Κοινωνία
Στο έλεος πορτοφολάδων οι επιβάτες στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο

Στο έλεος πορτοφολάδων οι επιβάτες στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο

  • 06 Σεπτεμβρίου 2012, 11:16

Ανενόχλητες δρουν οι συμμορίες λόγω της ανεπαρκούς φύλαξης των σταθμών. Συνεχείς βλάβες στα εκδοτικά μηχανήματα προκαλούν μεγάλη απώλεια εσόδων από εισιτηριοδιαφυγή.

Κλειστά ή χαλασμένα εκδοτήρια εισιτηρίων, ανεπαρκή φύλαξη σταθμών και συρμών, η οποία έχει ως αποτέλεσμα τα ολοένα αυξανόμενα κρούσματα κλοπών, συνεχείς βλάβες στα ακυρωτικά μηχανήματα αλλά και μεγάλη απώλεια εσόδων από την εισιτηριοδιαφυγή καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων, Βασίλη Σταθούση, «συμμορίες πορτοφολάδων δρουν πλέον ανενόχλητες, ενώ δεν διστάζουν να τραβούν και να κλέβουν ακόμα και βαλίτσες που κρατούν ή σέρνουν οι επιβάτες». Συχνά διακόπτουν την κίνηση στις κυλιόμενες σκάλες και στην ταραχή που ακολουθεί, κλέβουν τσάντες και πορτοφόλια, ενώ προχθές λήστεψαν γυναίκα επιβάτη μέσα από βαγόνι του Ηλεκτρικού, αφού πρώτα την απείλησαν.

Οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι πρόκειται για άτομα που δρουν ως συμμορία, περίπου είκοσι ατόμων, τονίζοντας ότι συχνά απειλούν και τους ίδιους, ενώ οι φύλακες δεν επαρκούν.

Σήμερα για τη φύλαξη των 26 σταθμών του Ηλεκτρικού και των 13 συρμών που βρίσκονται σε κίνηση απασχολούνται 19 άτομα το πρωί, 19 άτομα το απόγευμα και 20 άτομα το βράδυ.

Την ίδια στιγμή οι συνεχείς βλάβες στα εκδοτικά μηχανήματα εισιτηρίων «μποϊκοτάρουν» την προσπάθεια πάταξης της εισιτηριοδιαφυγής, αφού οδηγούν πολλούς επιβάτες στη... δωρεάν μετακίνηση, καθώς υπάρχουν σταθμοί στους οποίους δεν μπορούν να εκδώσουν εισιτήριο.

Σύμφωνα με τον κ. Σταθούση, ειδικά στο τμήμα μεταξύ Πειραιά και Ομόνοιας το πρόβλημα είναι τεράστιο, καθώς τα μηχανήματα λειτουργούν συχνά μόνο στους σταθμούς του Πειραιά και της Καλλιθέας. Αλλά και όσα λειτουργούν είναι τουλάχιστον 25 ετών, με αποτέλεσμα να δέχονται μόνο κέρματα και να μην έχουν τη δυνατότητα να δίνουν ρέστα!

Το πρόβλημα έχει αντιμετωπιστεί μόνο στον σταθμό του Πειραιά όπου έχουν τοποθετηθεί όσα μηχανήματα του μετρό περίσσευαν και βρίσκονταν στις αποθήκες του.

Αντίθετα σε άλλους σταθμούς συχνά υπάρχει μόνο ένας υπάλληλος σεκιούριτι και κανένας εργαζόμενος που να μπορεί να κατευθύνει τους επιβάτες ή να δώσει μια πληροφορία.

Σύμφωνα με τους εργαζομένους, αιτία για την εγκατάλειψη των πρώην ΗΣΑΠ αποτελεί η έλλειψη προσωπικού, καθώς τα τελευταία πέντε χρόνια, λόγω των μετατάξεων και των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, οι εργαζόμενοι μειώθηκαν από 1.250 σε 720.

Οι ίδιοι μάλιστα επισημαίνουν ότι ομάδα εργαζομένων από τους 165 μεταταγμένους του τελευταίου έτους είχε εκπαιδευτεί από την Ελληνική Αστυνομία για τη φύλαξη σταθμών, συρμών και εγκαταστάσεων αλλά και την προστασία των επιβατών.

Οι πληγές του ηλεκτρικού


- ΣΤΑΘΜΟΙ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΤΑ ΕΚΔΟΤΗΡΙΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: Βρίσκονται κυρίως στο τμήμα του δικτύου μεταξύ Ομόνοιας και Πειραιά.

- ΕΚΔΟΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ: Τα περισσότερα είναι άνω των 25 ετών, δέχονται μόνο κέρματα και δεν δίνουν ρέστα. Εμφανίζουν διαρκώς βλάβες και είναι συχνά εκτός λειτουργίας.

- ΦΥΛΑΞΗ ΣΤΑΘΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΡΜΩΝ: Υπάρχουν συνολικά 19 σεκιούριτι το πρωί, 19 το απόγευμα και 20 το βράδυ.

- ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΚΛΟΠΩΝ: Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι σημειώνεται τουλάχιστον ένα κρούσμα ημερησίως, με τα περισσότερα από αυτά να μην καταγράφονται από την εταιρεία, αφού τα θύματα αντιλαμβάνονται την απώλεια, αφού έχουν απομακρυνθεί από τους σταθμούς.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο




cron