Οικονομία
Αυξήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων

Αυξήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων

  • 15 Απριλίου 2011, 06:55

Μονοψήφιες εκτιμάται ότι θα είναι τελικώς οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων και στα συμβόλαια υγείας, που θα επιχειρήσουν για το 2011 οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, σε μια αγορά που κρατά άμυνα και παρά την πίεση που δέχονται τα οικογενειακά εισοδήματα, κατάφερε να διατηρηθεί και το 2010 στα περίπου 5,5 δισ. ευρώ.
«Οι εταιρείες λαμβάνουν υπόψη τους την οικονομική κρίση που βιώνει η αγορά και θα σκεφθούν σοβαρά πριν κάνουν αυξήσεις στα ασφάλιστρα», εκτιμά ο κ. Σπύρος Λευθεριώτης, εντεταλμένος σύμβουλος στο Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών. Παραδέχεται όμως πως σε κάποιους τομείς, όπως τα νοσοκομειακά προγράμματα, επειδή τα κόστη είναι πολύ υψηλά, οι ασφαλιστικές εταιρείες πιέζονται ώστε να τα αντιμετωπίσουν.
«Κατά πάσα πιθανότητα σε αυτά τα προϊόντα θα υπάρξει αύξηση στα ασφάλιστρα, αλλά μάλλον θα είναι σε μονοψήφιο ποσοστό», τόνισε για να διευκρινίσει ότι στον τομέα της ασφάλισης αυτοκινήτων οι τιμές έχουν εξορθολογιστεί τα τελευταία 3-4 χρόνια και αυτό «βοηθά να μην έχουμε μεγάλες ετήσιες αυξήσεις ασφαλίστρων».
Το… ουδέν κακόν αμιγές καλού, όσον αφορά στην κρίση όμως, κατά τον κ. Λευθεριώτη -που βρέθηκε χθες στη Θεσσαλονίκη ώστε να παραστεί σε ημερίδα για την ιδιωτική ασφάλιση- ισχύει και αμφίδρομα. «Από τη μια είναι βέβαιο ότι λόγω της κρίσης θα επηρεαστούν και οι ασφαλιστικές εταιρείες και πράγματι, το τελευταίο διάστημα, υπήρξε μια τάση για *σπάσιμο* συμβολαίων. Από ην άλλη πλευρά, όμως, ακριβώς επειδή η κρίση ενισχύει την αβεβαιότητα στο κοινό, αναμένουμε ότι ο πληθυσμός θα προβληματιστεί περισσότερο και θα αναζητήσει τρόπους να καλύψει τις ασφαλιστικές του ανάγκες μέσα από την ιδιωτική ασφάλιση», τονίζει ο εντεταλμένος σύμβουλος του Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών.
Επί του παρόντος, πάντως, η χώρα μας εξακολουθεί και παραμένει σε χαμηλά επίπεδα αναφορικά με τη διείσδυση της ιδιωτικής ασφάλισης στο γενικό πληθυσμό, καθώς κυμαίνεται στο περίπου 2,2% του ΑΕΠ, όταν ο μέσος όρος στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες είναι στο 7%-8% του ΑΕΠ. «Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης για τον τομέα της ιδιωτικής ασφάλισης στην Ελλάδα. Αλλά από τη διαπίστωση μέχρι το να γίνει και στην πράξη, υπάρχει μεγάλος δρόμος. Ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτό το 2,2% που αντιστοιχεί ο κλάδος στο ΑΕΠ, είναι σχεδόν για τα τελευταία δέκα χρόνια», αναφέρει ο κ. Λευθεριώτης. Παραδέχεται δε, ότι εξαιτίας της υπόθεσης με την Ασπίς Πρόνοια «η κοινή γνώμη έχει προβληματιστεί για την αξιοπιστία του συστήματος», αλλά εκφράζει τη βεβαιότητα πως «δεν θα έχουμε ανάλογη περίπτωση στο μέλλον» διότι «πλέον η εποπτεία του συστήματος έχει περιέλθει στην Τράπεζα της Ελλάδας, που διαθέτει την εμπειρία για να επιτελέσει πιο αποτελεσματικά τους ελέγχους και να αποτρέψει την εκδήλωση τέτοιων φαινομένων».
Στην ίδια ημερίδα, εξάλλου, παρουσιάστηκαν στοιχεία από τα οποία προκύπτει πως κατά τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς οι ασφαλιστικές εταιρείες της χώρας απέδωσαν σε δικαιούχους αποζημιώσεις περίπου 2,8 δισ. ευρώ, ενώ οι επενδύσεις του κλάδου εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν στα 12,5 δισ. ευρώ, αποδεικνύοντας τη δυναμική του.
Την ανάγκη δρομολόγησης συστημικής αλλαγής του συνταξιοδοτικού τομέα της χώρας, με παραχώρηση σημαντικού ρόλου και στην ιδιωτική ασφάλιση, επισήμανε ο διευθυντής marketing & bankassurance της ING κ. Μ. Χειράκης, σημειώνοντας πως ο κλάδος πρέπει να αποτελέσει το νέο πυλώνα του ασφαλιστικού συστήματος. Για εκπληκτικές προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου μίλησε ο κ. Χ. Γεωργακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Ευρωπαϊκή Πίστη, τονίζοντας ότι «το κόστος δημόσιας ασφάλισης είναι απίστευτα υψηλότερο της ιδιωτικής» και πως εξαιτίας των αλλαγών που έχουν γίνει στο συνταξιοδοτικό, οι πολίτες αναζητούν πρόσθετες πηγές εισοδήματος.
Πλούσιο ανεκμετάλλευτο δυναμικό για την ανάπτυξη του κλάδου, εν τω μεταξύ, υφίσταται στις κατοικίες, όπου μόλις το 14% είναι ασφαλισμένο και απ΄ αυτό το 10% υποχρεωτικά λόγω ύπαρξης στεγαστικού δανείου.
Το ποσοστό του 14% είναι πολύ χαμηλό, σε σχέση με τα ισχύοντα στην ΕΕ και δίνει ευκαιρία επέκτασης στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις αρκεί να ενημερωθεί κατάλληλα το πελατειακό κοινό, τονίστηκε και προστέθηκε ότι τα πιο σύγχρονα συμβόλαια κατοικίας είναι κατά παντός κινδύνου, ενώ ανάλογη μορφή θα λάβουν και τα ασφαλιστήρια σε ΙΧ όπου αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι υπάρχουν πάνω από 500.000 ανασφάλιστα οχήματα.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο




cron