Τεχνολογία
To πρώτο υβριδικό αεροσκάφος μαζικής παραγωγής

To πρώτο υβριδικό αεροσκάφος μαζικής παραγωγής

  • 04 Ιουνίου 2012, 14:18

Με τιμή κοντά στα 500.000 δολάρια και χωρητικότητα μόλις τεσσάρων επιβατών, το GT4 της αμερικανικής Volta Volare σίγουρα απευθύνεται σε περιορισμένο αριθμό πελατών. Αν όμως η είδηση για το ότι η εταιρεία ξεκίνησε να δέχεται παραγγελίες για το ιδιωτικό της αεροπλάνο έκανε τον γύρο του κόσμου, ο λόγος είναι πως το GT4 είναι το πρώτο υβριδικό αεροσκάφος μαζικής παραγωγής. Έτσι, το μοντέλο της Volta Volare πετάει χρησιμοποιώντας αποκλειστικά έναν ηλεκτρικό κινητήρα ο οποίος παίρνει ενέργεια από μπαταρίες λιθίου, συνολικού βάρους 408 κιλών. Όταν οι μπαταρίες κοντεύουν να εξαντληθούν, τότε μπαίνει σε λειτουργία ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, που τις επαναφορτίζει καταναλώνοντας βενζίνη από τη δεξαμενή 105 λίτρων που διαθέτει επίσης το αεροπλάνο.

Με αυτό τον τρόπο, το GT4 μπορεί να πετάξει έως και για 1.800 χιλιόμετρα πριν χρειασθεί να προσγειωθεί για να ανεφοδιαστεί. Παράλληλα, εκτός από ελάχιστες εκπομπές ρύπων, έχει πολύ καλές επιδόσεις - πετυχαίνοντας τελική ταχύτητα 574 χλμ./ώρα και φθάνοντας σε ύψος έως και 24.000 πόδια. Επίσης, χρειάζεται 430 μέτρα για να απογειωθεί, ενώ μπορεί να προσγειωθεί ακόμη και σε αεροδιάδρομους 460 μέτρων. Για να τα καταφέρει, οι τεχνικοί της εταιρείας έδωσαν στην άτρακτό του GT4 ένα φουτουριστικό σχήμα που βελτιώνει την αεροδυναμική του συμπεριφορά. Επίσης, επέλεξαν να το κατασκευάσουν από υλικά που το κάνουν ανθεκτικό, χωρίς να αυξάνουν σημαντικά το βάρος του. Είναι χαρακτηριστικό πως το αεροπλάνο ζυγίζει μόλις 1.180 κιλά, χωρίς τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η τελευταία λέξη της τεχνολογίας έχει χρησιμοποιηθεί και στα εξαρτήματα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν όσοι βρίσκονται μέσα στο αεροπλάνο. Το τζάμι στο κόκπιτ υποστηρίζει τεχνολογία αφής, ενώ ο ιδιοκτήτης του μπορεί να επιλέξει σε αυτό να προβάλλονται διάφορες χρήσιμες πληροφορίες για την πτήση, όπως γίνεται στα μαχητικά. Επίσης, οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν ταινίες σε οθόνες που «κατεβαίνουν» από την οροφή και οι οποίες διαθέτουν μία μεγάλη γκάμα από υποδοχές, ώστε να συνδέονται υπολογιστές, tablet PC και smartphone.

Η εταιρεία υποστηρίζει πως το πρώτο υβριδικό αεροπλάνο έγινε πραγματικότητα χάρις στις εξελίξεις που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια στον χώρο των μπαταριών, οι οποίες πλέον είναι πολύ ελαφρύτερες και μπορούν να αποθηκεύσουν πολύ περισσότερη ενέργεια απ’ ό,τι στο παρελθόν. Εξίσου σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι βελτιώσεις στους ηλεκτροκινητήρες, ώστε να παράγουν περισσότερη ιπποδύναμη καταναλώνοντας λιγότερο ρεύμα. Και, μπορεί η τιμή του GT4 να είναι αρκετά «αλμυρή», ωστόσο το κόστος λειτουργίας του θα είναι σημαντικά χαμηλότερο, αφού μία πτήση 320 χιλιομέτρων με το GT4 στοιχίζει 20 δολάρια, συγκριτικά με τα 80 δολάρια που θα στοίχιζε με ένα αντίστοιχο συμβατικό ιδιωτικό αεροπλάνο.

Οι τεχνικοί της Volta Volare προβλέπουν πως σε μερικά χρόνια οι μπαταρίες θα έχουν βελτιωθεί ακόμη περισσότερο, ώστε το επόμενο GT4 να εξασφαλίζει την ίδια αυτονομία χωρίς να χρειάζεται έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης σε εφεδρικό ρόλο. Επίσης, στα πλάνα της εταιρείας είναι να κυκλοφορήσει αργότερα ένα ιδιωτικό αεροσκάφος μεγαλύτερης τεχνολογίας. Ωστόσο, οι υπεύθυνοι της εταιρείας επισημαίνουν πως θα πρέπει να περάσουν αρκετές δεκαετίες ακόμη, πριν βρεθεί στους αιθέρες το πρώτο υβριδικό αεροπλάνο που θα μεταφέρει αρκετές δεκάδες επιβάτες, πραγματοποιώντας δρομολόγια για λογαριασμό κάποιας αεροπορικής εταιρείας.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο




cron