Αρχική | Επιχειρήσεις | Ευχαριστημένοι οι καταναλωτές από τα εμπορικά καταστήματα τροφίμων

Ευχαριστημένοι οι καταναλωτές από τα εμπορικά καταστήματα τροφίμων

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Ευχαριστημένοι οι καταναλωτές από τα εμπορικά καταστήματα τροφίμων

Ευχαριστημένοι είναι οι Ελληνες καταναλωτές από τα εμπορικά καταστήματα τροφίμων, όπως καταδεικνύει η Πανελλήνια Ερευνα Καταναλωτικών Τάσεων στο Λιανεμπόριο Τροφίμων. Τα συμπεράσματα της έρευνας σχολιάζει ο κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, μην παραλείποντας βεβαίως να καταθέσει την άποψή του και ως απλός καταναλωτής.

- Οι καταναλωτές βαθμολόγησαν πρόσφατα με «λίαν καλώς» τα σούπερ μάρκετ στη μελέτη που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών. Ως πρόεδρος του ΕΒΕΑ αλλά και ως απλός καταναλωτής τι βαθμό βάζετε εσείς στο οργανωμένο λιανεμπόριο της χώρας και γιατί;
Τα σούπερ μάρκετ αποτελούν έναν από τους δυναμικότερους τομείς του ελληνικού λιανεμπορίου και δίνουν το στίγμα της συνολικής πορείας και εξέλιξης στην ελληνική λιανική αγορά. Ειδικότερα, τα τελευταία χρόνια τα σούπερ μάρκετ έχουν αναπτυχθεί και εξελιχθεί σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Σημειώνω την επιτυχημένη παρουσία μεγάλων ξένων αλυσίδων αλλά και τις επιχειρηματικές κινήσεις εγχώριων επιχειρηματιών, που είχαν θετικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη της αγοράς. Ωστόσο, υπάρχουν περαιτέρω περιθώρια ανάπτυξης και βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών.

- Τι θεωρείτε είτε σε επίπεδο προϊόντων είτε σε επίπεδο υπηρεσιών ότι απουσιάζει σήμερα από τα σούπερ μάρκετ που πρέπει να καλυφθεί άμεσα;
Στο εξωτερικό τα σούπερ μάρκετ προσφέρουν μια σειρά από υπηρεσίες που διευκολύνουν τον καταναλωτή στην καθημερινότητά του. Αυτό δεν συμβαίνει στην Ελλάδα, επειδή υπάρχουν περιορισμοί, όπως για παράδειγμα αυτοί που θέτει η αρτοποιητική νομοθεσία σχετικά με το ελάχιστο εμβαδόν που απαιτείται για τη διάθεση του ψωμιού σε «θερμές γωνιές» (bake off) στα σούπερ μάρκετ. Οι περιορισμοί αυτοί παρεμποδίζουν τη λειτουργία του ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι επιλογές του καταναλωτή και να επιβαρύνεται ο καθημερινός προϋπολογισμός του. Από την πλευρά μας έχουμε επανειλημμένως επισημάνει την ανάγκη για ενίσχυση των συνθηκών ανταγωνισμού στην αγορά λιανικής πώλησης με την προώθηση συγκεκριμένων μέτρων, όπως θα μπορούσε να είναι η αναθεώρηση της ισχύουσας νομοθεσίας που αφορά την αδειοδότηση και τους όρους λειτουργίας των πρατηρίων υγρών καυσίμων, με σκοπό την είσοδο στην αγορά νέων, δυνητικών ανταγωνιστών, αλλά και η ανάπτυξη των «θερμών γωνιών» εντός των σούπερ μάρκετ.

- Πώς κρίνετε το γεγονός, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, ότι ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών δεν εξέφρασε την άποψή του λόγω ελλείμματος ενημέρωσης; Με ποιο τρόπο κατά τη γνώμη σας θα μπορούσε τόσο η Πολιτεία όσο και οι εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου να βοηθήσουν τον καταναλωτή να γίνει ακόμη πιο συνειδητοποιημένος πολίτης;
Πράγματι, υπάρχει κενό στην ενημέρωση των καταναλωτών. Βεβαίως και έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες, όπως είναι η σύσταση της ανεξάρτητης αρχής του Συνηγόρου του Καταναλωτή, οι βελτιώσεις στις ετικέτες των τροφίμων και οι κατά καιρούς σχετικές επικοινωνιακές καμπάνιες. Σε κάθε περίπτωση όμως, απαιτείται συνεχής και συστηματική προσπάθεια. Ο ενημερωμένος και συνειδητοποιημένος καταναλωτής προβαίνει σε καλύτερες και πιο συμφέρουσες καταναλωτικές επιλογές, συμβάλλοντας παράλληλα στη συνολική βελτίωση της ελληνικής λιανικής αγοράς τόσο όσον αφορά τα προϊόντα όσο και τις υπηρεσίες που αυτή προσφέρει.

- Ποιους μηχανισμούς πρέπει άμεσα να ενεργοποιήσει η Πολιτεία έτσι ώστε να αποφευχθούν οι τρομακτικές ανατιμήσεις που κυοφορούνται κυρίως λόγω της εκρηκτικής κατάστασης που επικρατεί στον αραβικό κόσμο;
Πέραν των στρεβλώσεων στην ελληνική αγορά, που πρέπει επιτέλους να εξαλειφθούν, το φαινόμενο των ανατιμήσεων έχει διεθνείς ρίζες. Αναφέρομαι στις ακραία κερδοσκοπικές χρηματοοικονομικές πρακτικές, τις ίδιες που είχαν ως αποτέλεσμα τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008, που εξακολουθούν να εφαρμόζονται στις διεθνείς χρηματιστηριακές αγορές και οι οποίες έχουν οδηγήσει σε έκρηξη τιμών σε πολλά εμπορεύματα τόσο στην αγορά τροφίμων όσο και σε άλλες αγορές πρώτων υλών για τη βιομηχανία. Σε πολύ μεγάλο βαθμό λοιπόν οι πολιτικές εξελίξεις στον αραβικό κόσμο οφείλονται στις τεράστιες αυξήσεις τιμών σε βασικά είδη διατροφής. Αντίστοιχα, στις ανεπτυγμένες οικονομίες της Δύσης το αποτέλεσμα είναι οι πληθωριστικές τάσεις και η γενικότερη οικονομική αστάθεια. Αυτό βεβαίως δεν αναιρεί ή μειώνει τις ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να προχωρήσει επιτέλους η κυβέρνηση για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.


«Υπάρχει σοβαρό έλλειμμα στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς»

- Χωρίς κανείς να αμφισβητεί τη συνεισφορά του κλάδου στην εθνική οικονομία, πολλές φορές έχει αποδειχθεί ότι κερδοσκοπεί εις βάρος του καταναλωτή. Ποια είναι η θέση σας επί του θέματος και με δεδομένο ότι πολλά προϊόντα πωλούνται ακόμη και σήμερα με την κρίση να έχει λυγίσει τη χώρα σε διπλάσια τιμή απ’ ό,τι στο εξωτερικό;
Το ΕΒΕΑ εδώ και περίπου δύο χρόνια κάνει λόγο για τις υψηλότερες τιμές με τις οποίες διατίθενται ορισμένα προϊόντα στη χώρα μας συγκριτικά με άλλες χώρες. Μάλιστα, τον Μάιο του 2009 είχαμε διενεργήσει και επιτόπια έρευνα σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Ελλάδας, του Βελγίου, της Αυστρίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας, η οποία κατέδειξε τις αισθητά υψηλότερες τιμές σε βασικά είδη διατροφής στην Ελλάδα. Πέραν των διαφόρων κερδοσκοπικών πρακτικών, που πράγματι ακολουθούνται από κάποιες εταιρείες και οπωσδήποτε θα πρέπει να τιμωρούνται, έχει διαπιστωθεί σοβαρό έλλειμμα στην εύρυθμη λειτουργία της ελληνικής αγοράς, το οποίο και παράγει αυτά τα φαινόμενα. Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι η Ελλάδα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις αυστηρότερα ρυθμιζόμενες αγορές μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ. Συνεπώς, όπως έχουμε επισημάνει πολλές φορές, οι διάφοροι μεσάζοντες, τα υψηλά μεταφορικά κόστη, η ύπαρξη κλειστών αγορών και επαγγελμάτων, τα μονοπώλια και ολιγοπώλια, καθώς και πολλές άλλες στρεβλώσεις οδηγούν σε αύξηση των τιμών της λιανικής. Και δυστυχώς, από την πλευρά της η κυβέρνηση συνεχίζει να καθυστερεί αδικαιολόγητα στη διαμόρφωση ίσων όρων ανταγωνισμού είτε με τις γνωστές ολιγωρίες στην απελευθέρωση της ελληνικής αγοράς είτε με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία παραμένει ανενεργής για περισσότερο από έναν χρόνο.

espressonews









Αεροπορικές Εταιρείες | Ακίνητη Περιουσία | Ασφαλιστικές Εταιρείες | Βιομηχανία Τροφίμων | Διαδίκτυο | Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Είδη Προσωπικής Φροντίδας | Ελεγκτικές & Λογιστικές Εταιρείες | Εμπορικά Οχήματα & Φορτηγά | Εμπορικές Εκθέσεις | Εμπόριο | Ενοικιάσεις Μεταφορικών Μέσων | Εξοπλισμός & Εφαρμογές Τηλεπικοινωνιών | Έπιπλα | Επιχειρηματική Δραστηριότητα στα Βαλκάνια | Εταιρείες επενδύσεων | Ηλεκτρονικό εμπόριο | Ιατρικές Υπηρεσίες | Ιδιωτική Εκπαίδευση | Κατασκευές | Μεσίτες Ασφαλίσεων | Μεταφορές | Μη Διαρκή Καταναλωτικά Αγαθά | Ξενοδοχεία | Οικοδομικά Υλικά & Εξαρτήματα | Οργάνωση Εκθέσεων & Συνεδρίων | Οχήματα & Ανταλλακτικά | Παιχνίδια | Ρουχισμός, Υποδήματα & Αξεσουάρ | Σεμινάρια & Επιμόρφωση Στελεχών | Ταξίδια & Τουρισμός | Τεχνολογία | Τράπεζες | Τύπος | Τυχερά Παιχνίδια | Υπηρεσίες Αναψυχής | Υπηρεσίες Μεταφορών | Υπηρεσίες Παράδοσης & Διανομής | Φαρμακοβιομηχανίες & Βιοτεχνολογία | Χρηματιστηριακές εταιρείες | Χρηματοδότηση Επιχειρήσεων | Leasing | Franchise | Κύπρος |


Μοιραστείτε αυτό το άρθρο: Πρόσθεσέτο στο Facebook Πρόσθεσέτο στο del.icio.us Πρόσθεσέτο στο Digg Πρόσθεσέτο στο δικό σου Google! Πρόσθεσέτο στο Yahoo MyWeb Περισσότερα Social Bookmarks ...

Αξιολογήστε αυτο το άρθρο
0


Jetway Aviation : Ναυλώσεις αεροσκαφών, ελικοπτέρων, πτήσεις charter, Business Jet, Air Taxi. www.jetway.gr

Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, site, NewsPortals, e-shops, Ειδικές εφαρμογές, διαφήμιση και προβολή στο διαδίκτυο. www.greeninteractive.gr


Οδηγός Επιχειρήσεων

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text




Λέξεις κλειδιά
Δεν υπάρχουν λέξεις κλειδιά για αυτό το άρθρο
Ακολουθήστε το hbnews.gr