Ανάλυση
Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το ηλεκτρονικό σύστημα του ΙΚΑ

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το ηλεκτρονικό σύστημα του ΙΚΑ

  • 10 Νοεμβρίου 2011, 16:55

Ηλεκτρονικά, μέσω του πληροφοριακού συστήματος του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, θα μπορούν οι ασφαλισμένοι να βλέπουν στο εξής τα Αποσπάσματα Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης (ΑΑΛΑ), καθώς πλέον τα ένσημα δεν θα αποστέλλονται στους ασφαλισμένους μέσω των εργοδοτών.

Σημειώνεται ότι προηγουμένως οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να απογραφούν και αποκτήσουν κωδικό χρήστη (κλειδάριθμο).

Το μέτρο αφορά τόσο τους νέους όσο και τους παλαιούς ασφαλισμένους, οι οποίοι μέσω μιας προβλεπόμενης διαδικασίας θα πιστοποιούνται στο διαδικτυακό τόπο του ΙΚΑ ΕΤΑΜ και θα αποκτούν πρόσβαση στο λογαριασμό τους, από τον οποίο θα μπορούν να εκτυπώνουν τα ΑΑΛΑ που επιθυμούν και τα οποία θα έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα.

Για τη διαδικασία που προβλέπεται να ακολουθηθεί εκδόθηκε εγκύκλιος από το ΙΚΑ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο, η διαδικασία προκειμένου ο ασφαλισμένος να ζητήσει πιστοποίηση και να αποκτήσει κωδικούς πρόσβασης στον διαδικτυακό τόπο του ΙΚΑ είναι η ακόλουθη:

α) Αυτός που είναι ήδη ασφαλισμένος και κατά συνέπεια και απογεγραμμένος στο γενικό μητρώο του Ιδρύματος, μέσω της ιστοσελίδας apps.ika.gr, κάνει εγγραφή σύμφωνα με τις οδηγίες της σελίδας για την απόδοση του κλειδάριθμου.

Στη συνέχεια προσέρχεται σε υποκατάστημα του ΙΚΑ ΕΤΑΜ προκειμένου να πιστοποιηθεί και να του αποδοθεί «Βεβαίωση Απόδοσης Κωδικού Χρήστη» με κλειδάριθμο.

β) Για όσους δεν έχουν απογραφεί στο γενικό μητρώο του ΙΚΑ γίνεται επίσης εγγραφή μέσω της ιστοσελίδας apps.ika.gr για την απόδοση κλειδάριθμου.

Στη συνέχεια ο ενδιαφερόμενος προσέρχεται στο αρμόδιο υποκατάστημα του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, του τόπου κατοικίας ή απασχόλησης, όπου απογράφεται στο γενικό μητρώο του ιδρύματος κατά τα γνωστά. Μετά την απογραφή του πιστοποιείται και του αποδίδεται «Βεβαίωση Απόδοσης Κωδικού Χρήστη» με κλειδάριθμο.

Τα πρόσωπα που αναλαμβάνουν για πρώτη φορά εργασία ασφαλιστέα στο ΙΚΑ συμπληρώνουν και υποβάλλουν στο υποκατάστημα του τόπου κατοικίας τους ή του τόπου απασχόλησης «Αίτηση Απογραφής Άμεσα Ασφαλισμένου» (εγκύκλιος 4/02 και Γ.Ε. Α02/1102/23.9.2005).

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την απογραφή των ασφαλισμένων και τα οποία θα πρέπει να συνοδεύουν την αίτηση απογραφής είναι τα ακόλουθα:

- Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο, όταν πρόκειται για αλλοδαπούς.

- Βεβαίωση απόδοσης ΑΜΚΑ.

- Έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου - ΑΦΜ (εκκαθαριστικό σημείωμα, βεβαίωση απόδοσης ΑΦΜ κ.λπ.).

- Βεβαίωση του εργοδότη από την οποία να προκύπτει η ημερομηνία έναρξης της απασχόλησης - ασφάλισης ΙΚΑ.

- Έγγραφο από το οποίο να προκύπτει η ημερομηνία έναρξης της ασφάλισης σε άλλο ασφαλιστικό φορέα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, προκειμένου να χαρακτηρισθεί ο ασφαλισμένος ως «παλαιός» ή «νέος».

- Αποδεικτικό της διεύθυνσης κατοικίας (λογαριασμός ΔΕΗ, ΟΤΕ κ.λπ.) ή υπεύθυνη δήλωση του ασφαλισμένου.

- Φωτοτυπία της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου τραπεζικού λογαριασμού στην οποία φαίνεται ο αριθμός ΙΒΑΝ και πρώτος δικαιούχος είναι ο ασφαλισμένος.

Με τον ηλεκτρονικό τρόπο ο ασφαλισμένος μπορεί οποτεδήποτε να ζητήσει και να λάβει γνώση των στοιχείων που αφορούν τον ασφαλιστικό βίο με την έκδοση μηχανογραφικού αποσπάσματος του λογαριασμού του, που περιλαμβάνει τις εγγραφές που είναι διαθέσιμες στην ασφαλιστική του ιστορία και το Απόσπασμα Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο




cron