![Ρωσο-γερμανική συνεργασία στο φυσικό αέριο;](http://www.hbnews.gr//files/xfgujhtr75_142353076.jpg)
Ρωσο-γερμανική συνεργασία στο φυσικό αέριο;
Στις 14 Ιουλίου ο επικεφαλής του ρωσικού κολοσσού Γκαζπρόμ, Αλεξέι Μίλερ, και ο πρόεδρος του ΔΣ του ενεργειακού ομίλου RWE υπέγραψαν στη Ρώμη συμφωνία στρατηγικής εταιρικότητας «για τη διερεύνηση της παροχής φυσικού αερίου στα πλαίσια μιας κοινοπραξίας». Με δεδομένο ότι η Γκαζπρόμ είναι ο προμηθευτής του 40% περίπου του φυσικού αερίου που καταναλώνει η Γερμανία η κίνηση της RWE εκτιμάται ως ερμηνεύσιμη.
Μέχρι στιγμής η Γκαζπρόμ κερδίζει από την μεταφορά του φυσικού αερίου (αγωγοί) και από την πώλησή του στους Γερμανούς εισαγωγείς. Επομένως για την Γκαζπρόμ είναι ιδιαίτερα ελκυστικό να διευρυνθούν τα περιθώρια κέρδους μέχρι και τον καταναλωτή. Η επιχειρησιακή αλυσίδα αξίας στο φυσικό αέριο είναι αυτή τη στιγμή υπό διαμόρφωση, υποστηρίζει ο Γερμανός ειδικός Γιόνας Γκρετς, από το Ίδρυμα Επιστήμη και Πολιτική: «Έτσι η Γκαζπρόμ κατέχει μια θέση μεταξύ ολιγοπωλίου και ισχυρού παράγοντα στην αγορά φυσικού αερίου. Υπ’ αυτές τις συνθήκες μπορούν να συμμετέχουν και άλλοι παραγωγοί αερίου στην πώληση του προϊόντος και τη διαμόρφωση τιμών, κάτι που παλαιότερα δεν ήταν εφικτό.»
Εάν όμως η Ευρώπη και η Γερμανία επιδιώκουν τον περιορισμό της Γκαζπρόμ, θα ήταν σωστότερη μια στοχευμένη στρατηγική, υπογραμμίζει ο Γερμανός ειδήμονας και προτείνει: «την ενίσχυση του γερμανικού ομίλου RWE, επειδή επενδύει στον αγωγό Nabucco ή επενδύσεις σε ένα τέρμιναλ για υγροποιημένο φυσικό αέριο. Έτσι θα ήταν πια εφικτό να διοχετευθεί αέριο και από άλλες χώρες προς τη Γερμανία.»
Η Ρωσία και ο ημικρατικός της όμιλος Γκαζπρόμ αντιδρά ασφαλώς και επιδιώκει συστηματικά με μεμονωμένες συμφωνίες την ενίσχυση της κυριαρχίας του στην παραγωγή, στην διανομή, στην παροχή και τις τιμές του φυσικού αερίου. Γι’ αυτό σχεδιάζει αγωγούς μεταφοράς των τεράστιων αποθεμάτων του προς την αναδυόμενη οικονομία της Κίνας και προς τις άλλες ασιατικές χώρες.
Παρ’ όλα αυτά οι ειδικοί επιμένουν ότι η Γκαζπρόμ γνωρίζει πως η ευρωπαϊκή αγορά είναι πιο ελκυστική και προς το παρόν είναι η μόνη εφικτή οδός μεταφοράς μεγάλων ποσοτήτων αερίου. Η κινεζική αγορά θα παρέχει αυτές τις δυνατότητες μετά από 20 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι η Γκαζπρόμ θα συνεχίσει την επιθετική της πολιτική στην Ευρώπη. Πρώτος και καλύτερος στόχος της είναι η Γερμανία, με την οποία έχει και στενότερες σχέσεις. Τί σημαίνει άραγε η προσέγγιση των δύο κολοσσών στον τομέα της ενέργειας;
Ήδη ρωσικές εφημερίδες ερμηνεύουν την υπογραφή «στρατηγικής εταιρικότητας» ανάμεσα στην Γκαζπρόμ και τον γερμανικό όμιλο RWE σαν ένα βήμα προς «τη συγχώνευση South Stream και Nabucco». Κάτι τέτοιο δεν αποκλείουν ούτε Ευρωπαίοι ειδήμονες, υποστηρίζοντας ότι οι αγωγοί διασχίζουν σχεδόν τις ίδιες χώρες και απευθύνονται τελικά στους ίδιους καταναλωτές.
Τελευταίες Ειδήσεις
19 Ιουλίου 2011, 22:17
Αδυσώπητη η μάχη με τις φλόγες στα Γιάννενα
19 Ιουλίου 2011, 22:15
Ξεκίνησαν οι αγωγές για την μη καταβολή διοδίων
19 Ιουλίου 2011, 22:13
Σε ύφεση η πυρκαγιά στη Μεσσηνία
19 Ιουλίου 2011, 22:06
Μέρντοκ: Συγγνώμη, αλλά δεν ευθυνόμαστε
19 Ιουλίου 2011, 22:01
Worldwide Partner Conference της Microsoft
19 Ιουλίου 2011, 21:58
Σοκ με τραυματισμό Μιραλά
19 Ιουλίου 2011, 21:55
Ακλόνητη η διεθνής παρουσία των ελληνικών τραπεζών
19 Ιουλίου 2011, 21:53
Κατά της φυλάκισης λόγω χρεών ο ΛΑΟΣ
19 Ιουλίου 2011, 21:49
Ραγκούσης - Λοβέρδος στο στόχαστρο της "Αριστερής Πρωτοβουλίας"
19 Ιουλίου 2011, 21:40
Έρογλου: Αναγέννηση η τουρκική εισβολή στην Κύπρο