
"Μεγάλα καράβια, μεγάλες φουρτούνες" για τους εφοπλιστές
Στα επενδυτικά κεφάλαια οδηγεί τους πλοιοκτήτες η αδυναμία των τραπεζών να χρηματοδοτήσει τις εργασίες τους -
Ισχυρές αντοχές έχει επιδείξει η ελληνική ναυτιλία τα τελευταία δυο χρόνια, στα οποία τόσο η ελληνική όσο και η διεθνής οικονομία ταλανίζονται από την πρωτοφανή χρηματοπιστωτική κρίση. Είναι ενδεικτικό ότι παρ΄όλο που, έως τον Μάρτιο του 2012, ο ελληνόκτητος στόλος εμφάνισε οριακή μόνο μείωση σε αριθμό πλοίων, η συνολική χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 2,5%.
Σύμφωνα με έρευνα της Ernst & Young, τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες φρόντισαν εγκαίρως να αντικαταστήσουν τα παλαιά πλοία με νέα, μεγαλύτερης χωρητικότητας καθώς και ότι εξακολουθούν να εκμεταλλεύονται τις επενδυτικές ευκαιρίες που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της κρίσης.
Στις παρούσες συνθήκες, η σοβαρότερη πρόκληση για την ελληνική ναυτιλία και όχι μόνο, αποτελεί η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα και η εξασφάλιση των αναγκαίων κεφαλαίων. Η διαμορφούμενη κατάσταση, δεν περιορίζεται μόνο στην Ελλάδα, όπου εξαιτίας των συνθηκών που επικρατούν, η ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος είναι περιορισμένη, αλλά έχει παγκόσμια διάσταση.
Τα στοιχεία παγκοσμίως δεν είναι διόλου ενθαρρυντικά καθώς ο όγκος της δανειοδοτήσεως πλοίων έχει μειωθεί δραματικά φθάνοντας το πρώτο τρίμηνο του έτους σε χαμηλό 5ετίας. Υπολογίζεται, ότι στο διάστημα αυτό ο όγκος δανειοδοτήσεων ήταν 5,9 δισ. δολάρια, μειωμένος κατά 60% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους.
Η υποχώρηση των διεθνών χρηματιστηρίων σε συνδυασμό με την αποδυνάμωση του χρηματοπιστωτικού συστήματος υποχρεώνει τους Έλληνες πλοιοκτήτες να αναζητήσουν εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης για την κάλυψη των αναγκών τους. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με την Ernst & Young, τα επενδυτικά κεφάλαια αποτελούν μια ρεαλιστική απάντηση για την κάλυψη της αναγκαίας ρευστότητας.
Ακόμα και μέσα σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία συνεχίζει να στηρίζει την οικονομική δραστηριότητα της χώρας συμβάλλοντας στην μείωση του ελλείμματος στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών και στην δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Το 2011 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στην Ελλάδα έφθασε τα 14 δισ. ευρώ καλύπτοντας έτσι το 51% του εμπορικού ελλείμματος της χώρας.
Τελευταίες Ειδήσεις - Latest News
23 Αυγούστου 2012, 15:22
Πτώση 10,1% στις τιμές των διαμερισμάτων
23 Αυγούστου 2012, 15:08
Στην ιρλανδική Ryanair το τρίτο αεροδρόμιο του Λονδίνου
23 Αυγούστου 2012, 15:00
Συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ - ΤΕΙ και ξιολόγηση με... bonus για τους εκπαιδευτικούς
23 Αυγούστου 2012, 14:56
Τέσσερις νεκροί από φωτιά σε αερόστατο στην Σλοβενία
23 Αυγούστου 2012, 14:52
Γερμανία: Δημοσιονομικό πλεόνασμα 8,3 δισ. ευρώ το α΄ εξάμηνο
23 Αυγούστου 2012, 14:45
Μειωμένος φέτος ο αριθμός των εισακτέων στις στρατιωτικές σχολές
23 Αυγούστου 2012, 14:36
Ενίσχυση του ΕΛΓΑ με 15 εκατ. ευρώ
23 Αυγούστου 2012, 14:25
"Κελάηδησε" το laptop του Θεοφίλου
23 Αυγούστου 2012, 14:23
Η "αξονική ασυμμετρία" αλλάζει τον Κοσμικό χάρτη
23 Αυγούστου 2012, 14:15
Ρεν: Η στρατηγική του Μνημονίου παραμένει αμετάβλητη