέρουμε ότι οι δύο εταιρείες λειτουργούν ήδη τουλάχιστον 550 αεροσκάφη και έχουν σαν στόχο να αυξήσουν σημαντικά το στόλο τους τα επόμενα χρόνια, στα πλαίσια της επιθετικής πολιτικής που ακολουθεί η κινεζική ταξιδιωτική βιομηχανία προκειμένου να επεκταθεί εκτός των συνόρων.

Πάντως, η ευρύτερη ασιατική αγορά αναμένεται να αποφέρει τα μεγαλύτερα κέρδη για τους ομίλους αεροναυπηγικής τα επόμενα χρόνια, καθώς με οδηγό τους Κινέζους ο ανταγωνισμός στη περιοχή έχει εκτοξευθεί. Η Airbus έχει υπολογίσει ότι οι αεροπορικές εταιρείες της Ασίας αναμένεται να αγοράσουν επιβατικά και εμπορικά αεροσκάφη αξίας άνω του 1,2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα στην επόμενη εικοσαετία. Ποσό που μεταφράζεται σε περίπου 8.000 νέα αεροσκάφη!

Επίσης, μέσα στα επόμενα χρόνια, η περιοχή αναμένεται να πάρει τα ηνία, από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη αποτελώντας τη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως, με τις αεροπορικές εταιρίες της περιοχής να αναλαμβάνουν αντιστοίχως το μεγαλύτερο μερίδιο της ταξιδιωτικής πίτας, έως και το 30% της επιβατικής κίνησης και έως και το 40% της κίνησης εμπορευμάτων. Μάλιστα, ήδη τη φετινή χρονιά η ασιατική αγορά θα κινηθεί πάνω από το παγκόσμιο μέσο όρο, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για μέσο όρο ανάπτυξης της επιβατικής κίνησης στο 5,9%, σε σχέση με το 4,7% διεθνώς.






Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
5.00

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0 σχολιάστηκε):

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text

Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο