Πολιτική
Διαβουλεύσεων συνέχεια για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση

Διαβουλεύσεων συνέχεια για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση

  • 18 Ιουλίου 2011, 22:00

Σε θετικό κλίμα διεξήχθη σήμερα η συνάντηση της υπουργού Παιδείας, Άννας Διαμαντοπούλου, με τους εκπροσώπους των καθηγητών πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ), των ΤΕΙ (ΟΣΕΠ ΤΕΙ) και των Ελλήνων Ερευνητών (ΕΕΕ), που συζητούσαν, περισσότερο από τρεις ώρες, τις αλλαγές για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Στο τέλος της συνάντησης, η κ. Διαμαντοπούλου είπε ότι η σημερινή συζήτηση ήταν ένα δείγμα ουσιαστικού, σοβαρού και υπεύθυνου διαλόγου.

Ειδικότερα η υπουργός Παιδείας δήλωσε: «Δείγμα ουσιαστικού και σοβαρού διαλόγου έδωσαν σήμερα οι καθηγητές μας από τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Με συγκεκριμένες προτάσεις, τεκμηριωμένες αντιρρήσεις, με θέσεις για μία σειρά ζητημάτων, θεωρώ ότι βάζουν τη βάση για μία πολύ ουσιαστική συζήτηση. Ως υπουργός, θεωρώ υποχρέωσή μου να ανταποκριθώ επί της ουσίας σε αυτά τα θέματα που ετέθησαν, στον βαθμό, βεβαίως, που δεν επηρεάζεται η γενική φιλοσοφία και πολιτική του νομοσχεδίου, που αφορούν στη λογοδοσία, την ποιότητα, την αξιολόγηση, το "άνοιγμα" των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ στην κοινωνία».

Ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, Ν. Σταυρακάκης, επισήμανε, πάντως, ότι το υπουργείο Παιδείας εμμένει στα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια για κατάθεση του νομοσχεδίου, εντός των ημερών, αλλά η Ομοσπονδία έχει την πρόθεση να προσπαθήσει με κάθε τρόπο να γίνουν δεκτές οι προτάσεις της. «Εμείς ξαναθέσαμε όλο το φάσμα των θεμάτων και θα συνεχίσουμε να επιμένουμε στις θέσεις μας και το διάλογο», είπε και πρόσθεσε «Πάντως διαπιστώσαμε ότι το υπουργείο μας ακούει τώρα "με καλύτερο αυτί".

Ο πρόεδρος των καθηγητών ΤΕΙ, Γιάννης Τσάκνης, τόνισε ότι διαπιστώθηκε καλή διάθεση και από πλευράς υπουργείου. Οι καθηγητές ζήτησαν και πάλι να δοθεί η δυνατότητα στα ΤΕΙ να εκπονούν διδακτορικά, ενώ για τις ταχύρρυθμες σπουδές, ενός ή δύο ετών, διευκρινίστηκε ότι αυτές θα αφορούν μόνο στα προγράμματα δια βίου μάθησης. Όσο για τις τριετείς, θα αποφασίζει κάθε Ίδρυμα αν θέλει να καθιερώσει τέτοιες σπουδές.

Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας εξέδωσε ψήφισμα για τις αλλαγές στα ΑΕΙ

Η Σύγκλητος του πανεπιστημίου Μακεδονίας υιοθέτησε ψήφισμα για το σχέδιο νόμου για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο συμπλέει με το πνεύμα της απόφασης της τελευταίας Συνόδου των πρυτάνεων στο Βόλο (Ιούλιος 2011), συμφωνεί με την ανάγκη για αλλαγές και εκτιμά ότι το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει αρκετές θετικές προτάσεις, που ωστόσο υποβαθμίζονται από συγκεκριμένα σημεία.

Η Σύγκλητος απευθύνει έκκληση στο υπουργείο Παιδείας να μην επιδιώξει την ψήφιση του νόμου για τα ΑΕΙ έως τα τέλη Αυγούστου, αλλά να δώσει περισσότερο χρόνο για συστηματική διαβούλευση και κατάθεση λεπτομερών προτάσεων από την πανεπιστημιακή κοινότητα για βελτιώσεις στις διατάξεις του, καθώς η διαβούλευση στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου ξεκίνησε μόλις στις 5 Ιουλίου.

«Η εφαρμογή της πρακτικής του παρελθόντος να κατατίθεται και να ψηφίζεται το σχέδιο νόμου για τα Α.Ε.Ι. στη Βουλή κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου χωρίς να προηγηθεί οργανωμένος, διεξοδικός και ουσιαστικός διάλογος επί του σχεδίου νόμου και των τεχνικών λεπτομερών διατάξεών του, δε συνεισφέρει στη δημιουργία κλίματος συναίνεσης και ηρεμίας στα πανεπιστήμια», αναφέρεται στο ψήφισμα.

Παράλληλα, εκφράζεται ανησυχία για την αοριστία, όπως αναφέρεται, των κριτηρίων για τις συγχωνεύσεις των Α.Ε.Ι. και ζητείται η συγκεκριμενοποίησή τους το συντομότερο δυνατό, οι συγχωνεύσεις να αποφασιστούν από τη Βουλή των Ελλήνων και να διασφαλισθούν οι θέσεις εργασίας του ανθρώπινου δυναμικού στα πανεπιστήμια.

Επίσης γίνεται αναφορά στα σημεία εκείνα, που όπως επισημαίνεται, επιβαρύνουν τις αλλαγές, όπως τα θέματα αντισυνταγματικότητας που έχουν θέσει έγκριτοι συνταγματολόγοι για πολλές από τις διατάξεις, την εισαγωγή ενός παντοδύναμου και πανίσχυρου Συμβουλίου, το οποίο δεν ελέγχεται από κανέναν και δεν λογοδοτεί σε κανένα, τον κίνδυνο χειραγώγησης της μικρής ομάδας του Συμβουλίου από εξωτερικά συμφέροντα, την αφαίρεση από τη Σύγκλητο όλων των ουσιαστικών αρμοδιοτήτων της, τον τριετή κύκλο σπουδών που θα οδηγήσει σε πτυχία με μικρότερη επιστημονική αξία, την ασάφεια στις διαδικασίες δημόσιας χρηματοδότησης, την καθιέρωση ενός άλλου κύκλου εξετάσεων τύπου πανελληνίων, μέσω του κοινού προγράμματος σπουδών στο πρώτο έτος της Σχολής.

Τέλος, καλείται η πανεπιστημιακή κοινότητα και η κοινωνία να υπερασπιστεί με κάθε νόμιμο μέσο το δημόσιο χαρακτήρα του Ελληνικού Πανεπιστημίου.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο




cron