e-shop: Αύξηση παραγγελιών μέχρι 20%
Μπορεί οι επισκέψεις στα καταστήματα να αραιώνουν, αλλά στη διάρκεια των γιορτών αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα είδαν τον τζίρο τους να αυξάνεται και τις αγορές να πολλαπλασιάζονται.
Τουλάχιστον αυτό πιστοποιούν οι επικεφαλής των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου πληροφορικής και τεχνολογίας, μιλώντας για σημαντική «ηλεκτρονική» ώθηση του τζίρου στις επιχειρήσεις τους.
Οι ηλεκτρονικές βιτρίνες, όπου μπορεί να «χαζεύει» ο καταναλωτής 24 ώρες το 24ωρο από την άνεση του σπιτιού του, γέμισαν επισκέπτες και οι παραγγελίες στα «εικονικά καλάθια» αυξήθηκαν σημαντικά. Όσο οι καταναλωτές εξοικειώνονται με τη χρήση του Ίντερνετ και νιώθουν περισσότερο ασφαλείς με τις ηλεκτρονικές αγορές, το online εμπόριο θα δώσει ανάσες στην αγορά κάνοντας εφικτή την απόκτηση προϊόντων με ένα μόνο κλικ.
Μάλιστα, εκτός από τις απευθείας αγορές μέσω Διαδικτύου, οι καταναλωτές έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλέγουν τα προϊόντα ηλεκτρονικά και στη συνέχεια να επισκέπτονται το κατάστημα για να τα παραλάβουν.
Η υπηρεσία Collect@Store, όπως εξηγεί στην «Ι» ο Γιώργος Καράμπελας, εμπορικός διευθυντής του ομίλου Κωτσόβολος, ενίσχυσε πολύ τις πωλήσεις και αύξησε τις παραγγελίες τόσο στο kotsovolos.gr όσο και στο electroworld.gr.
e-shop
Πολλές παραγγελίες και στροφή σε φθηνές λύσεις και οικονομικά δώρα, παρατήρησε κατά την διάρκεια της εορταστικής περιόδου ο Απόστολος Αποστολάκης, γενικός διευθυντής του e-shop. Όπως δήλωσε στην «Ι», ενώ οι ηλεκτρονικές παραγγελίες για προϊόντα αυξήθηκαν σημαντικά, σε ένα ποσοστό της τάξης του 20%, ο τζίρος ενισχύθηκε μόλις κατά 5% κι αυτό οφείλεται στο ότι οι καταναλωτές επέλεξαν οικονομικές λύσεις.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα σύμφωνα με τον κ. Αποστολάκη είναι η προτίμηση για τηλεοράσεις όχι μεγαλύτερες των 32’’ που είναι πιο οικονομικές, αλλά και η στροφή στα μικρά και σαφώς φτηνότερα netbooks.
Σε επίπεδο επισκέψεων στην σελίδα e-shop.gr παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση κατά 40%, φθάνοντας μέχρι και τους 140.000 μοναδικούς επισκέπτες οι οποίοι έκαναν 20% περισσότερες παραγγελίες από πέρυσι. «Συγκεκριμένα την 28/12, ημέρα με τις περισσότερες παραγγελίες δεχτήκαμε 7.700 παραγγελίες σε σχέση με 6.400 τον προηγούμενο χρόνο», ανέφερε ο κ. Αποστολάκης αλλά εξήγησε ότι «εν μέσω κρίσης το μέσο ύψος παραγγελίας ήταν χαμηλότερο με αποτέλεσμα ο τζίρος να είναι μόλις 5% μεγαλύτερος από πέρυσι».
Σύμφωνα με τον ίδιο, για το σύνολο του 2009 ο τζίρος θα εμφανισθεί αυξημένος κατά 15% σε σχέση με π έ ρ υ σ ι φθάνοντας τα 130 εκατ. ευρώ, από 112 εκατ. ευρώ. «Για το 2010 περιμένουμε άνοδο πωλήσεων κατά 10% σε ετήσια βάση αλλά ίσως το πρώτο τρίμηνο δούμε μηδενική ανάπτυξη η οποία θα βελτιωθεί στην συνέχεια του έτους», συμπλήρωσε ο Απ. Αποστολάκης.
Πλαίσιο
«Το τελευταίο τρίμηνο του 2009 ήταν για μας θετικό και επέφερε πολύ σημαντική αύξηση μεριδίου, με βάση τις μετρήσεις επίσημων φορέων της αγοράς», δήλωσε στην «Ι» ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Πλαίσιο, Κώστας Γεράρδος.
«Θεωρούμε ότι μέρος της επιτυχίας ήταν η διαφημιστική καμπάνια “40 χρόνια Πλαίσιο” που υπενθύμισε στο καταναλωτικό κοινό την πολυετή προσπάθεια του Πλαισίου και τη σημαντική συνεισφορά στο χώρο της τεχνολογίας», ανέφερε ο ίδιος. Σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες μέσω Ίντερνετ, αυξήθηκαν σημαντικά ωθώντας τον τζίρο μέχρι και 20% υψηλότερα.
Εξάλλου ήδη από το τρίτο τρίμηνο του 2009, ο όμιλος κατάφερε να βελτιώσει τα μεγέθη του με τις πωλήσεις να υπολείπονται του περυσινού τρίμηνου κατά 2,6%, από κάμψη της τάξης του 14,5% που εμφάνισε στο πρώτο τρίμηνο, ενώ για το τελευταίο οι απώλειες περιορίστηκαν στο 2% περίπου.
«Για το 2010, οι πωλήσεις έχουν ξεκινήσει με θετικό πρόσημο και θεωρούμε ότι θα συνεχίσουμε με αντίστοιχη πορεία, ενώ αντίθετα οι προβλέψεις για την αγορά είναι αρνητικές. Πολλοί μιλάνε για απόδοση χειρότερη του 2009», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γεράρδος.
Σημάδια ωρίμανσης
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ εμπόριο μεταξύ επιχείρησης και καταναλωτή δείχνει σαφή σημάδια ωρίμανσης στην Ελλάδα. Όπως έδειξε έρευνα της Focus Bari, οι Έλληνες online καταναλωτές ξεπερνούν πλέον τους 620.000.
Οι τάσεις είναι άκρως ανοδικές, αν ληφθεί υπόψη ότι το 2006 οι online αγοραστές έφθαναν μόλις τους 185.000. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, πρόκειται για καταναλωτές που κάνουν συστηματικές αγορές από το Ίντερνετ και κατά μέσο όρο σε επίπεδο εξαμήνου έκαναν 6 αγορές συνολικής αξίας περίπου 550 ευρώ.
Συνήθως αγοράζουν αεροπορικά/ακτοπλοϊκά εισιτήρια (37%), εξοπλισμό πληροφορικής (25%), βιβλία (19%), ρούχα/ αξεσουάρ (15%), εισιτήρια (13%), κρατήσεις σε ξενοδοχεία (13%), gadgets (13%), λογισμικό (13%), ηλεκτρικά είδη (12%), μουσική/DVD (11%).
isotimia
- ΤτΕ: Kερδοφορία παρά τις υψηλές προβλέψεις
- Ολυμπιακός: Αυλαία των προημιτελικών της Ευρωλίγκας
- Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης: Οι προθεσμίες για τα δικαιολογητικά
- Ο Μπαράκ Ομπάμα υπέγραψε το νομοσχέδιο για την υγεία
- Στα περσινά επίπεδα οι τιμές στην αγορά
- Σημαντικά κέρδη για το Χρηματιστήριο
- Ρεχάγκελ: «Δεν μιλήσαμε με Πιλάβιο για ανανέωση της συνεργασίας μας»
- Κέρδη για την Aegean Airlines παρά την κρίση
- Αντεπίθεση Μέρκελ με τρεις αυστηρούς όρους
- Έλλη Κοκκίνου: Πάλευε έξι μήνες να σώσει τον γάμο της
- Επωφελής η εξαγορά του Γερμανού από την Cosmote
- Ανησυχούν οι ξένες εταιρείες στην Ελλάδα
- Μεγάλη ρευστότητα διαθέτει η MIG
- Γάλα: Ευρωπαϊκό «όχι» στην αναγραφή της χώρας προέλευσης
- Οι πλουσιότερες γυναίκες του κόσμου
- Διατηρείται το αφορολόγητο στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ
- Πώληση του μάνατζμεντ κρατικών εταιρειών και οργανισμών,