Αρχική | Τουρισμός | Τουρισμός: Ξεπουλάνε τα 5άστερα σε τιμές Ομονοίας

Τουρισμός: Ξεπουλάνε τα 5άστερα σε τιμές Ομονοίας

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Τουρισμός: Ξεπουλάνε τα 5άστερα σε τιμές Ομονοίας

Ο Θεός «σώζοι» τη βασίλισσα της Αγγλίας αλλά η εγγλέζικη λίρα δεν πρόκειται να σώσει, ως φαίνεται, τον ελληνικό τουρισμό! Τουλάχιστον για τη νέα χρονιά που προδιαγράφεται «περίπου ίδια» -δηλαδή ούτε χειρότερη αλλά ούτε και καλύτερη- σε σύγκριση με την περυσινή κακή σε κίνηση και καταστροφική σε εισπράξεις τουριστική χρονιά...

Ξενοδόχοι και επιχειρηματίες του χώρου, που εξέδραμαν στο Λονδίνο, για να πουλήσουν «Ελλάδα» στο μεγάλο παζάρι της World Travel Market, γύρισαν πίσω απογοητευμένοι, αφού βρήκαν μπροστά τους, όπως οι ίδιοι ομολογούν, απρόθυμους συνομιλητές και ένα σχεδόν αδιαπέραστο τείχος ενστάσεων που οδηγούσαν σε εξοντωτικές διαπραγματεύσεις από πλευράς Ευρωπαίων τουρ οπερέιτορ.

Ο καλπασμός του ευρώ έναντι της αγγλικής λίρας -για να αγοράσει 100 ευρώ ένας Βρετανός τουρίστας πρέπει να δώσει πλέον 92 λίρες- έχει καταστήσει ακόμη ακριβότερη και σχεδόν απρόσιτη ως προορισμό καλοκαιρινών διακοπών την ήδη ακριβή Ελλάδα στην πολυπληθή και άκρως καθοριστική για τις τουριστικές εξελίξεις αγορά της γηραιάς Αλβιώνος, δυσχεραίνοντας και τις πρώτες συμφωνίες μεταξύ ξενοδόχων και ταξιδιωτικών οργανισμών σε επίπεδο προκρατήσεων. Στην καλύτερη των περιπτώσεων μια αύξηση επισκεπτών της τάξης του 3% το 2010 από Βρετανία θα θεωρηθεί μεγάλη επιτυχία.

Ετσι, μέσα στο βαρύ αυτό κλίμα διαπραγματεύσεων και με δεδομένο ότι τουριστικά ανταγωνίστριες χώρες «τρέχουν» στις ξένες αγορές εξαιτίας των φθηνών και υποτιμημένων νομισμάτων τους, αλλά και του προσιτού επιπέδου τιμών που διατηρούν σε καταλύματα και υπηρεσίες -αύξηση 45% καταγράφει ήδη η Τουρκία σε προκρατήσεις στην αγγλική αγορά και στο +38% βρίσκεται η Αίγυπτος-, πολλοί Ελληνες ξενοδόχοι αναγκάστηκαν να προχωρήσουν άρον άρον σε συμφωνίες με τουρ οπερέιτορ δίνοντας:

* Χιλιάδες κρεβάτια σε καλά 5άστερα ξενοδοχεία και resort της Κρήτης και της Ρόδου, σε τόσο χαμηλές τιμές που συγκρίνονται μόνον με αυτές που έχουν μονάδες των τριών ή τεσσάρων αστέρων!..

* Οι οργανωμένες και ασφυκτικές πιέσεις που ασκούνται αυτή την περίοδο από τους πάτρωνες του ευρωπαϊκού τουρισμού στους Ελληνες ξενοδόχους φαίνεται να έχουν πάρει τέτοια έκταση που ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Ανδρέας Ανδρεάδης, αναφέρθηκε σε κατ' ιδίαν συναντήσεις που είχε στο περιθώριο της WTM στην ανάγκη «σταδιακής απεξάρτησης» της τουριστικής Ελλάδας από τον βραχνά των μεγάλων ταξιδιωτικών οργανισμών, ενώ ο πρόεδρος της HELEXPO Αριστοτέλης Θωμόπουλος εξέφρασε από την πλευρά του φόβους για απαξίωση του τουριστικού μας προϊόντος.

«Με την πλάτη στον τοίχο!...»

Και ενώ ξενοδόχοι και επιχειρηματίες έπαιρναν μια γερή γεύση από το νέο οικονομικό Γολγοθά που τους αναμένει το καλοκαίρι, η υφυπουργός Πολιτισμού - Τουρισμού Αντζελα Γκερέκου, που έκανε την πρώτη της εμφάνιση στα μεγάλα τουριστικά σαλόνια, επιδόθηκε σε ατέρμονες επαφές με εκπροσώπους μεγάλων ταξιδιωτικών οργανισμών (TUI, Thomas Cook, Thomson), προκειμένου να «γυρίσει το κλίμα» υπέρ της Ελλάδας.

Ομως το έδαφος ήταν, ως φαίνεται, ήδη αρκετά υπονομευμένο στις συναντήσεις αυτές, καθώς προκάτοχοι του Παύλου Γερουλάνου και της Αντζελας Γκερέκου στο υπουργείο Τουρισμού δεν είχαν επιδείξει συνέπεια στην αποπληρωμή των συμφωνηθέντων με μεγάλους τουρ οπερέιτορ (σ.σ. δήθεν για συνδιαφήμιση, αλλά στην ουσία χρήματα κάτω από το τραπέζι για να μην περικόψουν οι τουρ οπερέιτορ δρομολόγια τσάρτερ για Ελλάδα), με αποτέλεσμα τα συνολικά χρέη του ΕΟΤ σε εταιρείες και διαφημιστές να φτάσουν τα 128 εκατ. ευρώ...

Εδειχνε απόλυτα ειλικρινής η κ. Γκερέκου όταν εκμυστηρευόταν σε παράγοντες και εκπροσώπους του Τύπου ότι «είμαστε με την πλάτη στον τοίχο» εξαιτίας των διογκωμένων υποχρεώσεων του ΕΟΤ, τις οποίες η ίδια απέδωσε σε «λανθασμένες επιλογές της προηγούμενης ηγεσίας», διαβεβαιώνοντας παράλληλα ότι η Ελλάδα θα είναι σε θέση τον Φεβρουάριο να κάνει την κατάλληλη διαφήμιση (αλλά όχι και σπατάλες) στις διεθνείς διοργανώσεις.

Διαβεβαιώσεις επίσης -ελεγχόμενες ωστόσο ως προς την απόλυτη ειλικρίνειά τους- ότι θα «γεμίσουν τα ίδια αεροπλάνα με πέρυσι για Ελλάδα» έδωσαν και παράγοντες βρετανικών ταξιδιωτικών οργανισμών, προφανώς για να φέρουν ακόμη πιο πολύ στα μέτρα τους (με ακόμη πιο «σκοτωμένες» τιμές) το παιχνίδι των διαπραγματεύσεων με τους Ελληνες ξενοδόχους.

Σε κάθε περίπτωση, ασφαλείς προβλέψεις για την τροχιά που θα διαγράψει η νέα τουριστική χρονιά δεν μπορούν να γίνουν τουλάχιστον μέχρι τον Μάρτιο του 2010, καθώς οι μεν γκουρού των διεθνών αγορών κάνουν λόγο για προσπάθεια «σταθεροποίησης» του παγκόσμιου τουρισμού κατά τους αμέσως επόμενους μήνες, οι δε παράγοντες της εγχώριας τουριστικής αγοράς παραπέμπουν στο δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου για την εξαγωγή συμπερασμάτων, αφού η οικονομική κρίση έχει αλλάξει δραματικά και τις ταξιδιωτικές συμπεριφορές, με τους υποψήφιους τουρίστες να αφήνουν για την «τελευταία στιγμή» τις επιλογές τους...

Πηγή: E-net






Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text

Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο