Οικονομία
Η Carrefour - Μαρινόπουλος αντεπιτίθεται

Η Carrefour - Μαρινόπουλος αντεπιτίθεται

  • 12 Ιουλίου 2012, 20:29

Έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και στην αποκατάσταση των σχέσεων με τους προμηθευτές -

Η αισιοδοξία στα στελέχη της αλυσίδας Carrefour - Μαρινόπουλος ΑΕ είναι διάχυτη. Η ελληνικότητα του «μαγαζιού» μετά την αποχώρηση των Γάλλων εκτιμούν ότι θα απελευθερώσει κρυφές δυνάμεις που με προίκα την ένεση ρευστότητας 348 εκατ. ευρώ από την οικογένεια Μαρινόπουλου θα συμβάλλουν στην ανάκαμψη των μεγεθών αλλά και στην ανάκτηση της τρωθείσας αξιοπιστίας στις σχέσεις με τους προμηθευτές.

«Μέχρι το τέλος Αυγούστου θα έχουμε ικανοποιήσει τις συμβατικές μας υποχρεώσεις προς όλους τους προμηθευτές μας», ανέφερε σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους ο κ. Γιώργος Βογιατζάκης διευθυντής ανάπτυξης και δημοσίων σχέσεων και για όσους γνωρίζουν τον όμιλο, ο άνθρωπος της οικογένειας στη διοικητική πυραμίδα της αλυσίδας. «Εχουμε καταβάλει 55 εκατ. ευρώ παραπάνω από τις τρέχουσες υποχρεώσεις μας και θα πληρώσουμε άλλα 25 εκατ. ευρώ έως το τέλος Ιουλίου. Στις 31/8/2012 ο όμιλος θα έχει εξοφλήσει τους προμηθευτές του και σε συνδυασμό με το μηδενικό τραπεζικό δανεισμό που ανέκαθεν διατηρούσε θα εμφανίσει έναν "καθαρό" ισολογισμό με αξία ακίνητης περιουσίας στα 800 εκατ. ευρώ», προσέθεσε ο κ. Βογιατζάκης.

Η στρατηγική του ομίλου επικεντρώνεται στην επιθετική εμπορική πολιτική και στην ενίσχυση της συμμετοχής των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο μίγμα των πωλήσεων. Σύμφωνα με τον κ. Βογιατζάκη, «το 80% των φθηνότερων τιμών που αναγράφονται στο Παρατηρητήριο Τιμών αφορά σε προϊόντα του ομίλου. Το 30% των πωλήσεων μας σε αξία και το 50% του όγκου αφορά σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που μας προμηθεύουν Ελληνες παραγωγοί. Ο μέσος όρος της αγοράς για private label προϊόντα είναι 22%. Στηρίξαμε με τις όποιες δυνάμεις είχαμε τον Ελληνα παραγωγό, όταν οι κάνουλες των τραπεζών ήταν κλειστές. Τώρα που υπάρχει και η απαραίτητη ρευστότητα η στήριξη αυτή θα είναι πιο έντονη».

Ο όμιλος έχει ξεκινήσει μια πανελλαδική προσπάθεια να προσεγγίσει περισσότερους Ελληνες παραγωγούς που θα παράγουν για αυτόν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η αρχή έγινε με τη γαλακτοβιομηχανία ΣΕΡΓΑΛ από τις Σέρρες που προμηθεύει με γάλα τον όμιλο.

Η αλυσίδα supermarket Carrefour - Mαρινόπουλος AE, η οποία εδώ και λίγες ημέρες, μετά την αποχώρηση των Γάλλων της Carrefour ελέγχεται σε ποσοστό 100% από την οικογένεια Μαρινόπουλου πέτυχε πωλήσεις περίπου 2,5 δισ ευρώ το 2011 έναντι 2,7 δισ. ευρώ το 2010. Ο ισολογισμός θα βγει σε λίγες ημέρες με το καθαρό αποτέλεσμα να είναι αρνητικό κατά μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Το 2012 η αγορά συνεχίζει να υποχωρεί. Το πρώτο τρίμηνο η πτώση σε αξία των πωλήσεων ήταν 16% αλλά σύμφωνα με τα στελέχη του ομίλου, «τη δεδομένη στιγμή μας ενδιαφέρει πιο πολύ η επισκεψιμότητα και τα χτυπήματα των αποδείξεων ασχέτως αν η αξία τους υπολείπεται με πέρσι και σε αυτόν τον τομέα είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι».

Υπενθυμίζεται ότι η αποχώρηση των Γάλλων είναι σε μετοχική βάση, αφού η Carrefour - Μαρινόπουλος ΑΕ διατηρεί το εμπορικό σήμα του γαλλικού ομίλου ως master franchise στη γεωγραφική περιοχή που οριοθετείται από την Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Κύπρο. Βεβαίως, δημιουργείται ένα χρηματοδοτικό κενό αφού οι Γάλλοι δάνειζαν την εταιρεία αλλά όπως αναφέρουν τα στελέχη του ομίλου η οικογένεια Μαρινόπουλου εγγυάται την απρόσκοπτη λειτουργία της αλυσίδας.

Αυτή την περίοδο ο όμιλος συνεχίζει να επενδύει στο δίκτυο και στην Ελλάδα μετατρέπει καταστήματα σε υπερμάρκετ. Στη Βουλγαρία θα ανοίξει 4 υπερμάρκετ μέσα στο 2012, ένα στα Σκόπια και 2 στην Αλβανία. Η καλύτερη αγορά, αναλογικά, για τον όμιλο παραμένει η Κύπρος ενώ πρόκληση αποτελεί η Σερβία όπου το 2013 ο όμιλος θα αποκτήσει παρουσία με τρία καταστήματα που θα εγκατασταθούν σε ισάριθμα εμπορικά κέντρα. Στην Ελλάδα η αλυσίδα διαθέτει 750 σημεία πώλησης και απασχολεί 12.000 εργαζόμενους.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο




cron