Απόψεις - Συνεντεύξεις
"Μας ζητούν να πετάμε έως τα 67 χρόνια μας!"

"Μας ζητούν να πετάμε έως τα 67 χρόνια μας!"

  • 31 Αυγούστου 2012, 13:15

Με αφορμή την στάση εργασίας στην γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa, που ήδη από τις πρώτες ώρες (5:00 ώρα Βερολίνου, 6:00 ώρα Ελλάδας) έχει επιφέρει σημαντική αναστάτωση στα εσωτερικά δρομολόγια της Γερμανίας αλλά και σε αυτά των προορισμών εξωτερικού, το hbnews.gr φρόντισε να έρθει σε επαφή με εργαζόμενο - απεργό της εν λόγω εταιρείας, και να συνομιλήσει εφ’ όλης της ύλης και δη και για τα καυτά προβλήματα που ταλανίζουν τους εργαζόμενους στον κλάδο.

Να σημειωθεί ότι οι αεροσυνοδοί στην Lufthansa ξεκινούν για πρώτη φορά απεργιακές κινητοποιήσεις τέτοιας κλίμακας, αφού η πιο πρόσφατη κινητοποίηση είχε λάβει χώρα πριν από τέσσερα χρόνια, όταν οι εργαζόμενοι κατήλθαν απλώς σε δίωρη στάση εργασίας.

Ο «άνθρωπος» μας, με τον οποίο ήρθαμε σε επαφή, είναι σε θέση να γνωρίζει «πρόσωπα» και «πράγματα» εκ των έσω, αλλά βεβαίως θα διατηρήσει την ανωνυμία του για ευνόητους λόγους.

Hbnews: Ποια κατάσταση επικρατεί αυτή την ώρα στα αεροδρόμια της Γερμανίας;

« Η απεργία ξεκίνησε σήμερα στη Φρανκφούρτη και αναμένεται να κορυφωθεί τις επόμενες μέρες σε όλα τα γερμανικά αεροδρόμια. Ήδη έχουν ακυρωθεί σχεδόν όλες οι πτήσεις μεσαίων αποστάσεων, οι οποίες πραγματοποιούνται αποκλειστικά από αεροπλάνα της Lufthansa και όχι από αεροπλάνα θυγατρικών της. Εδώ και κάποιες ώρες έχουν αρχίσει ακυρώσεις και στα μακρινά δρομολόγια».

Hbnews: Τα κίνητρα των διαμαρτυριών των περίπου 19.000 εργαζομένων είναι οικονομικά. Το συνδικάτο σας κάνει λόγο για απαίτηση αύξησης των μηνιαίων σας αποδοχών κατά μόλις 5% -τουλάχιστον αυτό ξέρουμε εμείς εδώ στην Ελλάδα επίσημα. Περιγράψτε μας με λίγα λόγια το τι συμβαίνει.

«Σας ενημερώνω -ενδεικτικά- ότι ο αρχικός «καθαρός» μισθός του αεροσυνοδού στην συγκεκριμένη εταιρεία είναι γύρω στα 1.250 ευρώ. Και οι βάσεις της εταιρείας βρίσκονται σε πόλεις όπου τα ενοίκια για ένα διαμέρισμα 50 τετραγωνικών κυμαίνονται από 700 έως 800 ευρώ το λιγότερο. Είναι λοιπόν ευνόητο ότι με αυτά τα χρήματα είναι αδύνατον να ζήσει κάποιος εργαζόμενος στην εταιρεία. Το ζήτημα όμως περιπλέκεται και για έναν άλλο, πιο σημαντικό αλλά και εξοργιστικό λόγο: Η εταιρεία επιδιώκει βάναυσα να διορθώσει τις επιχειρηματικές της αστοχίες μέσω του μισθού των εργαζομένων της».

Hbnews: Εννοείτε, προφανώς, τα αποτυχημένα «ανοίγματα» με τις εξαγορές άλλων εταιρειών;

«Ακριβώς. Στο δεύτερο τρίμηνο του 2012, Η εταιρεία πραγματοποίησε κέρδη ύψους 361 εκατ. ευρώ, υπερκαλύπτοντας έτσι τις απώλειες του πρώτου τριμήνου, στις οποίες -σημειωτέον- είχε συμπεριληφθεί και η πώληση της θυγατρικής British Midland με αντίτιμο ένα… πακέτο τσιγάρα! Μετά από την ατυχή αγορά σχεδόν χρεωκοπημένων εταιρειών (British Midland, Austrian Airlines κ.λπ. -μόνο η αγορά της Swiss είχε επιχειρηματικό υπόβαθρο), καθώς και το αποτυχημένο πείραμα της Lufthansa Italia, που κόστισε εκατοντάδες εκατομμύρια στην εταιρεία, οι ίδιοι οι διοικούντες απαιτούν από τα πληρώματα τα εξής:

- Με τη δικαιολογία ότι η εταιρεία πλήττεται από τον ανταγωνισμό, παρά το γεγονός ότι κάνει κέρδη και μεταφέρει φέτος σε διψήφιες ποσοστιαίες μονάδες περισσότερους επιβάτες, ζητούν να μειώσουν τα μισθολογικά σκαλοπάτια τα οποία ξεκινούν από τον 6ο χρόνο παραμονής του αεροσυνοδού στην εταιρεία.

- Ζητούν να μειωθούν οι ώρες ξεκούρασης μετά τα υπερατλαντικά ταξίδια. Στα μεσαία δρομολόγια εμείς οι αεροσυνοδοί πληρωνόμαστε μόνο τις καθαρές ώρες πτήσεις, το λεγόμενο flight time. Αυτό σημαίνει πως, όταν έχουμε 4 πτήσεις την ημέρα και είμαστε περί τις 11 με 12 ώρες στη δουλειά, πληρωνόμαστε μόνο τις 5 ή το πολύ τις 7 ώρες, αναλόγως τα δρομολόγια. Μέχρι σήμερα υπήρχε ένας εξισορροπητικός παράγοντας σύμφωνα με τον οποίο η κάθε ώρα πτήσης δεν μετρούσε ως μία ώρα, αλλά ως 1,2 ώρες. Αυτός ο κανονισμός δικαιοσύνης καταστρατηγείται πλέον με αποτέλεσμα να πετάμε 3 με 4 μέρες το μήνα παραπάνω.

- Ζητούν να χάσουμε 2 μέρες διακοπών ετησίως.

- Ακόμη, ζητούν να μειωθεί το όριο, μετά από το οποίο πληρωνόμαστε υπερωρίες, καθώς και τα καινούργια παιδιά να πετάνε μέχρι τα 67 χρόνια τους! Μέχρι το τέλος της καριέρας του, όλα τα μέτρα περικοπών, στο σύνολό τους, αποτελούν για έναν σχετικά νέο αεροσυνοδό μια απώλεια της τάξεως περίπου 100.000 ευρώ για τον απλό, 250.000 ευρώ για τον προϊστάμενο, καθώς και ένα 30% μεγαλύτερης σωματικής επιβάρυνσης».

Hbnews: Δεν υπολογίζετε όμως τις ετήσιες μισθολογικές αυξήσεις…

«Οι αεροσυνοδοί της Lufthansa έχουν να πάρουν αύξηση εδώ και 3 χρόνια. Όσα σας είπα μπορούν να επιβεβαιωθούν από τα γερμανικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Βέβαιο είναι ότι οι κινητοποιήσεις μας θα συνεχιστούν μέχρι να δικαιωθούμε…»

 

Πάνος Γιαννάκαινας

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο




cron