Παγκόσμιο ενδιαφέρον για τη δίκη του Κονκόρντ της Air France

Περίπου δέκα χρόνια μετά την συντριβή του υπερηχητικού αεροσκάφους Κονκόρντ της Air France, που είχε αποτέλεσμα να βρουν τον θάνατο 113 άνθρωποι, ξεκίνησε σήμερα η δίκη σε δικαστήριο στο προάστιο Ποντουάζ κοντά στο Παρίσι, της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας Continental και πέντε ατόμων με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας.
Πέρα από την διακρίβωση της υπαιτιότητας για το δυστύχημα, το δικαστήριο θα αποφασίσει επίσης εάν το σενάριο που εκπονήθηκε από Γάλλους ειδικούς που διεξήγαγαν έρευνες αναφορικά με τα αίτια που προκάλεσαν την συντριβή, στις 25 Ιουλίου 2000, είναι σωστό.
Το 2002,το Γραφείο Ερευνών και Ανάλυσης (BEA), κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι λίγο πριν από την απογείωσή από το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ, βόρεια του Παρισιού, το Κονκόρντ πάτησε μία μεταλλική βέργα από τιτάνιο μήκους 43 εκατοστών που ήταν στο διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης, με αποτέλεσμα να σκάσει ένα από τα ελαστικά του. Τεμάχια του ελαστικού προκάλεσαν στη συνέχεια –και πάντα σύμφωνα με την θεωρία– ρωγμή σε μία από τις δεξαμενές καυσίμων προκαλώντας διαρροή, πυρκαγιά και την απώλεια των δύο πλευρικών κινητήρων του αεροσκάφους. Οκτώ δευτερόλεπτα αργότερα, το αεροσκάφος, τυλιγμένο στις φλόγες έπεσε σε ένα ξενοδοχείο σε γειτονική πόλη και εξερράγη.
Στα θύματα περιλαμβάνονται οι εκατό επιβάτες του αεροπλάνου-από τους οποίους 97 ήταν Γερμανοί υπήκοοι-το εννιαμελές πλήρωμα και τέσσερα άτομα στο έδαφος. Οι έρευνες έδειξαν ότι η βέργα από το τιτάνιο είχε πέσει από ένα αεροσκάφος DC-10 της Continental που είχε απογειωθεί από το Σαρλ ντε Γκολ μόλις λίγα λεπτά νωρίτερα. Ομως δικηγόροι της αμερικανικής εταιρείας λένε ότι υπάρχουν πάνω από 20 μάρτυρες που θα καταθέσουν ότι –αντίθετα με την επίσημη έκθεση– η φωτιά ξέσπασε πριν το αεροσκάφος πατήσει την βέργα από τιτάνιο. Ακόμη θα καταθέσουν ότι η Air France γνώριζε για τα προβλήματα με τα ελαστικά του Κονκόρντ και δεν έκανε τίποτα για να τα επιδιορθώσει.
Η γαλλική αεροπορική εταιρεία δεν είναι κατηγορούμενη στην υπόθεση, αλλά αναφέρθηκε ότι κατέβαλε αποζημιώσεις περίπου 173 εκατομμυρίων ευρώ σε συγγενείς των θυμάτων. Εάν η Continental κριθεί ένοχη αντιμετωπίζει μία ανώτατη χρηματική ποινή 375.000 ευρώ, ενώ ο καθένας από τους μεμονωμένους κατηγορούμενους ποινή μέχρι και φυλάκιση πέντε ετών και χρηματική ποινή μέχρι 75.000 ευρώ. Η δίκη ενδέχεται να ολοκληρωθεί τον Μάϊο και η ετυμηγορία να ανακοινωθεί το φθινόπωρο.
- Olympic Air: Μία ακόμα πτήση Αθήνα-Ιωάννινα
- Πιθανό σαμποτάζ στη τραγωδία του αιθιοπικού αεροσκάφους
- Το "Ελ. Βενιζέλος" βραβεύει τις καλύτερες αεροπορικές εταιρίες
- Φωτιά σε πιλοτήριο αεροπλάνου
- Να μειώσουν κατά 20% τις πτήσεις
- Air France και KLM συμφώνησαν με την Amadeus μέχρι το 2013
- "Εξερράγη εν πτήσει" το αεροπλάνο των αιθιοπικών αερογραμμών